Γ.Δ.
1413.13 +0,33%
ACAG
+0,38%
5.32
BOCHGR
-1,82%
4.32
CENER
+1,41%
8.62
CNLCAP
+4,32%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.22
NOVAL
-0,81%
2.435
OPTIMA
+0,16%
12.72
TITC
-0,30%
32.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.422
ΑΒΕ
+1,07%
0.471
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.33
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
3.31
ΑΛΦΑ
+5,37%
1.502
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+0,46%
9.845
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-1,27%
6.2
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-1,44%
2.05
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.685
ΒΙΟΣΚ
+1,72%
1.475
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
-0,95%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
-0,28%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,24%
12.2
ΔΟΜΙΚ
-2,32%
2.525
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+3,99%
1.435
ΕΕΕ
-0,30%
33.76
ΕΚΤΕΡ
-1,53%
1.418
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-1,49%
1.99
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,49%
1.78
ΕΛΠΕ
-1,09%
6.805
ΕΛΣΤΡ
+1,96%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-0,34%
1.768
ΕΛΧΑ
+1,16%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,80%
1.13
ΕΤΕ
-1,49%
7.516
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+2,87%
2.045
ΕΧΑΕ
-0,34%
4.345
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+1,59%
0.319
ΙΛΥΔΑ
-0,59%
1.69
ΙΝΚΑΤ
+0,51%
4.895
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+1,07%
0.949
ΙΝΤΕΚ
-1,35%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-1,40%
1.055
ΙΝΤΚΑ
-0,55%
2.695
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
+1,54%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,05%
1.43
ΚΟΡΔΕ
-1,44%
0.411
ΚΟΥΑΛ
-0,38%
1.058
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.67
ΚΡΙ
0,00%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.936
ΛΑΒΙ
+0,68%
0.74
ΛΑΜΔΑ
+1,26%
7.24
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
+1,67%
0.244
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-1,40%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-1,89%
41.6
ΜΙΓ
0,00%
3.21
ΜΙΝ
+4,90%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,41%
19.78
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
-0,58%
2.575
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
32.58
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
-6,50%
0.834
ΞΥΛΚ
-1,53%
0.258
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+2,44%
29.4
ΟΛΥΜΠ
+1,29%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,26%
15.06
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,50%
0.8
ΟΤΕ
-1,32%
14.96
ΟΤΟΕΛ
-0,18%
11.14
ΠΑΙΡ
-1,84%
0.962
ΠΑΠ
0,00%
2.34
ΠΕΙΡ
+2,09%
3.81
ΠΕΡΦ
-0,69%
5.78
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.96
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.685
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+6,51%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,96%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-0,91%
1.625
ΣΑΡ
+0,91%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-1,33%
1.485
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-2,52%
0.542
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.72
ΤΖΚΑ
+1,44%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+5,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,54%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

ΙΜΕC: Τι προβλέπει ο εμπορικός διάδρομος Ινδίας – Ευρώπης

Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν με τους ηγέτες της Ινδίας, Σ. Αραβίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσαν το περασμένο Σάββατο, στα πλαίσια της Συνόδου Κορυφής της ομάδας επιρροής G20 στο Νέο Δελχί, το νέο εμπορικό δρόμο εμπορικό δρόμο που θα συνδέει την Ινδία, μέσω της Μέσης Ανατολής, με την Ευρώπη μέσα από ένα δίκτυο σιδηροδρόμων και λιμανιών. Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, από πλευράς της περιέγραψε το πρότζεκτ ως έναν «πράσινο και ψηφιακό διάδρομο μεταξύ ηπείρων και πολιτισμών». Την ώρα που η Ευρώπη επιδιώκει να μειώσει την έκθεσή της στις κινεζικές επενδύσεις, οι αναλυτές μιλούν ευθέως για μία προσπάθεια να απαξιωθεί ο κινεζικός εμπορικός -και επενδυτικός- διάδρομος «Μία Ζώνη, ένας Δρόμος». Άλλωστε ο σχεδιασμός του λεγόμενου IMEC, μέσω δικτύων σιδηροδρόμων και δια της θαλασσίας οδού, θυμίζει έντονα τον γνωστό παλιότερα και ως «Νέο Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας (BRI).

