Γ.Δ.
1168.45 -1,96%
ACAG
-3,31%
5.85
CENER
-1,85%
6.35
CNLCAP
-1,50%
6.55
DIMAND
-1,27%
11.65
TITC
-2,97%
16.98
ΑΑΑΚ
0,00%
7.95
ΑΒΑΞ
-1,36%
1.302
ΑΒΕ
-0,37%
0.538
ΑΔΜΗΕ
-1,41%
2.095
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
+7,39%
2.47
ΑΛΦΑ
+0,28%
1.235
ΑΝΔΡΟ
-2,05%
6.7
ΑΝΕΚ
-3,10%
0.25
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,77%
10.44
ΑΣΚΟ
+1,77%
2.3
ΑΣΤΑΚ
-1,40%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.336
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.95
ΑΤΤ
+1,53%
11.98
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,95%
5.04
ΒΙΟΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟΣΚ
-0,48%
1.04
ΒΙΟΤ
0,00%
0.246
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-0,32%
1.56
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,76%
13
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
-2,76%
9
ΔΟΜΙΚ
-2,74%
3.19
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-8,12%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.99
ΕΕΕ
-1,64%
25.19
ΕΚΤΕΡ
+26,61%
2.76
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.566
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.23
ΕΛΛ
-1,24%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,35%
1.992
ΕΛΠΕ
-3,39%
7.12
ΕΛΣΤΡ
+1,29%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-2,01%
1.955
ΕΛΧΑ
-3,70%
1.72
ΕΝΤΕΡ
-1,43%
5.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.136
ΕΠΣΙΛ
-0,95%
9.43
ΕΣΥΜΒ
-2,37%
1.03
ΕΤΕ
-3,76%
5.02
ΕΥΑΠΣ
-2,22%
3.09
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.54
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
1.4355
ΕΧΑΕ
-3,41%
4.53
ΙΑΤΡ
-1,66%
1.78
ΙΚΤΙΝ
+4,82%
0.478
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.2
ΙΝΚΑΤ
-1,00%
2.97
ΙΝΛΙΦ
-1,90%
4.12
ΙΝΛΟΤ
-3,88%
0.62
ΙΝΤΕΚ
-2,71%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.15
ΙΝΤΕΤ
-5,99%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
1.956
ΚΑΜΠ
-0,90%
2.2
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-5,38%
1.055
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.34
ΚΛΜ
+1,90%
1.07
ΚΟΡΔΕ
-4,12%
0.512
ΚΟΥΑΛ
+0,36%
0.56
ΚΟΥΕΣ
-1,99%
5.41
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,24%
8.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.89
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.998
ΛΑΒΙ
-1,18%
0.668
ΛΑΜΔΑ
-1,80%
5.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
-7,62%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.312
ΛΕΒΠ
0,00%
0.396
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-3,91%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-4,04%
0.95
ΜΕΒΑ
-3,70%
3.64
ΜΕΝΤΙ
-2,11%
3.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
37.2
ΜΙΓ
+0,13%
3.845
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,51%
23.26
ΜΟΝΤΑ
-2,22%
0.88
ΜΟΤΟ
-9,00%
2.73
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
-2,79%
25.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.77
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-2,38%
32.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,52%
0.97
ΞΥΛΚ
+1,00%
0.302
ΞΥΛΠ
0,00%
0.336
ΟΛΘ
-0,43%
23.3
ΟΛΠ
+0,23%
21.55
ΟΛΥΜΠ
+0,42%
2.41
ΟΠΑΠ
-0,96%
15.45
ΟΤΕ
-1,60%
13.53
ΟΤΟΕΛ
-2,28%
12.88
ΠΑΙΡ
+1,02%
0.986
ΠΑΠ
-3,32%
2.04
ΠΕΙΡ
-4,44%
2.58
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.494
ΠΡΕΜΙΑ
-1,50%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7
ΠΡΟΦ
-2,91%
4
ΡΕΒΟΙΛ
-4,84%
1.77
ΣΑΡ
-1,21%
7.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.16
ΣΑΤΟΚ
-9,30%
0.039
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-1,83%
2.15
ΣΠΕΙΣ
-2,68%
6.54
ΣΠΙ
-4,07%
0.566
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-3,73%
14.18
ΤΖΚΑ
0,00%
1.885
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.218
ΦΙΕΡ
+4,88%
0.43
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.075
ΦΡΛΚ
-0,94%
4.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-6,56%
0.57

Το Μετρό αλλάζει όψη σε τρεις εμβληματικές γειτονιές της Αθήνας

Με νέα αρχιτεκτονική μορφή θα παρδοθούν οι τρεις εμβληματικές πλατείες Κολωνακίου, Εξαρχείων και Κυψέλης, καθώς και οι χώροι μπροστά από τους σταθμούς του Μετρό «Ακαδημίας», «Ευαγγελισμού», «Αλεξάνδρας» και «Δικαστήρια» μετά την ολοκλήρωση των έργων του Μετρό καθώς ο Δήμος Αθηναίων προχωρά σε προκήρυξη επτά ανοιχτών αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, μέσω της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.».

