Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Σον Φέιν: O αρχιτέκτονας της… ειρήνης μεταξύ συνδικάτων και Stellantis, Ford, GM 

Όταν ο 55χρόνος Σον Φέιν, ένας ηλεκτρολόγος που ηγήθηκε των τελευταίων απεργιακών κινητοποιήσεων της United Auto Workers (UAW), μιλούσε για την «αλλαγή πλεύσης στον πόλεμο της εργατικής τάξης των ΗΠΑ» και τη «διάσωση του αμερικανικού ονείρου», ο τόνος του ήταν ήπιος και νηφάλιος. Αναλαμβάνοντας καθήκοντα προέδρου της UAW από τον Μάρτιο του 2023, ο Φέιν έχει ήδη ξεχωρίσει για τις ανορθόδοξες διαπραγματευτικές του τακτικές που δεν θυμίζουν καθόλου τα στερεότυπα του παρελθόντος.

Η αυλαία σε αυτήν την παρατεταμένη απεργία έπεσε τέλη Οκτωβρίου, με τη συνδικαλιστική ένωση UAW να κατοχυρώνει αύξηση μισθών κατά 25% μέσα σε τεσσεράμισι (4,5) χρόνια, υπερβαίνοντας το σύνολο όλων των αναπροσαρμογών που προηγήθηκαν την προηγούμενη 22ετία. Εκτός των άλλων, συμπεριλήφθηκε η πρόσφατη άνοδος του κόστους διαβίωσης. Παράγοντες της UAW μιλούν για τις πιο ισχυρές συμβάσεις εργασίες από τη δεκαετία του ΄60.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις περίπου 45.000 εργαζομένων των Stellantis, Ford και GM επί έξι εβδομάδες θεωρούνται οι μεγαλύτερες που έχουν λάβει χώρα εντός 30ετίας στον συγκεκριμένο κλάδο εάν όχι σε ολόκληρη την οικονομία. Το παρόν έδωσε ακόμη και ο Τζο Μπάιντεν, σε συγκέντρωση απεργών στο Μίσιγκαν τέλη Σεπτεμβρίου, αποτελώντας τον μοναδικό πρόεδρο στην ιστορία των ΗΠΑ που έχει παραστεί σε κινητοποίηση εργαζομένων.

Ο Ντάνιελ Ίβς του πρακτορείου Reuters παρομοίωσε με το σκάκι τη στρατηγική που ακολούθησε ο Φέιν. «Ανοίγει τον δρόμο για τις διαπραγματεύσεις του 21ου αιώνα» έγραψε χαρακτηριστικά. Ο επικεφαλής της UAW μιλά απευθείας στα μέλη της συνδικαλιστικής ένωσης μέσω εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης. Κάνει αναφορές στη Βίβλο και τον Malcolm X, ενώ έμεινε προσηλωμένος στον τελικό στόχο των διαπραγματεύσεων.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου United Auto Workers Σον Φέιν φωτογραφίζεται με ένα μέλος του του UAW κατά τη διάρκεια απεργίας έξω από το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Μίσιγκαν © EPA/MIKE MULHOLLAND
Ο πρόεδρος του συνδικάτου United Auto Workers Σον Φέιν φωτογραφίζεται με ένα μέλος του UAW κατά τη διάρκεια απεργίας έξω από το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Μίσιγκαν © EPA/MIKE MULHOLLAND

Οι στενοί συνεργάτες του Φέιν και η αναδιάρθρωση της UAW 

Στην ομάδα των στενών συνεργατών του συμπεριέλαβε τον 33χρόνο Τζόνα Φόρμαν, έναν επικοινωνιολόγο που εργάστηκε στο επιτελείο του Μπέρνι Σάντερς κατά την προεκλογική εκστρατεία του 2020 και με την Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ, το νεότερο μέλος των Δημοκρατικών στη Βουλή των Αντιπροσώπων με ηχηρή παρουσία στο πεδίο της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Κοντά στον Φέιν εργάστηκε, επίσης, ο 36χρόνος Μπεν Ντίκτορ, ένας δικηγόρος με ειδίκευση στο εργασιακό δίκαιο που διαχειρίζονταν ταυτόχρονα τις διαπραγματεύσεις με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μέχρι τότε και επί σειρά δεκαετιών, η UAW συζητούσε τις συμβάσεις με κάθε εργοδότη, σε μεμονωμένη βάση. Κεντρικό ρόλο στην αναδιάρθρωση της UAW διαδραμάτισε, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Wall Street Journal, και ο 39χρόνος Κρις Μπρουκς, ένας ακτιβιστής σε εργασιακά θέματα και πια κορυφαίος σύμβουλος του Φέιν.

Όταν κέρδισε ο Φέιν τις εκλογές για την προεδρία της συνδικαλιστικής ένωσης UAW προ ενιάμηνου, ο ομότιμος καθηγητής Χάρλεϊ Σέικεν του Πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ είχε δηλώσει στους New York Times πως «οι άνεμοι της αλλαγής καθόρισαν» αυτήν την αναμέτρηση. Ο ίδιος ο Φέιν είχε ξεκαθαρίσει τότε ότι η περίοδος των φιλικών διαπραγματεύσεων μεταξύ εταιρειών και εργαζομένων παρήλθε διότι δεν ωφελούσε τα μέλη της UAW. «Αυτές οι εταιρείες απολαμβάνουν κέρδη-ρεκόρ και οι εργάτες μας ακόμη παλεύουν να τα βγάλουν πέρα».

Ο πρόεδρος του συνδικάτου United Auto Workers (UAW) Σον Φέιν με τον αντιπρόεδρο Chuck Browning χαιρετούν μέλη του UAW κατά τη διάρκεια απεργίας έξω από το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Μίσιγκαν © EPA/MIKE MULHOLLAND
Ο πρόεδρος του συνδικάτου United Auto Workers (UAW) Σον Φέιν με τον αντιπρόεδρο Chuck Browning χαιρετούν μέλη του UAW κατά τη διάρκεια απεργίας έξω από το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Μίσιγκαν © EPA/MIKE MULHOLLAND

Το οικονομικό πλήγμα των μακρών διαπραγματεύσεων με την UAW και τα επόμενα βήματα του Φέιν 

Με την μεγαλύτερη απεργία στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ να τερματίζεται ύστερα από τις συμφωνίες που επιτεύχθηκαν με την UAW, οι όμιλοι μετρούν τις επιπτώσεις στα οικονομικά τους αποτελέσματα. Περίπου τρία δισ. ευρώ ή 3,2 δισ. δολάρια έχασε σε έσοδα η Stellantis -μητρική των Chrysler, Jeep και Dodge- πλήττοντας την κερδοφορία της κατά 750 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως, τα κέρδη των Ford και GM εκτιμάται πως θα είναι χαμηλότερα κατά 1,3 δισ. και 800 εκατ. δολάρια.

Εντούτοις η Stellantis, η οποία διατηρεί την έδρα της στο Άμστερνταμ, ανακοίνωσε αύξηση κερδών για το γ’ τρίμηνο στα 45,10 δισ. ευρώ από τα 42,10 δισ. ευρώ έναν χρόνο πριν. Τόνισε δε πως οι απώλειες στην κερδοφορία της από την παρατεταμένη απεργία των εργαζομένων ήταν περιορισμένες συγκριτικά με τις Ford και GM λόγω του παγκοσμίου βεληνεκούς της καθώς ενσωματώνει και ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτων, όπως τις Citroen, Fiat, Lancia και Maserati.

Ενισχυμένα ήταν, παρά ταύτα, τα έσοδα της GM στα 44,13 δισ. δολάρια έναντι των 41,89 δισ. δολαρίων που είχαν καταγραφεί το γ’ τρίμηνο του 2022, αν και δεν ανταπεξήλθαν στις προσδοκίες των αγορών. Η Ford, τέλος, εμφάνισε καθαρά κέρδη 1,2 δισ. δολαρίων έναντι ζημιών της τάξεως των 827 εκατ. δολαρίων, πέρσι.

Ο Φέιν φαίνεται πως δεν σκοπεύει να σταματήσει εκεί. Μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις Stellantis, GM και Ford, άφησε να εννοηθεί πως σκοπεύει να προχωρήσει σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και όμιλοι του εξωτερικού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!