Γ.Δ.
1273.33 -0,01%
ACAG
-1,59%
6.2
CENER
+0,29%
6.96
CNLCAP
+3,40%
7.6
DIMAND
+0,45%
11.05
OPTIMA
-0,65%
7.7
TITC
-0,30%
19.82
ΑΑΑΚ
+4,93%
7.45
ΑΒΑΞ
-2,72%
1.574
ΑΒΕ
+1,56%
0.52
ΑΔΜΗΕ
+1,33%
2.28
ΑΚΡΙΤ
+27,50%
1.53
ΑΛΜΥ
+5,26%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,67%
1.508
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.46
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,69%
11.68
ΑΣΚΟ
+2,59%
2.38
ΑΣΤΑΚ
+1,66%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.45
ΑΤΤ
+0,57%
10.64
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.84
ΒΙΟΣΚ
+8,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.224
ΒΙΣ
0,00%
0.29
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+12,89%
1.97
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,30%
13.24
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+1,12%
10.85
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
3.59
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,38%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+1,79%
1.14
ΕΕΕ
+0,73%
26.24
ΕΚΤΕΡ
-2,43%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
+2,61%
2.36
ΕΛΛ
-0,68%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,23%
2.21
ΕΛΠΕ
-0,90%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,34%
3.02
ΕΛΤΟΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+0,92%
6.56
ΕΠΙΛΚ
+9,71%
0.113
ΕΠΣΙΛ
+0,21%
9.52
ΕΣΥΜΒ
+1,90%
1.07
ΕΤΕ
-3,23%
6
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.26
ΕΥΔΑΠ
+0,32%
6.22
ΕΥΡΩΒ
-1,53%
1.605
ΕΧΑΕ
-2,38%
5.34
ΙΑΤΡ
+1,65%
1.85
ΙΚΤΙΝ
+2,24%
0.479
ΙΛΥΔΑ
+7,06%
1.44
ΙΝΚΑΤ
+1,06%
3.8
ΙΝΛΙΦ
+1,33%
4.57
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.37
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.06
ΚΑΜΠ
0,00%
2.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
-2,96%
1.805
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+0,34%
1.475
ΚΟΡΔΕ
+15,92%
0.67
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
0.59
ΚΟΥΕΣ
-0,17%
5.74
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,42%
9.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
-1,39%
1.065
ΛΑΒΙ
+6,44%
0.76
ΛΑΜΔΑ
+1,02%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+10,64%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
+29,63%
0.42
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
+9,59%
2.97
ΜΑΘΙΟ
-0,87%
1.14
ΜΕΒΑ
+3,16%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,88%
3.48
ΜΕΡΚΟ
+0,43%
46.6
ΜΙΓ
-3,03%
5.12
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,66%
24.2
ΜΟΝΤΑ
+4,35%
1.92
ΜΟΤΟ
+2,31%
3.1
ΜΟΥΖΚ
+5,60%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+3,22%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.06
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,44%
36.1
ΝΑΚΑΣ
+8,92%
3.42
ΝΑΥΠ
0,00%
1.02
ΞΥΛΚ
+6,38%
0.4
ΞΥΛΠ
+1,80%
0.34
ΟΛΘ
0,00%
23.2
ΟΛΠ
-0,21%
23.65
ΟΛΥΜΠ
+4,63%
2.71
ΟΠΑΠ
0,00%
14.57
ΟΤΕ
+1,53%
13.27
ΟΤΟΕΛ
+0,64%
12.6
ΠΑΙΡ
+6,09%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.24
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.116
ΠΕΤΡΟ
-2,02%
8.74
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.39
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,46%
4.35
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.905
ΣΑΡ
-2,29%
7.67
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
+9,26%
0.0295
ΣΕΝΤΡ
+2,96%
0.383
ΣΙΔΜΑ
+3,46%
2.39
ΣΠΕΙΣ
+5,26%
7.2
ΣΠΙ
+4,32%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
-0,13%
15.6
ΤΖΚΑ
+3,74%
1.94
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,40%
1.7912
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+2,86%
0.395
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+2,19%
0.07
ΦΡΛΚ
-0,61%
4.1
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Πρόστιμα σε BMW και Volkswagen για παραβίαση κανόνων ανταγωνισμού

Τσουχτερά πρόστιμα επέβαλαν οι Βρυξέλλες στις πανίσχυρες αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και BMW, επειδή συνεργάστηκαν έτσι ώστε να περιορίσουν τον ανταγωνισμό στα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων των οχημάτων ντίζελ. Συγκεκριμένα, η γερμανική  αυτοκινητοβιομηχανία της Volkswagen καλείται να πληρώσει πρόστιμα ύψους  502 εκατ. ευρώ  και η BMW πρόστιμα 373 εκατ. ευρώ.

Η άλλη μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η Daimler (Mercedes), η οποία είχε συμμετάσχει σ’ αυτή τη συνεννόηση, όμως αποκάλυψε την ύπαρξή της, δεν τιμωρήθηκε. Αυτοί οι τρεις όμιλοι «παραβίασαν τους κανόνες της ΕΕ που αφορούν τις πρακτικές κατά του ανταγωνισμού προχωρώντας σε μεταξύ τους συνεννόηση σε ό,τι αφορά την τεχνολογική ανάπτυξη στον τομέα του καθαρισμού των εκπομπών οξειδίου του αζώτου», εξήγησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.

Η υπόθεση αφορά επίσης τις μάρκες Audi και Porsche, θυγατρικές της Volkswagen. Δεν συνδέεται με το σκάνδαλο Dieselgate, που αποκαλύφθηκε το 2015 και είχε υποχρεώσει τη VW, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, να παραδεχθεί πως παρενέβαινε στους κινητήρες της για να παρακάμψει τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές.

Οι Volkswagen, BMW και Daimler (Mercedes) «συναντώνταν τακτικά στο πλαίσιο τεχνικών συναντήσεων για να συζητήσουν για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR), η οποία εξαλείφει τις βλαβερές εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) των καυσαερίων των οχημάτων με κινητήρες ντίζελ με την έγχυση ουρίας (που αποκαλείται επίσης ‘AdBlue’)», εξήγησε η Κομισιόν.

«Στη διάρκεια των συναντήσεων αυτών και για περισσότερο από πέντε χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεννοήθηκαν» ώστε να μην απορρυπάνουν περισσότερο απ’ ό,τι απαιτούσε ο κανονισμός, διευκρίνισε η ίδια πηγή.

Οι όμιλοι αυτοί «διέθεταν την απαραίτητη τεχνολογία για να μειώσουν τις βλαβερές εκπομπές πέραν αυτού που απαιτούνταν νομικά από τις προδιαγραφές εκπομπών της ΕΕ. Όμως απέφυγαν να ανταγωνιστούν μεταξύ τους, καθώς δεν χρησιμοποίησαν όλες τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας για να προχωρήσουν πιο μακριά από το επίπεδο καθαρισμού που προβλεπόταν νομικά», κατήγγειλε σε συνέντευξη Τύπου η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Επιλέγοντας να αποκαλύψει την υπόθεση, η Daimler επωφελήθηκε από πλήρη ασυλία, αποφεύγοντας έτσι ένα πρόστιμο περίπου 727 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!