Η πρόβλεψη για τη διενέργεια των ανοικτών αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για το σύνολο του δημόσιου χώρου που επηρεάζεται και αναδιαμορφώνεται με αφορμή τα έργα της νέας Γραμμής 4 του Μετρό, ήταν απαίτηση του Δήμου Αθηναίων, η οποία εντάχθηκε στο Μνημόνιο Συνεργασίας που είχε υπογραφεί στις 10/03/2022, μεταξύ της ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ Α.Ε., της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., του ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ και του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ.

Είναι η πρώτη φορά που, στο πλαίσιο του έργου του Μετρό, διενεργούνται ανοικτοί αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί, με σκοπό να διαμορφωθεί μια μοναδική αισθητική «ταυτότητα» σε κάθε μια από τις πλατείες και τους σταθμούς που δημιουργούνται στα όρια του Δήμου Αθηναίων. Η δημοτική αρχή Μπακογιάννη είχε εξαρχής επισημάνει ότι δεν πρόκειται απλώς για την κατασκευή των σταθμών, αλλά και για μια συνολική παρέμβαση στο ευρύτερο περιβάλλον της πόλης.

«Η Γραμμή 4 του Μετρό δεν είναι μόνο ένα εμβληματικό, συγκοινωνιακό έργο με περιβαλλοντικά οφέλη, το οποίο θα αλλάξει προς το καλύτερο τη λειτουργία της πόλης και την καθημερινότητα χιλιάδων Αθηναίων. Είναι έργο ευρωπαϊκού υποδείγματος, καθώς από το ξεκίνημά του προνοούμε για το τέλος. Ως δημοτική αρχή αναλάβαμε την ευθύνη να διασφαλίσουμε από τώρα, το αισθητικό, λειτουργικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωμα που θα έχει στην πόλη. Προσκαλώ τους εξαιρετικούς Έλληνες επιστήμονες να εμπνευστούν από το “αύριο” της Αθήνας», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Κ. Μπακογιάννης.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η επιλογή σχεδίων με σύγχρονη αρχιτεκτονική προσέγγιση που θα εξασφαλίζει λειτουργικότητα, αισθητική ποιότητα και κατασκευαστική αρτιότητα με στόχο την αναβάθμιση του αστικού κοινόχρηστου χώρου, όχι μόνο του σταθμού και του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου.

Οι προτάσεις θα πρέπει να αποδίδουν τον δημόσιο χώρο πλήρως προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία.

Με στόχο τη μεγαλύτερη συμμετοχή, την καλύτερη διαγωνιστική διαδικασία, καθώς και την κατάθεση προτάσεων για κάθε σταθμό, επιλέχθηκε η προκήρυξη των διαγωνισμών σε δύο ομάδες. Στην πρώτη, περιλαμβάνονται οι τρεις νέοι σταθμοί «Εξάρχεια», «Κολωνάκι» και «Ευαγγελισμός». Η προκήρυξη του διαγωνισμού πραγματοποιείται σήμερα, Δευτέρα 29/05/23.

Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται οι σταθμοί «Αλεξάνδρας», «Ακαδημία», «Δικαστήρια» και «Κυψέλη». Η προκήρυξη ακολουθεί στις 12/06/2023.

Ο διαγωνισμός κατατάσσεται στην κατηγορία του Διαγωνισμού Ιδεών µε στόχο τη διερεύνηση των κύριων παραμέτρων του θέματος, την αξιολόγησή τους, την ανάδειξη της βασικής συνθετικής ιδέας. Περιλαμβάνει αρχιτεκτονική, περιβαλλοντική, πολεοδομική μελέτη, καθώς και μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και το σημαντικότερο έργο της 20ετίας στην Αθήνα, καθώς θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια ώθηση στην οικονομία.

Το υπό κατασκευή τμήμα Α’ της Γραμμής 4 έχει μήκος περίπου 13χλμ., περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς -Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή- και προβλέπεται να εξυπηρετεί τουλάχιστον 341.000 επιβάτες ημερησίως για το έτος 2030.

Ο επαναπροσδιορισμός του τρόπου μετακίνησης των πολιτών, με τη διείσδυση του Μετρό ως μέσου σταθερής τροχιάς και γενικότερα με την αναδιοργάνωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έχει σκοπό την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων επιβατών που σήμερα κινούνται από και προς το κέντρο με διαφορετικά μέσα μεταφοράς.

Η μείωση της κυκλοφορίας των ΙΧ, που θα οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε ελάττωση της κυκλοφοριακής ασφυξίας της ευρύτερης περιοχής, αποσκοπεί στην καλύτερη κατανομή των κυκλοφοριακών φόρτων, τη μείωση του συνολικού χρόνου μετακίνησης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, και στη βελτίωση του ακουστικού περιβάλλοντος, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του περιβάλλοντος και της ζωής των πολιτών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!