IMEC
IMEC Πηγή: hindubusinessline

Τι ακριβώς προβλέπει ο σχεδιασμός του IMEC; Οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας δίνουν κάποια στοιχεία για τις εμπορικές διαδρομές, με άλλα σενάρια να βλέπουν τον εμπορικό διάδρομο προς την Ευρώπη να περνά από το λιμάνι του Πειραιά (το powergame είχε άλλωστε γράψει για το ενδιαφέρον του Ναρέντρα Μόντι για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας) ή από ιταλικά και γαλλικά λιμάνια.

IMEC
IMEC Πηγή: Moneycontrol

Στη διάρκεια της συνόδου της ομάδας G20, υπογράφηκε ένα μνημόνιο συνεννόησης για τον IMEC (προέρχεται από τα αρχικά στα αγγλικά των λέξεων: Ινδία, Μέση Ανατολή και Ευρωπαϊκός -Οικονομικός- Διάδρομος) μεταξύ των μερών που στηρίζουν τη συμφωνία, δηλαδή ΗΠΑ, Ινδία, Σ. Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με τον βασικό σχεδιασμό, θα αποτελείται από δύο χωριστούς «διαδρόμους», τον Ανατολικό, που θα συνδέει την Ινδία με τις Χώρες του Κόλπου και τον Βόρειο, ο οποίος θα συνεχίζει προς την Ευρώπη. Στον πρώτο περιλαμβάνεται μία σιδηροδρομική σύνδεση για την μεταφορά αγαθών και υπηρεσιών μεταξύ Ινδίας, ΗΑΕ, Σ. Αραβίας, Ιορδανίας, Ισραήλ και Ευρώπης. Στο δίκτυο, εκτός του σιδηροδρόμου, θα δημιουργηθεί και ένας αγωγός υδρογόνου αλλά και ένα δίκτυο οπτικών ινών.

Μία εναλλακτική διαδρομή στη Διώρυγα του Σουέζ;

Όπως αναφέρουν οικονομικά ΜΜΕ της Ινδίας, όπως το The Hindu Business Line, με την ολοκλήρωσή του θα αποτελεί ένα συμπληρωματικό μεταφορικό δίκτυο προς τη Διώρυγα του Σουέζ, τον Διεθνή Μεταφορικό Διάδρομο Βορρά-Νότου (INSTC) -που ξεκινά από την Ινδία και μέσω Ιράν, φτάνει ως τη Μόσχα- αλλά και του κινεζικού «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος». Την ίδια ώρα, παράλληλα με τον IMEC, η κυρία Φον Ντερ Λάιεν εξήγγειλε και τον «Υπεραφρικανικό Διάδρομο», που θα συνδέει το λιμάνι Λομπίτο της Ανγκόλα με περιοχές με δυσκολία εμπορικής πρόσβασης στην Αφρική, όπως είναι η επαρχία Κανάνγκα του Κονγκό και οι περιοχές εξόρυξης χαλκού της Ζάμπια. Σύμφωνα πάντως με άλλες αναλύσεις, αναζητούνται εναλλακτικές διαδρομές με στόχο την αποσυμφόρηση της Διώρυγας του Σουέζ.

Όσον αφορά τις κινεζικές εμπορικές διαδρομές, σύμφωνα με τη Σίντσια Μπιάνκο, επισκέπτρια ερευνήτρια στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων στο Βερολίνο, «η ουσία του θέματος είναι πως αυτό (ο ινδικός εμπορικός διάδρομος) αποτελεί μια εναλλακτική (στον κινεζικό «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος»). Κατά την ίδια, απλά ο όγκος των εμπορικών συναλλαγών δεν επαρκεί ώστε και οι δύο εμπορικοί δρόμοι να είναι παράλληλα βιώσιμοι.

