Η Louis Vuitton (LVMH) και η Kering αναμένεται να ανακοινώσουν νέα πτώση στις τριμηνιαίες πωλήσεις, εντείνοντας τις ανησυχίες των επενδυτών για μια παρατεταμένη ύφεση στα είδη πολυτελείας. Η αγορά των 400 δισ. δολαρίων χωλαίνει, καθώς οι μεγάλες μάρκες αντιμετωπίζουν την απειλή υψηλών δασμών εισαγωγών. Τα αποτελέσματα, που ξεκινούν με την Louis Vuitton αύριο (Πέμπτη, 24/7), πιθανότατα θα δείξουν ότι οποιαδήποτε αναβίωση της ζήτησης για την ακριβή μόδα και τα είδη πολυτελείας στις βασικές αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας παραμένει ασαφής.
Η αβεβαιότητα που προκάλεσε ο εμπορικός πόλεμος του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει αστάθεια στις χρηματιστηριακές αγορές, επηρεάζοντας αρνητικά την καταναλωτική εμπιστοσύνη. Η απειλή του Τραμπ για δασμούς 30% σε εισαγόμενα προϊόντα της ΕΕ κινδυνεύει να βλάψει τους οίκους πολυτελείας που κατασκευάζουν προϊόντα στη Γαλλία και την Ιταλία. Θα είναι επιφυλακτικοί ως προς την αύξηση των τιμών για τους Αμερικανούς καταναλωτές, μετά από ενδείξεις ότι προηγούμενοι γύροι αυξήσεων τιμών επιβράδυναν τη ζήτηση.
«Το επίπεδο των αυξήσεων των τιμών ήταν υπερβολικό» σε μια σειρά από μάρκες, αποξενώνοντας τους «φιλόδοξους» αγοραστές μεσαίου εισοδήματος, δήλωσε η Καρολάιν Ρέιλ, επικεφαλής των premium εμπορικών σημάτων στην Pictet Asset Management. Ο τομέας μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH, όπου δραστηριοποιούνται οι Louis Vuitton και Dior, αναμένεται να παρουσιάσει μείωση πωλήσεων κατά 6% σε ετήσια βάση, η οποία θα είναι η τέταρτη συνεχόμενη τριμηνιαία πτώση του, σύμφωνα με πρόβλεψη της Visible Alpha.
Η Gucci, η εταιρεία με τα μεγαλύτερα κέρδη της Kering, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης , αντιμετωπίζει δυσκολίες για διπλάσιο χρονικό διάστημα και αναμένεται να αναφέρει μείωση των πωλήσεων σχεδόν κατά ένα τέταρτο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μετά από δύο χρόνια επιβράδυνσης των πωλήσεων στα είδη πολυτελείας, η ανησυχία για την υγεία του κλάδου αυξάνεται, με τους πελάτες να διστάζουν στις υψηλότερες τιμές. Οι μετοχές της LVMH έχουν υποχωρήσει σχεδόν κατά 27% από τις αρχές του έτους, ενώ οι μετοχές της Kering έχουν υποχωρήσει κατά 15%. Μετοχές της Hermes σημείωσαν μικρή μεταβολή.
Η LVMH, η πιο πολύτιμη εισηγμένη εταιρεία της Ευρώπης μέχρι και τον Ιανουάριο, έχει υποχωρήσει στην πέμπτη θέση. «Φαίνεται ότι οι επενδυτές αρχίζουν να ανησυχούν για τη μακροπρόθεσμη διαρθρωτική ελκυστικότητα του κλάδου», ανέφεραν οι αναλυτές της UBS την περασμένη εβδομάδα.
Οι πωλήσεις τσαντών -που προηγουμένως αποτελούσαν κινητήρια δύναμη ανάπτυξης- ήταν χαμηλές. Μάρκες όπως οι Dior, Gucci και Chanel έχουν προσλάβει νέους σχεδιαστές , αλλά χρειάζεται χρόνος για να εισέλθουν νέα στυλ στα καταστήματα.
Μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Prada δημιουργούν περισσότερα προϊόντα κάτω των 1.000 δολαρίων και δίνουν έμφαση σε προϊόντα ομορφιάς, ανέφεραν οι σύμβουλοι της Bain. Αλλά αυτό εγκυμονεί κινδύνους.
«Η φιλόδοξη στρέβλωση της μάρκας δεν βοηθάει προς το παρόν», δήλωσαν οι αναλυτές της HSBC, επισημαίνοντας προβλήματα στη Louis Vuitton.
Η Consensus προβλέπει ότι οι οργανικές πωλήσεις της LVMH θα μειωθούν κατά 3%, ενώ της Kering κατά 13%. Οι Hermes και Prada αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση 10%, καθώς η μάρκα Miu Miu της Prada κερδίζει μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές.