Γαλλία: Πρόστιμο 220 εκατ. ευρώ στη Google για μονοπώλιο στη διαφήμιση

Σε συμβιβασμό κατέληξε η Google με τη γαλλική ρυθμιστική αρχή, σε μία σημαντική απόφαση

Google © 123RF

Πρόστιμο 220 εκατ. ευρώ κατέβαλε η Google, προκειμένου να καταλήξει σε διακανονισμό με την Αρχή Ανταγωνισμού της Γαλλίας και να κλείσει η τελευταία την έρευνα σε βάρος της για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών πρακτικών όσον αφορά στη διαφήμιση μέσω διαδικτύου.

Ταυτόχρονα η εταιρεία-κολοσσός συμφώνησε να προχωρήσει σε αλλαγές στις διαφημιστικέ υπηρεσίες που προσφέρει διαδικτυακά.

Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν από την γαλλική αρχή το πρωί της Δευτέρας. Η έρευνα που είχε προηγηθεί, κατέληξε στο συμπέρασμα πως η Google καταχράστηκε τη δύναμή της στη αγορά για να προωθήσει τα εργαλεία της για τη διαφήμιση των επιχειρήσεων.

Εκτός του προστίμου, η Google δεσμεύθηκε να διορθώσει την κατάσταση βελτιώνοντας τη διαλειτουργικότητα  των υπηρεσιών Ad Manager της με εκείνες τρίτων μερών.

«Η απόφαση για κυρώσεις κατά της Google έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί είναι η πρώτη απόφαση παγκοσμίως, η οποία αντιμετωπίζει το ζήτημα των πολύπλοκων αλγοριθμικών διαδικασιών δημοπρασίας για τη διαδικτυακή διαφήμιση», τόνισε η επικεφαλής της υπηρεσίας, Ιζαμπέλ ντε Σιλβα.

Εκπρόσωπος της Alphabet, μητρικής της Google, δεν προχώρησε άμεσα σε σχολιασμό της απόφασης.

Τα ευρήματα για τον Google Ad Manager

Η γαλλική Αρχή Ανταγωνισμού κατέληξε στο συμπέρασμα πως η πλατφόρμα Google Ad Manager προωθεί την υπηρεσία AdX, που ανήκει στην ίδια εταιρεία, προσφέροντας στην τελευταία στρατηγικά δεδομένα που την κάνουν να υπερτερεί στην αγορά.

Κατέληξε επίσης πως η Google AdX προσφέρει στην Google Αd Manager προνομιακό περιβάλλον διάδρασης σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές πλατφόρμες SSP.

Η έρευνα ξεκίνησε το 2019, μετά από προσφυγή του ομίλου του News Corp. του Ρούπερτ Μέρντοχ, του βελγικού Rossel La Voix της γαλλικής Le Figaro.

Πηγή: Reuters