Γ.Δ.
1496.73 +0,34%
ACAG
+0,33%
6.15
CENER
-1,49%
8.6
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
+0,21%
9.4
OPTIMA
+0,34%
11.64
TITC
-0,49%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.255
ΑΚΡΙΤ
-1,68%
0.88
ΑΛΜΥ
+1,07%
2.83
ΑΛΦΑ
+1,65%
1.694
ΑΝΔΡΟ
-2,04%
6.72
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,74%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7.02
ΑΤΕΚ
-9,95%
0.38
ΑΤΡΑΣΤ
+2,15%
8.56
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,24%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,31%
6.21
ΒΙΟΚΑ
+0,38%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,08%
1.405
ΒΙΟΤ
-3,10%
0.25
ΒΙΣ
+4,94%
0.17
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,48%
16.68
ΔΑΑ
-0,02%
8.348
ΔΑΙΟΣ
-8,99%
3.44
ΔΕΗ
+0,77%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,18%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,47%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+0,59%
1.695
ΕΕΕ
+0,31%
32.4
ΕΚΤΕΡ
-0,70%
4.27
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,82%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,56%
2.675
ΕΛΠΕ
-0,98%
8.57
ΕΛΣΤΡ
-0,83%
2.4
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.87
ΕΛΧΑ
+3,72%
2.09
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,36%
1.385
ΕΤΕ
+1,15%
8.446
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.05
ΕΥΡΩΒ
+2,24%
2.147
ΕΧΑΕ
+0,76%
5.29
ΙΑΤΡ
-1,74%
1.695
ΙΚΤΙΝ
+1,16%
0.435
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.78
ΙΝΚΑΤ
-1,13%
5.23
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+2,41%
1.192
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.09
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,19%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+3,19%
3.715
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+2,66%
1.545
ΚΕΠΕΝ
-2,50%
1.95
ΚΛΜ
+4,64%
1.69
ΚΟΡΔΕ
+2,61%
0.55
ΚΟΥΑΛ
+0,63%
1.282
ΚΟΥΕΣ
-0,69%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,03%
0.98
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.89
ΛΑΜΨΑ
+1,74%
35
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
-8,38%
0.328
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-2,18%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
1
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
+2,07%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,25%
3.96
ΜΙΝ
+3,51%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,15%
27.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+0,29%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,98%
38.26
ΝΑΚΑΣ
-4,11%
2.8
ΝΑΥΠ
+6,30%
0.978
ΞΥΛΚ
-1,02%
0.291
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+6,82%
0.47
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,46%
21.7
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+1,08%
2.8
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.52
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,64%
0.941
ΟΤΕ
-0,21%
14.19
ΟΤΟΕΛ
-1,26%
12.5
ΠΑΙΡ
0,00%
1.16
ΠΑΠ
-1,96%
2.5
ΠΕΙΡ
+0,70%
3.893
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
0,00%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+2,51%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,74%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.71
ΣΑΡ
-0,35%
11.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+1,57%
1.94
ΣΠΕΙΣ
+2,32%
7.94
ΣΠΙ
-1,96%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,54%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,23%
1.738
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,83%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,24%
4.11
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Κέρδη ρεκόρ για τη Lamborghini μέσα στην πανδημία – Τι έκανε η Ferrari

Τα πολυτελή σπορ αυτοκίνητα παραμένουν οι βασιλιάδες της αυτοκίνησης και εν μέσω πανδημίας αποδεικνύουν Lamborghini και Ferrari. Η Tesla του Έλον Μασκ δεν έχει ακόμη καταφέρει να τις εκτοπίσει.

Χρονιά – ρεκόρ για τη Lamborghini το 2020

Είναι χαρακτηριστικό πως σε ένα έτος σημαντικής πρόκλησης όπως το 2020, η Automobili Lamborghini ανταποκρίθηκε στην έκτακτη κατάσταση με μεγάλη ευελιξία και αποφασιστικότητα, καταγράφοντας θετικά εμπορικά και οικονομικά αποτελέσματα. Το πιο αξιοσημείωτο οικονομικό αποτέλεσμα είναι η επίτευξη της υψηλότερης από ποτέ κερδοφορίας.

