Γ.Δ.
1454.98 0,00%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
8.25
DIMAND
0,00%
9.54
OPTIMA
0,00%
10.68
TITC
0,00%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.498
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.648
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.14
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.5
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.48
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.355
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
29.94
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.375
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.44
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.78
ΕΛΧΑ
0,00%
1.928
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.7
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.02
ΕΧΑΕ
0,00%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.05
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.416
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
4.06
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.62
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.07
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
0,00%
14.34
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.98
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.62
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.59
ΣΑΡ
0,00%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.84
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
0,00%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Χαστούκι σε Σολτς από γερμανικό δικαστήριο για το Kλίμα

Γερό «χαστούκι» έφαγε ο Όλαφ Σολτς από γερμανικό δικαστήριο το οποίο ακυρώνει τη χρηματοδότηση για το κλίμα ύψους 60 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ειδικότερα, όπως γράφει το Bloomberg, το ανώτατο δικαστήριο της Γερμανίας ακύρωσε ένα βασικό στοιχείο των σχεδίων της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τον μετασχηματισμό της οικονομίας, επιφέροντας στον συνασπισμό του καγκελάριου Όλαφ Σολτς ένα σημαντικό πλήγμα που θέτει σε σύγχυση την πολιτική του προϋπολογισμού.

Το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε ότι η μετατόπιση 60 δισεκατομμυρίων ευρώ (65,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων) που προορίζονταν για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19 σε ένα ταμείο εκτός προϋπολογισμού παραβιάζει το γερμανικό συνταγματικό δίκαιο. Η αμφισβήτηση κατατέθηκε από νομοθέτες της κύριας αντιπολιτευόμενης συντηρητικής συμμαχίας, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήθελαν να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών της χώρας.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Τετάρτη στην Καρλσρούη, το δικαστήριο ανέφερε ότι το πεδίο εφαρμογής του ταμείου, το οποίο τον Αύγουστο είχε συμπληρωθεί στα 212 δισεκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2024 έως 2027, πρέπει τώρα να μειωθεί κατά 60 δισεκατομμύρια ευρώ. Η απόφαση δεν περιορίζει σε καμία περίπτωση το ποσό που μπορεί να δαπανήσει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αλλά τις δημοσιονομικές μεθόδους που μπορεί να χρησιμοποιήσει.

“Εάν αυτό σημαίνει ότι οι υποχρεώσεις που έχουν ήδη αναληφθεί δεν μπορούν πλέον να τηρηθούν, ο νομοθέτης πρέπει να το αντισταθμίσει με κάποιον άλλο τρόπο”, δήλωσε η Doris Koenig, αντιπρόεδρος του δικαστηρίου, κατά την εκφώνηση της απόφασης, η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από τη γερμανική τηλεόραση.

Τα κεφάλαια που συγκεντρώνονται πρέπει να δαπανηθούν κατά το έτος που εγκρίθηκαν και η κυβέρνηση δεν μπορεί να παρακάμψει τους κανόνες αυτούς μεταφέροντάς τα σε ένα ταμείο εκτός προϋπολογισμού, πρόσθεσε.

Το ζήτημα ήταν αν η κυβέρνηση παραβίασε τους κανόνες που κατοχυρώνονται στο λεγόμενο φρένο χρέους της Γερμανίας – το οποίο δημιουργήθηκε μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 – και το οποίο περιορίζει τον ετήσιο καθαρό νέο δανεισμό στο 0,35% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Επιτρέπονται εξαιρέσεις για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και άλλων έκτακτων αναγκών.

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε την αναστολή του μηχανισμού για τρία χρόνια έως το 2022 για την καταπολέμηση της πανδημίας, αλλά η κυβέρνηση στη συνέχεια μετέτρεψε τον αναξιοποίητο δανεισμό ύψους 60 δισεκατομμυρίων ευρώ στο Ταμείο για το κλίμα και τον μετασχηματισμό, γνωστό ως KTF.

Οι νομοθέτες της αντιπολίτευσης υποστήριξαν ότι, διοχετεύοντας αυτές τις εγκρίσεις χρέους στο KTF, η κυβέρνηση Σολτς παραβίασε τους κανόνες για το φρένο του χρέους.

Οι νομοθέτες του συνασπισμού απέτυχαν να αποδείξουν ότι τα κονδύλια εξακολουθούσαν να συνδέονται αρκετά στενά με την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας, ώστε να δικαιολογείται ο ελιγμός, σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου. Επίσης, παραβίασαν το Σύνταγμα εγκρίνοντας τον πρόσθετο νέο δανεισμό στις αρχές του 2022, όταν το έτος προϋπολογισμού 2021 είχε ήδη παρέλθει, αποφάνθηκαν οι δικαστές.

Η Evelyne Gomez-Liechti, στρατηγικός αναλυτής της Mizuho International, δήλωσε ότι η απόφαση θα μπορούσε να οδηγήσει σε προσαρμογή των χρηματοδοτικών αναγκών του KTF που σημαίνει χαμηλότερη από την αναμενόμενη έκδοση χρέους για το 2024 και μετά.

Ο Dirk Schumacher, οικονομολόγος της Natixis SA, δήλωσε ότι δεν είναι σαφές πόσο μεγάλη δημοσιονομική σύσφιξη συνεπάγεται η απόφαση, σημειώνοντας ότι «υπάρχουν άλλοι τρόποι με τους οποίους η κυβέρνηση μπορεί να αντλήσει τα χρήματα, αν και λιγότερο βολικοί από αυτόν που επέλεξε».

Η δημοσιονομική πολιτική ήταν ένα από τα κύρια σημεία διαμάχης στον συνασπισμό του Σολτς με τους Σοσιαλδημοκράτες του, τους Πράσινους και τους Ελεύθερους Δημοκράτες και η απόφαση της Τετάρτης θα μπορούσε να πυροδοτήσει νέες εσωτερικές διαμάχες.

Ο Λίντνερ, επικεφαλής του FDP, είναι ένα αυτοαποκαλούμενο γεράκι του προϋπολογισμού, που επέμεινε στην επαναφορά του φρένου χρέους, ενώ το SPD και οι Πράσινοι είναι σε γενικές γραμμές πιο ανοιχτοί στη χαλάρωση των κανόνων δανεισμού.

Το θέμα είναι πιθανό να έχει εξέχουσα θέση στην προεκλογική εκστρατεία για τις επόμενες γενικές εκλογές που θα διεξαχθούν το φθινόπωρο του 2025.

Το KTF υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα μέτρων για την επιτάχυνση της μετάβασης της Γερμανίας σε μια οικονομία με λιγότερους ρύπους, συμπεριλαμβανομένης της εξάπλωσης των αντλιών θερμότητας, της ηλεκτροκίνησης ή των υποδομών υδρογόνου.

Χρηματοδοτεί επίσης επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και στην ανάπτυξη της παραγωγής ημιαγωγών, συμπεριλαμβανομένων 10 δισεκατομμυρίων ευρώ σε επιδοτήσεις για ένα νέο εργοστάσιο της Intel Corp. στην πόλη Μαγδεμβούργο της ανατολικής Γερμανίας. Τα κονδύλια που αφορούν ειδικά την υπόθεση που εξετάστηκε την Τετάρτη δεν προορίζονταν για το εν λόγω έργο.

Η απόφαση του δικαστηρίου μπορεί να έχει σημασία για ορισμένα από τα άλλα εκτός προϋπολογισμού ειδικά ταμεία της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένου ενός ύψους 100 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!