Αγορά αυτοκινήτου: Πώς τα ηλεκτρικά μπορούν να σώσουν την παρτίδα των πωλήσεων

Οριακή άνοδος στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων στο εξάμηνο, αισιοδοξία ότι το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4» θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην αγορά

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φόρτιση © Pixabay

Την πεποίθηση ότι παρά την καθυστερημένη έναρξη υλοποίησης του προγράμματος επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4», το οποίο έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση από τον Μάιο, χωρίς να έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του, η αγορά αυτοκινήτου μπορεί να κινηθεί με αισθητή άνοδο στο τελευταίο τετράμηνο του έτους, εκφράζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης.

Καθυστέρησε κατά δύο μήνες η εφαρμογή του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4»

Σύμφωνα με τον κύριο Βασιλάκη, η εφαρμογή της νομοθεσίας για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4» αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες 7-10 ημέρες. «Το γεγονός αυτό δεν μας ικανοποιεί, δεδομένου ότι η έναρξη του προγράμματος θα ξεκινήσει εντός της καλοκαιρινής περιόδου, όταν το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών θα λείπουν σε διακοπές. Από τη στιγμή που αποφασίστηκε από το υπουργείο η υλοποίηση του προγράμματος χάθηκαν δύο μήνες που είναι παραδοσιακά πολύ ισχυροί εμπορικά. Από την άλλη, οι καταναλωτές, εάν δεν δουν το πρόγραμμα να ολοκληρώνεται και να ξεκινάει επισήμως, δεν προχωρούν σε παραγγελίες νέων αυτοκινήτων. Ελπιδοφόρο, πάντως, είναι το γεγονός ότι όσο περνούν οι μήνες, παρατηρούμε την είσοδο σημαντικού αριθμού μικρότερων μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία είναι προσιτά στην τιμή. Σας θυμίζω ότι η αγορά των ηλεκτρικών συστήθηκε στην Ελλάδα με την είσοδο μεγάλων αυτοκινήτων, τα οποία δεν έχουν τη χρησιμότητα που μπορεί να έχει ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, που σε κάποιους θα χρησιμεύσει ως δεύτερο όχημα για μία οικογένεια. Παρ’ όλα αυτά, αισιοδοξούμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα προφέρουν ένα δυναμικό κλείσιμο της χρονιάς».

Oριακά θετικό το πρόσημο των πωλήσεων στο εξάμηνο

Σε ό,τι αφορά την πορεία του πρώτου εξαμήνου, που οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων κινούνται για πρώτη φορά με οριακά θετικό πρόσημο 0,2% σε σύγκριση με το εξάμηνο του 2024, ο κύριος Βασιλάκης αναφέρει ότι δεν ικανοποιεί τον κλάδο. Κι αυτό γιατί, σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές, η αγορά φέτος παρουσιάζεται σχετικά μουδιασμένη. «Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για θεαματική ανάκαμψη. Ωστόσο, οι τελευταίοι μήνες έχουν κινηθεί θετικότερα σε σύγκριση με τους πρώτους μήνες του έτους».

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, στο πρώτο εξάμηνο του 2025 ταξινομήθηκαν 78.162 αυτοκίνητα, έναντι 78.020 την ίδια περίοδο του 2024, διαφορά που καταγράφεται από το ποσοστό αύξησης του 0,2% που προαναφέρθηκε. Θυμίζουμε ότι η εικόνα κατά τους μήνες που προηγήθηκαν φέτος ήταν πτωτική, καθώς στο πρώτο τετράμηνο του έτους, επί παραδείγματι, δηλαδή από τον Ιανουάριο έως και τον Απρίλιο του 2025, το σύνολο των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στη χώρα μας κατέγραψε μείωση κατά 4,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024, ενώ στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου η πτώση περιορίστηκε σε ποσοστό 0,6%, για να ανακάμψει στη συνέχεια η αγορά στο εξάμηνο, έστω και οριακά.

Προσφορές, νέα μοντέλα και μάρκες κρατούν ζωντανό το ενδιαφέρον

Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ επισημαίνει ότι αρκετές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε προσφορές για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. «Ταυτόχρονα, νέα ενδιαφέροντα μοντέλα παρουσιάζονται διαρκώς στην ελληνική αγορά, εισέρχονται νέες μάρκες, ενώ κάνουν την εμφάνισή τους καινούργιες τεχνολογίες, που διατηρούν ζωηρό το ενδιαφέρον των αγοραστών. Είναι τόσα πολλά και τα νέα από τους κατασκευαστές, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να συναρπάζεται, παρά το γεγονός ότι δεν διανύει την καλύτερη δυνατή περίοδο από πλευράς διαθέσιμου εισοδήματος. Ωστόσο, το αυτοκίνητο έχει τη δύναμη να κρατάει σταθερά ζωηρό το ενδιαφέρον του κόσμου».

Ο ίδιος στέκεται, εκτός των άλλων, στην πληθώρα επιλογών που μπορεί να αξιοποιήσει κανείς στον τομέα της χρηματοδότησης, όπου εκτός των άλλων, πλην του leasing για επαγγελματίες, έχει κάνει την είσοδό του στην αγορά και το private leasing, που απευθύνεται σε ιδιώτες. «Επιπλέον, οι τράπεζες έχουν καταστεί πιο ευέλικτες στις χρηματοδοτήσεις σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ και τα επιτόκια έχουν μειωθεί, παράγοντες που διευκολύνουν την αγορά ενός καινούργιου οχήματος», καταλήγει ο κύριος Βασιλάκης.