Γ.Δ.
1357.3 -2,40%
ACAG
-1,10%
6.29
CENER
-2,84%
6.84
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
-0,91%
9.77
OPTIMA
-0,10%
9.8
TITC
-1,89%
26
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
-5,15%
1.326
ΑΒΕ
0,00%
0.5
ΑΔΜΗΕ
-2,79%
2.09
ΑΚΡΙΤ
-3,70%
0.91
ΑΛΜΥ
-2,72%
2.5
ΑΛΦΑ
-3,62%
1.518
ΑΝΔΡΟ
-0,86%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-4,31%
11.32
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
-4,85%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,55%
7.36
ΑΤΤ
-0,92%
10.8
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,76%
5.19
ΒΙΟΚΑ
-1,03%
2.87
ΒΙΟΣΚ
-2,17%
1.125
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
-9,72%
0.195
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-3,34%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-5,73%
15.46
ΔΑΑ
-0,17%
8.166
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-3,62%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,32%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,34%
1.445
ΕΕΕ
-3,11%
27.4
ΕΚΤΕΡ
-0,65%
3.82
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
-3,80%
2.28
ΕΛΛ
-0,67%
14.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,20%
2.495
ΕΛΠΕ
-1,94%
8.07
ΕΛΣΤΡ
-1,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-3,52%
1.81
ΕΛΧΑ
-1,77%
1.778
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,42%
9.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.21
ΕΤΕ
-2,00%
7.066
ΕΥΑΠΣ
-2,44%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-3,04%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-1,37%
1.804
ΕΧΑΕ
-2,20%
4.89
ΙΑΤΡ
-3,27%
1.625
ΙΚΤΙΝ
-1,35%
0.44
ΙΛΥΔΑ
-6,49%
1.44
ΙΝΚΑΤ
-3,19%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.71
ΙΝΛΟΤ
-2,87%
1.014
ΙΝΤΕΚ
-3,04%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,45%
4.44
ΙΝΤΕΤ
-4,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-3,93%
3.18
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,67%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,63%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-1,85%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-7,96%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-3,46%
5.02
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-6,14%
1.3
ΛΑΒΙ
-4,51%
0.783
ΛΑΜΔΑ
-2,64%
6.28
ΛΑΜΨΑ
-2,44%
32
ΛΑΝΑΚ
-6,60%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
+2,22%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,87%
2.62
ΜΑΘΙΟ
-4,05%
1.065
ΜΕΒΑ
-2,65%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-1,37%
2.88
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-2,36%
3.72
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,75%
25.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-2,55%
26.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,78%
1.9
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
35.36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.74
ΝΑΥΠ
-0,80%
0.99
ΞΥΛΚ
-0,70%
0.282
ΞΥΛΚΔ
-37,50%
0.001
ΞΥΛΠ
-1,27%
0.312
ΞΥΛΠΔ
-77,27%
0.0025
ΟΛΘ
+2,24%
22.8
ΟΛΠ
-3,25%
23.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,80%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,03%
0.864
ΟΤΕ
-1,82%
14
ΟΤΟΕΛ
-2,43%
12.84
ΠΑΙΡ
+2,63%
1.17
ΠΑΠ
-0,77%
2.59
ΠΕΙΡ
-2,00%
3.718
ΠΕΤΡΟ
-6,44%
8.42
ΠΛΑΘ
-1,55%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-1,59%
1.116
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-2,57%
3.975
ΡΕΒΟΙΛ
-1,56%
1.58
ΣΑΡ
-1,40%
11.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-3,74%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,50%
2
ΣΠΕΙΣ
+0,55%
7.32
ΣΠΙ
-7,14%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.206
ΤΕΝΕΡΓ
-5,34%
17.2
ΤΖΚΑ
-3,29%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.68
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,45%
0.348
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-3,45%
0.28
ΦΡΛΚ
-3,40%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΗΠΑ: Χαμηλές πτήσεις στην επιβατική κίνηση από και προς Κίνα

Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία για τις αμερικανικές πτήσεις από και προς την Κίνα. Όπως μετέδωσε το CNBC, επικαλούμενο έκθεση της Nomura, λιγότερο από το 6% των αμερικανικών πτήσεων που γίνονταν πριν από την πανδημία covid, έχουν ξαναρχίσει. Ως εκ τούτου, οι ΗΠΑ βρίσκονται στην προτελευταία θέση πίσω μόνο από την Ινδία.

