Ηλεκτροκίνηση: Οι στρατηγικές επενδύσεις και τα επόμενα βήματα των παικτών της ελληνικής αγοράς

Η αγορά της ηλεκτροκίνησης σε φάση ωρίμανσης. Οι στρατηγικές ΔΕΗ, nrg, Electrip και Huawei και τα επόμενα βήματα ανάπτυξης του δικτύου

Ηλεκτροκίνηση © freepik

Η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί πλέον ένα μελλοντικό σχέδιο, αλλά μια πραγματικότητα που αποτυπώνεται στους αριθμούς και στις υποδομές της χώρας. Σήμερα, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν πάνω από 60.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ σε όλη τη χώρα λειτουργούν 9.500 φορτιστές σε 3.600 σημεία φόρτισης, από τα μεγάλα αστικά κέντρα έως την περιφέρεια.

Η αγορά της ηλεκτροκίνησης έχει αναδειχθεί σε έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της ενεργειακής μετάβασης, συγκεντρώνοντας 78 ενεργές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε όλο το φάσμα — από την παραγωγή και προμήθεια ενέργειας, έως την εγκατάσταση φορτιστών, τις ψηφιακές υπηρεσίες, τα συστήματα αποθήκευσης και τη διαχείριση στόλων. Το 2025 αναμένεται να κλείσει με πάνω από 21.000 νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, επιβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα κινείται σταθερά προς τους στόχους του ΕΣΕΚ.

Πίσω από αυτούς τους αριθμούς βρίσκονται οι εταιρείες που καθορίζουν την ταχύτητα και την κατεύθυνση της μετάβασης. Η ΔΕΗ blue προχωρά με τη δημιουργία του μεγαλύτερου δημόσιου δικτύου φόρτισης στη χώρα, ξεπερνώντας ήδη τα 3.000 σημεία. Η εταιρεία επεκτείνει συνεχώς το δίκτυό της, όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα και τις εθνικές οδούς, αλλά και σε χειμερινούς προορισμούς — αφού πλέον λειτουργούν 58 θέσεις φόρτισης σε οκτώ χιονοδρομικά κέντρα της χώρας, εξασφαλίζοντας πλήρη προσβασιμότητα ακόμη και στους πιο απομακρυσμένους προορισμούς.

Η nrg incharge της Motor Oil θα ενισχύσει το αποτύπωμά της με νέους σταθμούς φόρτισης στην Ολυμπία Οδό, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό της για πλήρη κάλυψη των βασικών οδικών αξόνων της χώρας. Η Electrip, ένας διεθνής παίκτης που δραστηριοποιείται σήμερα στη χώρα, εισάγει τεχνολογία 720 kW και ένα μοντέλο ενιαίας πλατφόρμας που συνδυάζει φόρτιση, αποθήκευση και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο ίδιο σύστημα.  Στο τεχνολογικό μέτωπο, η Huawei Digital Power ανεβάζει τον πήχη, προχωρώντας μέχρι το τέλος του έτους στην πλήρη ηλεκτροδότηση 20 νέων σημείων φόρτισης σε κομβικές τοποθεσίες της χώρας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης ενός ενιαίου δικτύου υψηλής απόδοσης.

Το στρατηγικό σχέδιο της ΔΕΗ για την ηλεκτροκίνηση

«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο τεχνολογία· είναι εμπειρία», εξηγεί από το βήμα του Electric + Micro Mobility Forum ο Απόστολος Χουλιάρας, Διευθυντής Marketing Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ. «Και για να είναι πραγματικά πράσινη, πρέπει η ενέργεια να παράγεται λίγα μέτρα μακριά από εκεί που καταναλώνεται».  Η θυγατρική του Ομίλου ΔΕΗ, υπεύθυνη για τη δημόσια φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, έχει καταφέρει να στήσει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στη χώρα, ξεπερνώντας τα 3.000 ενεργά σημεία και συνδέοντάς τα όλα με 100% πράσινη ενέργεια. Με ρυθμούς που θυμίζουν ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, η εταιρεία χτίζει ένα δίκτυο που δεν περιορίζεται στις πόλεις, αλλά απλώνεται σε εθνικές οδούς, νησιά και βουνά.

Η ανάπτυξη αυτή δεν είναι τυχαία. Η ΔΕΗ blue βρίσκεται σήμερα σε 820 διαφορετικές τοποθεσίες και έχει ήδη δημιουργήσει 500 θέσεις ταχυφόρτισης (DC/HPDC), μαζί με 39 hubs σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου. Από αυτά, τα 760 σημεία φόρτισης λειτουργούν μέσω συνεργατών, ενώ η πρόσβαση στις υπηρεσίες κοστίζει μόλις 20 ευρώ. Πρόκειται για μια προσπάθεια να γίνει η ηλεκτροκίνηση πραγματικά προσιτή — όχι απλώς για λίγους πρωτοπόρους οδηγούς, αλλά για όλους.

Το πιο εντυπωσιακό σημείο του δικτύου βρίσκεται στο Εμπορικό Πάρκο Πάτρας, όπου λειτουργεί το πρώτο ΔΕΗ blue Hub ισχύος 1,2 MW, ικανό να εξυπηρετήσει 29 ταυτόχρονες φορτίσεις. Η εγκατάσταση αυτή δείχνει τι σημαίνει η επόμενη μέρα της ηλεκτροκίνησης: σύγχρονες υποδομές, εύκολη πρόσβαση για ΑμεΑ, ψηφιακή παρακολούθηση μέσω της εφαρμογής PPC blue, και δυνατότητα κράτησης θέσης ή συμμετοχής σε προγράμματα επιβράβευσης όπως το Recharge | Reward.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr