Γ.Δ.
1420.4 +1,99%
ACAG
+0,63%
6.4
CENER
+1,51%
7.41
CNLCAP
+0,75%
6.75
DIMAND
+1,14%
9.75
OPTIMA
+3,91%
10.36
TITC
+2,26%
27.1
ΑΑΑΚ
+0,72%
6.95
ΑΒΑΞ
+3,47%
1.492
ΑΒΕ
+2,94%
0.491
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+2,91%
0.885
ΑΛΜΥ
+1,92%
2.65
ΑΛΦΑ
+2,58%
1.6085
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+4,33%
12.29
ΑΣΚΟ
+3,88%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,80%
7.54
ΑΤΤ
+1,36%
11.15
ΑΤΤΙΚΑ
+2,63%
2.34
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,18%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,55%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+3,85%
1.215
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+2,25%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+1,20%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,86%
16.38
ΔΑΑ
+2,08%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,54%
11.22
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,94%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+2,45%
1.67
ΕΕΕ
+2,11%
29.02
ΕΚΤΕΡ
+2,76%
4.285
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+3,36%
2.46
ΕΛΛ
-0,69%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,76%
2.605
ΕΛΠΕ
+0,79%
8.265
ΕΛΣΤΡ
+2,07%
2.46
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.88
ΕΛΧΑ
+3,05%
1.958
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,07%
9.48
ΕΣΥΜΒ
+0,82%
1.235
ΕΤΕ
+1,83%
7.224
ΕΥΑΠΣ
+2,83%
3.27
ΕΥΔΑΠ
+1,05%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+4,69%
1.92
ΕΧΑΕ
+2,39%
5.14
ΙΑΤΡ
-2,67%
1.64
ΙΚΤΙΝ
+3,41%
0.455
ΙΛΥΔΑ
+2,52%
1.63
ΙΝΚΑΤ
-1,57%
5
ΙΝΛΙΦ
+2,11%
4.84
ΙΝΛΟΤ
+4,04%
1.132
ΙΝΤΕΚ
+1,29%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,36%
4.46
ΙΝΤΕΤ
+2,49%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+3,85%
3.51
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-2,30%
340
ΚΕΚΡ
+5,03%
1.67
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+4,58%
1.6
ΚΟΡΔΕ
+2,27%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+4,14%
1.408
ΚΟΥΕΣ
+5,66%
5.6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,79%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,05%
1.44
ΛΑΒΙ
+3,67%
0.847
ΛΑΜΔΑ
+2,61%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+8,00%
1.08
ΛΕΒΚ
+0,57%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.07
ΜΕΒΑ
+3,13%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+3,51%
2.95
ΜΕΡΚΟ
-1,70%
46.2
ΜΙΓ
-0,26%
3.9
ΜΙΝ
+12,28%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,17%
26.36
ΜΟΝΤΑ
-0,98%
3.02
ΜΟΤΟ
+1,18%
2.995
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+1,91%
27.78
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,16%
37.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.964
ΞΥΛΚ
0,00%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-2,61%
22.4
ΟΛΠ
+0,82%
24.7
ΟΛΥΜΠ
+3,80%
2.73
ΟΠΑΠ
+1,28%
16.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,74%
0.875
ΟΤΕ
+2,10%
14.1
ΟΤΟΕΛ
-4,28%
12.98
ΠΑΙΡ
+0,82%
1.235
ΠΑΠ
+0,39%
2.6
ΠΕΙΡ
+2,94%
3.891
ΠΕΤΡΟ
+2,17%
8.48
ΠΛΑΘ
+1,78%
4.01
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+0,18%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,11%
4.375
ΡΕΒΟΙΛ
+1,94%
1.58
ΣΑΡ
+0,35%
11.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,16%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-0,48%
2.07
ΣΠΕΙΣ
+3,22%
7.7
ΣΠΙ
-0,26%
0.758
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,39%
18.25
ΤΖΚΑ
+3,14%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.732
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+5,78%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+3,57%
0.29
ΦΡΛΚ
+2,45%
4.18
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Τι δείχνει έρευνα για τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Τις απαντήσεις δίνει η Plug In America, που διεξήγαγε την πρώτη ετήσια έρευνα των καταναλωτών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) – τόσο των οδηγών όσο και εκείνων που εξετάζουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Βασικά σημεία των ευρημάτων της έρευνας:

Όπως γράφει το caranddriver, oι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτά, με το 96% να αναφέρει ότι είναι πιθανό να αγοράσει ξανά ένα EV ως το επόμενο όχημά του.

Η πλειοψηφία τόσο των οδηγών EV όσο και εκείνων που εξετάζουν την αγορά ενός EV, σε ποσοστό πάνω από 60%, έδειξαν ότι ο καθαρός αέρας και το περιβάλλον ήταν μια «πολύ σημαντική» παράμετρος στην απόφαση αγοράς ενός ηλεκτρικού.

Σε σύγκριση με τους νυν οδηγούς ηλεκτρικών, αυτοί που σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV ήταν λίγο πιο πιθανό να αναφέρουν την εξοικονόμηση κόστους στους πιθανούς λόγους και λιγότερο πιθανό να αναφέρουν “απόδοση ή διασκεδαστική οδήγηση” ή “τεχνολογία αιχμής” ως παράγοντες.

Η πολιτική επιδότησης και η φθηνή χρέωση του ηλεκτρικού ρεύματος στο σπίτι αναφέρθηκαν ως σημαντικές οικονομικές εκτιμήσεις κατά την απόφαση να αγοράσουν ένα EV.