Ο Stephan Winkelmann, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Automobili Lamborghini, σχολίασε: «Η άμεση μας ανταπόκριση, ο ιδανικός συνδυασμός μοντέλων και η αυξανόμενη ζήτηση για προσαρμογή των προϊόντων μας, ώθησε την κερδοφορία στα υψηλότερα επίπεδα. Σε μια τόσο δύσκολη χρονιά, η μάρκα έδειξε εξαιρετική δύναμη και συνέχισε την αυξανόμενη προσπάθεια της πηγαίνοντας κόντρα στη τάση της παγκόσμιας βιομηχανίας πολυτελών αυτοκινήτων».

Το 2020 ήταν η δεύτερη καλύτερη χρονιά για την Lamborghini από άποψη κύκλου εργασιών και αριθμού παραδοθέντων αυτοκινήτων. Η Lamborghini έληξε τη χρήση 2020 με κύκλο εργασιών 1,61 δισ. ευρώ, 11% πάνω από το 2019. Αυτό οφείλεται στη μείωση που προκλήθηκε από τη διακοπή της παραγωγής 70 ημερών την άνοιξη, σύμφωνα με τις οδηγίες της ιταλικής κυβέρνησης και για την προστασία της υγείας των εργαζομένων κατά την αρχική φάση έκτακτης ανάγκης. Η εταιρεία επέδειξε άμεση αντίδραση και ευελιξία στο ανταπόκριση στην περίοδο έκτακτης ανάγκης, μέσω προσεκτικής διαχείρισης κόστους και διασφάλισης συνέχειας στο σχέδιο αναβάθμισης της.

Το 2020 η Lamborghini παρέδωσε 7.430 αυτοκίνητα παγκοσμίως, αριθμός που αντιπροσωπεύει το δεύτερο καλύτερο αποτέλεσμα των πωλήσεων της που ακολουθεί το ρεκόρ του 2019 με 8.205 αυτοκίνητα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρέμειναν στη κορυφή της αγοράς με 2.224 αυτοκίνητα που παραδόθηκαν, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (607), ηπειρωτική Κίνα, Χονγκ Κονγκ και Μακάο (604), Ιαπωνία (600), Ηνωμένο Βασίλειο (517) και Ιταλία (347).

Ο Winkelmann πρόσθεσε: «Το 2021 άνοιξε με πολύ θετικές προοπτικές, οι παραδόσεις τους δύο πρώτους μήνες φέτος έχουν ήδη ξεπεράσει εκείνες της προηγούμενης προ-πανδημικής περιόδου και οι παραγγελίες μέχρι τώρα καλύπτουν ήδη εννέα μήνες παραγωγής».

Φέτος, η εταιρεία αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη στην αγορά της Κίνας και τα στελέχη της εκτιμούν ότι θα καταλάβει την δεύτερη θέση στη λίστα των αγορών όπου δραστηριοποιείται η μάρκα κατασκευής πανάκριβων supercars.

Ferrari VS Tesla

Με βάση τα αποτελέσματα του 2020 για τη Lamborghini, αλλά και του αντίπαλου δέους της, Ferrari συμπεραίνει κανείς πως τα παραδοσιακά πολυτελή σπορ αυτοκίνητα κρατούν τα σκήπτρα της αυτοκίνησης, παρά την άνοδο της ηλεκτροκίνησης.

Είναι χαρακτηριστικό πως λαμβάνοντας υπόψη τους απόλυτους αριθμούς πώλησης, η Ferrrari συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ. Η χρηματιστηριακή αξία της Ferrari ανέρχεται σε 3,2 εκατ. δολάρια ανά πώληση αυτοκινήτου μέσα στο 2020. Εν ολίγοις, 2,6 φορές παραπάνω από την αξία της Tesla αναφορικά με τις πωλήσεις της τη χρονιά που πέρασε.

Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο BFMTV, εδώ κι έναν χρόνο η Tesla αυξάνει την αξία της με κεφαλαιοποίηση που υπερβαίνει τις τρεις μεγάλες και ιστορικές αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors, Ford και Chrysler. Σημειωτέον πως τα στοιχεία αφορούν στα προ της συγχώνευσης της Fiat Chrysler Automotive με την PSA υπό την ονομασία Stellantis. Η όρεξη των επενδυτών για την αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ έχει ανοίξει τόσο πολύ που οδήγησε σε επιτάχυνση άνω του 740% του τίτλου καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, καθιστώντας την Tesla ως τον καλύτερο όμιλο μακράν στον κλάδο.

Η εμπιστοσύνη αυτή των επενδυτών στην καλιφορνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία καθιστά την Tesla σε παγκόσμιο ηγέτη της ηλεκτροκίνησης με ανυπέρβλητο προβάδισμα από οποιονδήποτε ανταγωνιστή, ενώ την ίδια ώρα η εταιρεία μπαίνει στον χώρο της αυτόνομης οδήγησης, αλλά και των εφαρμογών που σχετίζονται με την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας.

Πλέον, η κεφαλαιοποίηση της πρωτοπόρου εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση, είναι ισοδύναμη ίσως και ανώτερη από αυτή σχεδόν όλων των ανταγωνιστών της. Είναι όμως, μεγαλύτερη σε σχέση με τον αριθμό των οχημάτων που πουλήθηκαν;

Μια σύγκριση με τη Ferrari αρκεί για να λάβουμε την απάντησή μας. Τον Φεβρουάριο του 2020, η ιταλική εταιρεία ήταν με βάση αποκλειστικά και μόνο αυτό το κριτήριο η καλύτερη. Η χρηματιστηριακή της κεφαλαιοποίηση ανερχόταν σε 3,2 εκατομμύρια δολάρια ανά πώληση αυτοκινήτου. Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο, η Ferrari κέρδιζε στην πραγματικότητα περισσότερα χρήματα για κάθε αυτοκίνητο που πωλούσε, ξεπερνώντας και την Porche. Την ίδια ώρα, η Tesla παραμένει κερδοφόρα χάρη στη μεταπώληση των πιστώσεων άνθρακα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το χρηματιστήριο του Μιλάνου για τον ιταλικό κολοσσό της παραγωγής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων, η κεφαλαιοποίησή του ανήλθε για το 2020 στα 32,6 δισεκατομμύρια ευρώ, με βάση τη τιμή μονάδας των 168,25 ευρώ (μέχρι το 2019). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 39,25 δισεκ. δολάρια, παρά τη μείωση του όγκου των πωλήσεων κατά 10% πέρυσι. Συγκεκριμένα πώλησε 9.199 αυτοκίνητα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Nasdaq αποτιμά την Tesla στα 813,2 δισεκατομμύρια δολάρια, καταγράφοντας το κοινό μερίδιο του αμερικανικού ομίλου στα 860,9 δολάρια. Η Tesla κατέγραψε νέο ρεκόρ όσον αφορά τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν. Συγκεκριμένα, πωλήθηκαν 499.550 αυτοκίνητα.

Εν ολίγοις, η αγορά αποτιμά τη Ferrari σε 4,3 εκατομμύρια δολάρια ανά αυτοκίνητο πώλησης και τη Tesla σε 1,63 εκατομμύρια δολάρια. Πάντως, η διαφορά των δύο μειώνεται σημαντικά πλέον σε σχέση με την αρχή του 2020, δεδομένου ότι η κεφαλαιοποίηση ανά όχημα του ιταλικού ομίλου έναντι της Tesla είναι μόλις 2,6 φορές μεγαλύτερη από 8,6 φορές που ήταν πριν από έναν χρόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!