Stellantis: Πλήγμα 1,5 δισ. ευρώ από τους δασμούς το 2025

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει επιβάρυνση λόγω αλλαγών στις εμπορικές συνθήκες. Πόσα εκτιμά ότι έχει χάσει από την αρχή του έτους

Ο νέος CEO της Stellantis, Αντόνιο Φιλόσα © Stellantis

Η Stellantis, η αυτοκινητοβιομηχανία των Fiat, Jeep και Vauxhall — ανακοίνωσε ότι αναμένει πλήγμα ύψους 1,5 δισ. ευρώ από δασμούς εντός του 2025. Η πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σε πωλήσεις, με δραστηριότητες σε Γαλλία, Ιταλία και Ντιτρόιτ (καθώς και μικρότερη παραγωγική βάση στη Βρετανία για βαν), είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη στις μεταβολές των εμπορικών όρων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η καθαρή επίπτωση από δασμούς για το 2025 υπολογίζεται στα 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων μόνο τα 300 εκατ. ευρώ καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η Stellantis προσπαθεί να ανακάμψει από κάμψη των πωλήσεων —ιδίως στις ΗΠΑ— που οδήγησε στην απομάκρυνση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Κάρλος Ταβάρες. Τη θέση του ανέλαβε ο Αντόνιο Φιλόζα, στέλεχος με πολυετή παρουσία στην εταιρεία. Ο ίδιος δήλωσε:

«Το 2025 εξελίσσεται σε μια δύσκολη χρονιά, αλλά και χρονιά σταδιακής βελτίωσης. Σημάδια προόδου είναι εμφανή σε σύγκριση του Α’ εξαμήνου 2025 με το Β’ εξάμηνο του 2024, τόσο σε όγκους πωλήσεων όσο και σε καθαρά έσοδα και προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη, παρά τις εντεινόμενες εξωτερικές πιέσεις.

Η νέα ηγετική ομάδα, με ρεαλιστική αποτίμηση των προκλήσεων, θα συνεχίσει να λαμβάνει τις δύσκολες αποφάσεις που απαιτούνται για την επαναφορά της κερδοφορίας και την επίτευξη αισθητά βελτιωμένων αποτελεσμάτων.»

Η μετοχή της Stellantis υποχώρησε κατά 1,9% την Τρίτη.

Τι γίνεται με το υδρογόνο

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξετάσει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Αλλά καθώς η Stellantis και η Renault εγκαταλείπουν τα σχέδιά τους για υδρογόνο, το μέλλον του συστήματος μετάδοσης κίνησης έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η Stellantis ξεκαθάρισε τη θέση της σχετικά με το υδρογόνο στις 16 Ιουλίου. Ο ιδιοκτήτης των μαρκών Peugeot, Fiat και Opel ανακοίνωσε ότι τερματίζει το πρόγραμμα κυψελών καυσίμου υδρογόνου και εγκαταλείπει τη σειρά Van Pro One που κινούνται με υδρογόνο για να στραφεί πλήρως προς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και υβριδικά οχήματα, ανταποκρινόμενη στους απαιτητικούς κανονισμούς για τις εκπομπές CO2.

Η Stellantis δήλωσε στις 29 Ιουλίου ότι κατέγραφε απομείωση ύψους 733 εκατομμυρίων ευρώ στην επένδυση.