Αντίθετα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στις μετακινήσεις επιβατών με αεροπλάνα από την ηπειρωτική Κίνα με προορισμό την Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία και την Ιταλία. Η έκθεση χρησιμοποιεί στοιχεία Μαΐου από το VariFlight.

Στις αρχές Ιανουαρίου το Πεκίνο χαλάρωσε τους συνοριακούς ελέγχους μετά από σχεδόν τρία χρόνια σκληρών μέτρων κατά του κορονοϊού και κατήργησε την καραντίνα για τους επιβάτες εξωτερικού. Παράλληλα, επέτρεψε σε περισσότερους ταξιδιώτες να λάβουν βίζα για μετακινήσεις μέσα και έξω από την ηπειρωτική χώρα.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο πτήση της Air China μεταξύ Πεκίνου και Νέας Υόρκης σηματοδότησε την πρώτη άμεση μετακίνηση Κινέζου επιβάτη στο συγκεκριμένο δρομολόγιο από κινεζικό αερομεταφορέα εδώ και μήνες. Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι μόνες τακτικές απευθείας πτήσεις από κινεζικούς αερομεταφορείς μεταξύ ηπειρωτικής Κίνας και Νέας Υόρκης ήταν από τη Σαγκάη και το Γκουανγκζού.

Διάγραμμα που δείχνει τις διεθνείς πτήσεις της ηπειρωτικής Κίνας σε τρίτες χώρες © CNBC
Διάγραμμα που δείχνει τις διεθνείς πτήσεις της ηπειρωτικής Κίνας σε τρίτες χώρες © CNBC

Πώς οι γεωπολιτικές αντιπαραθέσεις επηρεάζουν τις πτήσεις

Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Nomura για την Κίνα, Τινγκ Λου, είναι ξεκάθαρος: «Πιστεύουμε ότι οι γεωπολιτικοί παράγοντες στην αναβίωση του εξερχόμενου τουρισμού της Κίνας παίζουν ξεκάθαρα ρόλο εδώ», δηλώνει.

Η αμφιλεγόμενη στάση της Κίνας απέναντι στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και η χρόνια διαμάχη του Πεκίνου με την Ουάσινγκτον για θέματα εμπορίου, σε συνδυασμό με τη σταδιακή στροφή που επιχειρεί η Δύση ώστε να πάρει από κινεζικά εδάφη τις εφοδιαστικές αλυσίδες και να τις φέρει πιο κοντά στη γειτονιά της, έχουν προκαλέσει ένταση στις διμερείς σχέσεις. Στην εξίσωση μπαίνει και το φλέγον ζήτημα της Ταϊβάν, όπου οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι σε περίπτωση που υπάρξει κινεζική εισβολή, η Ουάσινγκτον θα υπερασπιστεί στρατιωτικά τη νησιωτική χώρα.

Γιατί οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ αποφεύγουν την Κίνα

Σημαντικός παράγοντας για τις μειωμένες απευθείας πτήσεις από και προς την Κίνα αποτελεί και η απόφαση των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών να μην επαναλάβουν πολλές πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών. Η Ρωσία, απαντώντας στις δυτικές κυρώσεις, έχει επιβάλει περιορισμούς στον ρωσικό εναέριο χώρο, οι οποίοι δίνουν «πλεονέκτημα» στους κινεζικούς αερομεταφορείς και χρεώνουν με 2 δισ. δολάρια ετησίως τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες. Τον Μάρτιο, η Delta Airlines ανακοίνωσε ότι επανέλαβε τις απευθείας πτήσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας -από τη Σαγκάη προς το Σιάτλ και το Ντιτρόιτ.

Οι διεθνείς πτήσεις, πάντως, της ηπειρωτικής Κίνας παραμένουν κάτω από το 40% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με την έκθεση της Nomura. Αναλυτές προβλέπουν ότι το ποσοστό αυτό θα ανέβει στο 70% μέχρι το τέλος του έτους, καθώς -κατά κανόνα- οι διεθνείς πτήσεις ανακάμπτουν κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών. Ήδη, τρεις αεροπορικές εταιρείες στην Ασία είναι έτοιμες να καλύψουν την κινεζική ζήτηση, ενισχύοντας τα κέρδη τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!