Σάμουελσον (Volvo): Περιττοί οι δασμοί της ΕΕ στα αυτοκίνητα

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Σάμουελσον, ζητάει από τη ΕΕ να μειώσει τους «άσκοπους» δασμούς στα αυτοκίνητα αμερικανικής κατασκευής

Αυτοκίνητα Volvo στη Βαλτιμόρη © EPA/JIM LO SCALZO

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Χάκαν Σάμουελσον, σε συνέντευξή του σήμερα (Πέμπτη, 17/7) στο Reuters, προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Ένωση να μειώσει τους δασμούς 10% στα αμερικανικής κατασκευής αυτοκίνητα, υποστηρίζοντας ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρειάζονται προστασία από τους Αμερικανούς ανταγωνιστές και σημείωσε ότι θα ήταν προς όφελος της Ευρώπης να πραγματοποιήσει μια κίνηση καλής θελήσης προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Οι Βρυξέλλες, μαζί με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουν αφιερώσει μήνες προσπαθώντας να πείσουν την Ουάσιγκτον να μειώσει τους δασμούς 27,5% στις εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. «Αν η Ευρώπη είναι υπέρ του ελεύθερου εμπορίου, θα πρέπει να είμαστε εμείς που θα δείξουμε τον δρόμο και θα προχωρήσουμε πρώτοι σε πολύ χαμηλούς δασμούς», δήλωσε ο Χάκαν Σάμουελσον μετά την ανακοίνωση των κερδών του δεύτερου τριμήνου από την εταιρεία.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απείλησε να αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο 30% από την 1η Αυγούστου, αυξάνοντας την πίεση στην ΕΕ να καταλήξει σε συμφωνία.
Πριν από τη θητεία Τραμπ, οι ΗΠΑ είχαν δασμό 2,5% στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν στην Ευρώπη, ενώ η ΕΕ είχε δασμό 10% στα οχήματα που εισάγονταν από τις ΗΠΑ, κάτι που ο Σάμιουελσον είχε προηγουμένως χαρακτηρίσει άδικο. «Νομίζω ότι είναι απολύτως περιττό αυτό, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σίγουρα δεν χρειάζεται καμία προστασία από τους Αμερικανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε στο Reuters.

Η Volvo Cars, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely Holding (GEELY.UL), είναι μία από τις πιο εκτεθειμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σε αμερικανικούς δασμούς, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των αυτοκινήτων της που πωλούνται εκεί εισάγονται από την Ευρώπη.

Η Volvo ανακοίνωσε αργά την Τετάρτη ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή στις ΗΠΑ στα τέλη του 2026 του υβριδικού μοντέλου της, του XC60, μια κίνηση από την πλευρά της μετριασμού των δασμών. Προς το παρόν, το εργοστάσιό της στη Νότια Καρολίνα παράγει μόνο το Polestar 3 και το ηλεκτρικό μοντέλο EX90, το οποίο δυσκολεύεται να κερδίσει την αποδοχή των Αμερικανών καταναλωτών.