Σύμφωνα με κάποια στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, τα κόστη για το σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα συμπληρώνεται με τον αγωγό υδρογόνου και το δίκτυο οπτικών ινών θα ανέρχεται σε τουλάχιστον 20 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αρχικά θα χρησιμοποιηθεί το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο που συνδέει ΗΑΕ, Σαουδική Αραβία και Αμμάν και προβλέπεται να κατασκευαστούν ακόμη 300 χιλιόμετρα δικτύου ανάμεσα στο Αμμάν και το λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ. Κατά πληροφορίες, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προτίθενται να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση του συμπληρωματικού σιδηροδρομικού δικτύου, αναμένοντας κέρδη καθώς ο συγκεκριμένος μεταφορικός διάδρομος θα είναι οικονομικότερος από τη διαδρομή δια της Διώρυγας του Σουέζ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις υψηλές χρεώσεις για ρυμούλκηση πλοίων, υπηρεσίες ρυμουλκών, πλοήγηση, τέλη διέλευσης κ.λπ.

Εντός 60 ημερών από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, αναμένεται να αναπτυχθεί το σχέδιο δράσης για την χρηματοδότηση και τις διαδρομές του δικτύου, ενώ στον σχεδιασμό βρίσκεται η ανάπτυξη συνολικά τριών βιομηχανικών διαδρόμων: των τροφίμων, της πράσινης ενέργειας και της οικονομίας της γνώσης.

Μία σύγκρουση συμφερόντων για την Ιταλία και τις Χώρες του Κόλπου;

Τρία από τα κράτη που δεσμεύθηκαν να συμμετέχουν στο νέο εμπορικό διάδρομο είναι ήδη μέλη και του κινεζικού «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» και ενδέχεται να βρεθούν σε δύσκολη θέση, εφόσον επικρατήσει η αντίληψη -που είναι και το πιο πιθανό- πως ο νέος σχεδιασμός έχει ως στόχο να υποβαθμίσει -ακόμη περισσότερο- τα κινεζικά επενδυτικά και αναπτυξιακά πλάνα στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Πρόκειται για την Ιταλία (το μόνο κράτος-μέλος που συμμετέχει στο BRI, τη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ.

Σύμφωνα με τα ιταλικά ΜΜΕ, η Ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, επιδιώκει ένα είδος ήπιας εξόδου (soft exit) από τον κινεζικό εμπορικό διάδρομο, στον οποίο η Ρώμη δήλωσε συμμετοχή το 2019. Κατά την Μπιάνκο, η ιταλική συμμετοχή αποτελούσε ήδη ένα είδος μη ευθυγράμμισης με τα δυτικά συμφέροντα για την ιταλική κυβέρνηση και η εξέλιξη αυτή ήταν λίγο ως πολύ αναμενόμενη.

Από την άλλη, τα δύο κράτη του Κόλπου δεν βλέπουν τη συμμετοχή στα δύο πρότζεκτ ως σύγκρουση συμφερόντων. Σύμφωνα με όσα είπε στο CNN ο Μοχάμεντ Μπαχαρούν, γενικός διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Δημόσιας Πολιτικής του Ντουμπάι B’huth, ο νέος διάδρομος είναι «μία εκδήλωση της ατζέντας παγκόσμιας διασυνδεσιμότητας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων» και «περισσότερο θα συμπληρώνει, παρά θα ανταγωνίζεται τον κινεζικό BRI, καθώς και οι δύο αποτελούν προσπάθειες διευκόλυηνσης της διακίνησης αγαθών (της ενέργειας συμπεριλαμβανομένης), χρημάτων, ανθρώπων και δεδομένων».

Τέλος, και η Ινδία κρατά τις δικές της εμπορικές ισορροπίες καθώς, παράλληλα με τις εξαγγελίες της ομάδας G20, ανακοίνωσε προ ημερών -στα πλαίσια συνάντησης ανάμεσα στον Ινδό υπουργό Λιμανιών, Ναυτιλίας και Θαλασσίων Οδών, Σαρμπανάντα Σονογουάλ και τον Ρώσο υπουργό Ανάπτυξης στην Άπω Ανατολή και την Αρκτική, Α.Ο. Τσεκουνκόφ- πως διερευνά με τη Ρωσία τη δυνατότητα χρήσης νέων μεταφορικών διαδρόμων όπως είναι η Βόρεια Θαλάσσια Οδός και ο Ανατολικός Θαλάσσιος Διάδρομος ανάμεσα στο Βλαδιβοστόκ και το Τσενάι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!