Οι οδηγοί EV έδειξαν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στην εμπειρία αγορών, με μόνο το 15% να αξιολογεί τη γνώση του πωλητή για τα EV ως «πολύ υψηλή».

Περισσότερο από το 50% των τρεχόντων χρηστών ηλεκτρικών αντιμετώπισαν προβλήματα με τη δημόσια φόρτιση, με εξαίρεση εκείνους που οδηγούσαν ένα μοντέλο της Tesla.

Η έρευνα του Plug In America πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2020, σε περισσότερους από 3.500 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και πάνω από 800 άτομα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα EV.

Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να καταγράψει την τρέχουσα κατάσταση και τις απόψεις των οδηγών EV και τους προβληματισμούς τους.

Η συνολική εικόνα είναι ένα σύνολο από πολύ ικανοποιημένους ιδιοκτήτες EV, με το 96% εξ αυτών να προτίθεται να αγοράσει ξανά ένα EV ως το επόμενο όχημά του.

Το πρωταρχικό κίνητρο για τους ιδιοκτήτες EV να αγοράσουν το όχημα ήταν το περιβάλλον και η ποιότητα του αέρα, με περίπου το 60% να υποδεικνύει ότι αυτό ήταν ένα «πιο σημαντικό στοιχείο», δύο φορές το ποσοστό μιας συστάδας δευτερευόντων παραγόντων, όπως εξοικονόμηση κόστους, ενδιαφέρον για τεχνολογία αιχμής, ενεργειακή ανεξαρτησία και διασκέδαση στην οδήγηση.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (άνω του 75%) εξέφρασαν την προτίμησή τους για φόρτιση από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τα περιβαλλοντικά οφέλη των EV.

Οι ιδιοκτήτες ήταν ικανοποιημένοι με τις πληροφορίες που μπόρεσαν να λάβουν κατά τη διερεύνηση της αγοράς EV, με το 85% να δείχνει ικανοποίηση από την εύρεση των πληροφοριών που χρειάστηκαν για να αγοράσουν ή να εκμισθώσουν ένα EV, ειδικά από ιστότοπους ειδικούς για το EV.

Όμως δεν δήλωσαν το ίδιο ικανοποιημένοι με την εμπειρία που έλαβαν στις αντιπροσωπείες, με μόνο το 15% να θεωρεί τον πωλητή «πολύ υψηλό γνώστη» των αυτοκινήτων, και μόνο το 40% να τους θεωρεί πολύ γνώστες.

Ενώ δε οι ιδιοκτήτες EV σκοπεύουν να συνεχίσουν την ιδιοκτησία και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, εκφράζουν την απογοήτευσή τους με τη δημόσια υποδομή φόρτισης, ενώ περίπου οι μισοί αντιμετώπισαν προβλήματα με τη δημόσια φόρτιση. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν συχνά το πρόβλημα των μη λειτουργικών δημόσιων φορτιστών.

Όσοι δεν διαθέτουν επί του παρόντος EV αλλά σκέφτονται να αγοράσουν ένα εντός των επόμενων 12 μηνών μοιράζονται κάποιες ομοιότητες με τους τρέχοντες ιδιοκτήτες, αλλά υπάρχουν έντονες διαφορές.

Παρόμοια με τους σημερινούς ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, χαρακτηρίζονται κυρίως από περιβαλλοντικές ανησυχίες, αλλά εκφράζουν συνολικά λιγότερο έντονα συναισθήματα, ιδιαίτερα σχετικά με την τεχνολογία αιχμής και τη διασκέδαση της οδήγησης. Βρίσκουν επίσης ότι οι ιστότοποι που αφορούν συγκεκριμένα EV είναι η πιο πολύτιμη πηγή πληροφοριών για EV, αλλά είναι πιο πιθανό να βασίζονται σε φίλους και οικογένεια από τους τρέχοντες ιδιοκτήτες.

Η έρευνα δίνει επίσης περισσότερες λεπτομέρειες και πληροφορίες σχετικά με το τι μπορεί να γίνει στο μέλλον για να ενθαρρυνθεί η περαιτέρω ανάπτυξη στην υιοθέτηση των EV.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι πρέπει να υπάρξουν μεγαλύτερες επενδύσεις στη δημόσια υποδομή φόρτισης με έμφαση στην αξιοπιστία, και πρόσθετα ότι μια καλύτερη εμπειρία αντιπροσωπείας είναι απαραίτητη καθώς η αγορά συνεχίζει να εξελίσσεται από καινοτόμους πελάτες (αυτούς που υιοθετούν μια τεχνολογία ακόμη και πριν από τους “early adopters”), οι οποίοι μπορεί και να ήταν κάπως πιο ανεκτικοί στις αδυναμίες της αγοράς για ιδεολογικούς λόγους.

Συνολικά, η εικόνα είναι ενθαρρυντική, με τους οδηγούς EV να εμφανίζονται πολύ ικανοποιημένοι με τα οχήματά τους.

Ενώ υπάρχουν ορισμένα ζητήματα που χρήζουν προσοχής, όπως η σε βάθος γνώση των αντιπροσώπων και η αξιοπιστία του δικτύου δημόσιας φόρτισης, τα σχέδια των εταιριών για ανάπτυξη του δικτύου στα επόμενα χρόνια, η σύμπραξη με γνωστές εταιρίες καυσίμων για δημιουργία μεγάλων σημείων φόρτισης, όπως και η ισχυρή θέληση των πολιτικών φορέων έχουν αναπτύξει πολλά υποσχόμενες λύσεις σε αυτές τις ανησυχίες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!