Ανοδική πορεία το 2025 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία ταξινομήσεων έως και τον Οκτώβριο, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου. Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, οι συνολικές ταξινομήσεις διαμορφώθηκαν σε 122.995 οχήματα, έναντι 117.705 την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας άνοδο 4,5%. Παρά τις διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται από μήνα σε μήνα, η συνολική εικόνα παραπέμπει σε μια αγορά με θετικό πρόσημο, όπου οι καθιερωμένοι παίκτες διατηρούν ή ενισχύουν τη θέση τους, ενώ παράλληλα κάνουν την εμφάνισή τους νέες μάρκες.
Στην κορυφή της αγοράς παραμένει και φέτος η Toyota, η οποία συνεχίζει να αποτελεί την πρώτη επιλογή των καταναλωτών. Στο δεκάμηνο κατέγραψε 19.138 ταξινομήσεις, αποσπώντας μερίδιο 15,6%. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Peugeot με 10.111 ταξινομήσεις και ποσοστό 8,2%, ενώ ακολουθεί η Hyundai με 8.778 οχήματα και μερίδιο 7,1%, διατηρώντας σταθερά υψηλές επιδόσεις.
Στη συνέχεια της κατάταξης βρίσκονται η Suzuki με 8.100 ταξινομήσεις (6,6%), η Opel με 6.764 (5,5%), η Citroen/DS με 6.150 (5,3%), η BMW με 6.116 (5,1%) και η Volkswagen με 5.362 ταξινομήσεις και μερίδιο 4,4%. Οι συγκεκριμένες μάρκες συνθέτουν τον βασικό πυρήνα της αγοράς. Ακολουθούν οι Kia, Dacia, Renault και MG, με ποσοστά μεταξύ 3% και 4%, με την MG να ξεχωρίζει για τη δυναμική της άνοδο, καθώς στο δεκάμηνο κατέγραψε 3.950 ταξινομήσεις και μερίδιο 3,2%, έναντι 2.634 και 2,2% το 2024.
Η άνοδος της BMW και η πτώση της Tesla
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πορεία της BMW στην premium κατηγορία, καθώς εμφανίζει ισχυρή δυναμική στην ελληνική αγορά. Εκτός από την έβδομη θέση στη συνολική κατάταξη, έχει διευρύνει σημαντικά τη διαφορά της από την Audi, η οποία υποχωρεί στη 15η θέση με 2.993 ταξινομήσεις και μερίδιο 2,4%. Η Mercedes, επίσης, στην premium κατηγορία βρίσκεται στην 18η θέση με 2.656 αυτοκίνητα και ποσοστό 2,2%. Αξίζει να σημειωθεί ότι έως τον Οκτώβριο του 2022 η Mercedes ηγείτο της κατηγορίας, ωστόσο από το 2023 και μετά οι ισορροπίες έχουν ανατραπεί.
Την ίδια στιγμή, επιβεβαιώνεται η υποχώρηση της Tesla στην ελληνική αγορά. Το αμερικανικό brand, που στα πρώτα χρόνια παρουσίας του είχε επωφεληθεί από τον περιορισμένο ανταγωνισμό στην ηλεκτροκίνηση, καταγράφει πλέον αισθητή πτώση. Ειδικότερα, στο δεκάμηνο του 2025 οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 884 οχήματα, με μερίδιο 0,7%, έναντι 1.647 και 1,4% την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος του 2025 κινήθηκε ιδιαίτερα θετικά σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 10.763 οχήματα, έναντι 9.670 τον Οκτώβριο του 2024, καταγράφοντας αύξηση 11,3%. Η επίδοση αυτή ενισχύει το θετικό αποτύπωμα της χρονιάς και υποδηλώνει αυξημένη ζήτηση στο τελευταίο τρίμηνο.
Τα new entries στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Μέσα σε διάστημα μόλις ενός έτους, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου εμπλουτίστηκε με εννέα νέες μάρκες, που δεν είχαν προηγουμένως παρουσία στη χώρα. Με βάση τα στοιχεία του Οκτωβρίου, για πρώτη φορά καταγράφονται ταξινομήσεις για τις Dongfeng, Changan, Xpeng, Seres, Ineos, Leapmotor, Capron, Nio και Yudo. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια νέα φάση αυξημένης πολυμορφίας και εντονότερου ανταγωνισμού, ιδίως στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και των value for money προτάσεων, με την πλειονότητα των νέων παικτών να προέρχεται από την Κίνα.
Η Leapmotor αναπτύσσεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, σε συνεργασία με τον όμιλο Stellantis, ενώ τη διάθεση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της στην Ελλάδα έχει αναλάβει η Italian Motion. Παράλληλα, την αντιπροσώπευση της premium κινεζικής μάρκας Nio έχουν αναλάβει από κοινού η Μοτοδυναμική και ο κυπριακός όμιλος P.M. Tseriotis Ltd.
Την Changan εισάγει στην ελληνική αγορά η Autohellas του ομίλου Βασιλάκη. Πρόκειται για αυτοκινητοβιομηχανία με παγκόσμια παρουσία και 21 εργοστάσια διεθνώς, ενώ η πρώτη της έκθεση στην Ελλάδα λειτουργεί στη λεωφόρο Κηφισίας στο Χαλάνδρι. Αντίστοιχα, η Dongfeng εισέρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μέσω του ομίλου Σπανού, ο οποίος έχει αναλάβει και τη διανομή της Seres.
Συνολικά, η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου το 2025 αντανακλά μια περίοδο έντονων μεταβολών: οι παραδοσιακοί πρωταγωνιστές ισχυροποιούν τη θέση τους, οι ανερχόμενες μάρκες αυξάνουν το αποτύπωμά τους και οι νέοι παίκτες προσθέτουν βάθος και ανταγωνισμό, διαμορφώνοντας ένα νέο τοπίο για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Αναδημοσίευση από Απογευματινή