Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Κίνα: Mπαίνει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων

Η πρόσφατη συμφωνία μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας ενοικιάσεων με την κινεζική BYD, για παραγγελία 100.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2028 δείχνει τη διάθεση των Κινέζων να μπουν τα επόμενα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Την ίδια ακριβώς στιγμή που τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν, οι πρώτες ύλες έχουν σταματήσει παραγωγές σε πολλά εργοστάσια και ο πόλεμος της Ουκρανίας έχει δημιουργήσει αρρυθμίες σε όλες τις αγορές, τα κινέζικα αυτοκίνητα είναι σαφώς φθηνότερα και δελεάζουν αρκετά μεγάλη μερίδα Ευρωπαίων καταναλωτών.

Εκτός από την BYD, υπάρχουν εταιρείες όπως η SAIC και η Geely, αλλά και άλλες πολλές που περιμένουν να μπουν στην Ευρωπαϊκή αγορά. Άνθρωποι της αυτοκίνησης λένε ότι τα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσουν πωλήσεις στην Ευρώπη πάνω από 10 εταιρείες.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε τις εκτιμήσεις ότι μέχρι το 2025 μπορεί να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 800.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα ηλεκτρικά, τα οποία θα παράγονται στην Κίνα.

Από αυτά ένα μεγάλο ποσοστό μπορεί να ανήκουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Tesla, BMW και όμιλος Renault) που εξάγουν -από την Κίνα- μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων στην Ευρώπη, όμως ένα σημαντικό ποσοστό παράγεται από κινεζικές βιομηχανίες. Φυσικά, κάθε χρόνο λόγω ανταγωνισμού και της προσπάθειας να συγκρατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις τιμές χαμηλά, όλο και μεγαλύτερες παραγωγές πηγαίνουν στην Κίνα.

Από την άλλη, η τεχνογνωσία των Κινέζων έχει ανέβει κατακόρυφα. Στην αυτοκίνηση έχει κερδίσει πολλά επίπεδα και κατάφερε να βγάλει στην παραγωγή εξαιρετικά μοντέλα. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε επιδόσεις. Αυτά τα στοιχεία γίνονται αντιληπτά σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων, όπου βλέπουμε κινέζικες μάρκες να φιγουράρουν με αξιόλογα μοντέλα. Με δεδομένο ότι οι πρώτες ύλες, κυρίως για την κατασκευή των μπαταριών, προέρχονται από την Κίνα, τότε καταλαβαίνουμε ότι έχουν τον πρώτο λόγο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εντύπωση προκαλεί το συμπέρασμα μελέτης της PwC που προβλέπει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών EV στην Ευρώπη θα κυμανθεί μεταξύ 3,8%-7,9%. Ποσοστό αρκετά μεγάλο για αρχή…

Στην Ελλάδα κάνει αισθητή την παρουσία της η BYD, μόνο με επαγγελματικά μοντέλα, αλλά το σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα θα έρθουν και επιβατικά, Ήδη τα επαγγελματικά μοντέλα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επαγγελματιών, ενώ τα επιβατικά έχουν να επιδείξουν πολλά θετικά στοιχεία. Και με δεδομένο ότι στις δοκιμές καταφέρνουν να παίρνουν πέντε αστέρια ασφαλείας, καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχει λόγος αμφισβήτησης για την ασφάλεια που προσφέρουν και φυσικά λόγοι που να μην πουλήσουν στην Ευρώπη, καθώς ως ηλεκτρικά έχουν και το πλεονέκτημα των μηδενικών ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!