Η Hyundai, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα τη Νότιο Κορέα, επενδύει στην Ινδία, μία από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου, επιλέγοντας τα υβριδικά οχήματα ως βασικό μοχλό ανάπτυξης — μια πιο ρεαλιστική εναλλακτική σε σχέση με την προηγούμενη στρατηγική της που επικεντρωνόταν στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φυσικά στα συμβατικά βενζινοκίνητα.
Στην πρώτη Ημέρα Επενδυτών που διοργάνωσε στο Μουμπάι την Τετάρτη, ο διευθύνων σύμβουλος της Hyundai, Χοσέ Μουνιόθ, παρουσίασε ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2030. Ο βασικός άξονας της στρατηγικής αφορά την ανάπτυξη και διάθεση οκτώ υβριδικών SUV, διαφόρων τιμών, μαζί με πέντε ηλεκτρικά οχήματα.
«Χρειάζεται χρόνος για να προσαρμοστούν οι καταναλωτές», δήλωσε ο Μουνιόθ, σημειώνοντας πως «ο φόβος για περιορισμένη αυτονομία και το υψηλό κόστος παραμένουν εμπόδια — εκεί έρχονται τα υβριδικά ως ενδιάμεση λύση». Τόνισε επίσης ότι η Ινδία αντιμετωπίζει προβλήματα με την υποδομή φόρτισης και η ευαισθησία στην τιμή καθιστά τα υβριδικά πιο κατάλληλη επιλογή.
Στροφή προς τα υβριδικά παγκοσμίως
Το πλάνο αυτό υιοθετείται από κοινού με την Kia, την «αδελφή» εταιρεία της Hyundai, και αντικατοπτρίζει μια γενικότερη στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας: από την αρχική προσήλωση στα EVs, προς πιο ευέλικτες λύσεις όπως τα υβριδικά, λόγω αδύναμης ζήτησης και αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών. Η Ινδία έχει προχωρήσει σε παρόμοια προσαρμογή πολιτικής, προωθώντας την πολυκαυσιμική προσέγγιση αντί της αποκλειστικής στόχευσης στα ηλεκτρικά.
Η Hyundai στοχεύει έως το 2030 τα εξηλεκτρισμένα οχήματά της — υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά και επεκταμένης αυτονομίας — να αντιπροσωπεύουν το 60% των παγκόσμιων πωλήσεών της, φτάνοντας τα 3,3 εκατομμύρια μονάδες τον χρόνο. Στην Ινδία, ο στόχος είναι να επιτευχθούν πωλήσεις 11 δισ. δολαρίων έως το τέλος της δεκαετίας.
Η Ινδία εξελίσσεται σε σημαντική αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως
Η Ινδία εξελίσσεται ραγδαία σε στρατηγική αγορά για τη Hyundai. Από το 11% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2020, πλέον η χώρα αντιπροσωπεύει το 15%, ξεπερνώντας άλλες αγορές και καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση σε όγκο πωλήσεων παγκοσμίως. Μέχρι το 2030, η Hyundai αναμένει ότι η Ινδία θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη περιοχή πωλήσεων μετά τη Βόρεια Αμερική.
Παρά την αυξανόμενη σημασία της Ινδίας, η εταιρεία δεν σκοπεύει να κυνηγήσει επιθετικά μερίδιο αγοράς. Ο Μουνιόθ δήλωσε: «Δεν έχει αξία να αυξάνουμε το μερίδιο αν δεν αποφέρει κέρδη. Προτιμούμε βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξη». Ο στόχος της Hyundai είναι ένα μερίδιο λίγο πάνω από 15% μέχρι το 2030, με έμφαση σε πιο premium τοποθέτηση στην αγορά.
Η επένδυση των 5,1 δισ. θα κατευθυνθεί σε εκσυγχρονισμό εργοστασίων, αύξηση της τοπικής έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και κατασκευή μπαταριών. Στο πλαίσιο αυτό, θα λανσαριστούν 26 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα μέχρι το 2030, με τα επτά εξ αυτών να είναι εντελώς καινούργιες ονομασίες. Η πλειοψηφία αυτών των μοντέλων θα παρουσιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια της περιόδου.
Από το 2027, η Hyundai θα κυκλοφορήσει στην Ινδία μοντέλα του πολυτελούς brand Genesis, ανταγωνιζόμενη κατασκευαστές όπως η BMW και η Mercedes-Benz, καθώς και ένα μικρό EV ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες της αστικής Ινδικής αγοράς. Το ασταθές δίκτυο φόρτισης και οι φορολογικές ρυθμίσεις που μειώνουν τη διαφορά μεταξύ φόρων σε EVs και υβριδικά, ενισχύουν τη στρατηγική της εταιρείας.
Τα υβριδικά ξεπερνούν σε ανάπτυξη τα ηλεκτρικά
Σε διεθνές επίπεδο, η Hyundai διαπιστώνει ότι τα υβριδικά ξεπερνούν σε ανάπτυξη τα EVs σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις υβριδικών αυξάνονται κατά 60–80% μηνιαίως, σε αντίθεση με 10–20% για τα ηλεκτρικά. Ο Μουνιόθ τόνισε τη σημασία της ευελιξίας: «Δεν είμαστε εδώ για να πούμε στον καταναλωτή τι να οδηγήσει. Είμαστε εδώ για να του δώσουμε αυτό που θέλει».
Αυτό διαφοροποιεί τη Hyundai από τοπικούς ανταγωνιστές όπως οι Tata Motors και Mahindra & Mahindra, που επενδύουν έντονα στα EVs. Η Hyundai ποντάρει στην παραγωγική της ευελιξία, με εργοστάσια που μπορούν να κατασκευάζουν ταυτόχρονα πολλαπλούς τύπους κινητήρων.
Σε μια σημαντική εξέλιξη, η Hyundai ανακοίνωσε ότι από τον Ιανουάριο του 2026, νέος διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Ινδίας θα είναι ο Ινδός Ταρούν Γκαργκ — ο πρώτος μη Κορεάτης που αναλαμβάνει αυτή τη θέση εδώ και 30 χρόνια.
Η μονάδα της Hyundai στην Ινδία είχε υψηλό προφίλ στο χρηματιστήριο με την περσινή εισαγωγή της, και οι μετοχές της έχουν αυξηθεί κατά 34% φέτος, υπερβαίνοντας κατά πολύ τον δείκτη S&P BSE Sensex που σημείωσε άνοδο 5,7%.
Με στόχο το 80% των πωλήσεών της στην Ινδία να προέρχεται από SUV και με στρατηγικές συνεργασίες όπως αυτή με την Exide Industries για προμήθεια μπαταριών, η Hyundai ενισχύει τον ρόλο της Ινδίας όχι μόνο ως βασική αγορά, αλλά και ως κόμβο εξαγωγών. Ο Μουνιόθ δήλωσε πως η εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει τις εξαγωγές από την Ινδία σε περιοχές όπως η Μέση Ανατολή, φτάνοντας στο 30% της συνολικής παραγωγής της στην Ινδία.