Νέο κεφάλαιο στον εγχώριο εκθεσιακό χάρτη ανοίγει η εξαγορά της O.Mind Creatives από τη Forum, η οποία ανήκει στον γερμανικό εκθεσιακό κολοσσό Nurnberg Messe. Η τελευταία συγκαταλέγεται στους 15 ισχυρότερους παίκτες παγκοσμίως, με κύκλο εργασιών το 2025 στα 360 εκατ. ευρώ, υποδεχόμενος περισσότερους από 1,1 δισ. επισκέπτες ετησίως στις εκθέσεις που διοργανώνει διεθνώς. Θυμίζουμε ότι μέτοχοι της Nurnberg Messe είναι η πόλη της Νυρεμβέργης και το κρατίδιο της Βαυαρίας.
Τα επόμενα βήματα και η σημασία του deal
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Forum, Θάνο Παναγιούλια, με την εξαγορά διευρύνεται το χαρτοφυλάκιο με νέα προϊόντα, νέες εκθέσεις και νέα κλαδικά περιοδικά. Εισέρχεται σε νέες αγορές και δημιουργεί οικονομίες κλίμακας, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας στον κλάδο. Με βάση τα όσα είπε ο κύριος Παναγούλιας: “Η διετής έκθεση ‘Meat Dairy Expo’ θα απορροφηθεί από την έκθεση Food Tech – Globalpack, εξυπηρετώντας τους τομείς του κρέατος, των κατεψυγμένων και των ιχθηρών με σκοπό τη δημιουργία μίας μεγαλύτερης έκθεσης. Η απορρόφηση θα υλοποιηθεί στη διοργάνωση του 2027. Παραμένει ως έχει η έκθεση Cargo Track and Van. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην έκθεση Logistics & Transports Expo όπου στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα hub εκθέσεων στον τομέα των logistics, επεκτεινόμενο έως και τη Γερμανία”.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί περαιτέρω συγκέντρωση δυνάμεων στον κλάδο, καθώς η Forum, ήδη κυρίαρχη στην ελληνική αγορά με διοργανώσεις όπως οι εκθέσεις HoReCa, Food Expo, Xenia, ενισχύει ακόμη περισσότερο το χαρτοφυλάκιό της. Το 2024, η Forum κατέγραψε κύκλο εργασιών 16,36 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 2,23 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2023, λόγω του ότι δεν πραγματοποιήθηκαν οι εκθέσεις Artoza, Foodtech και Globalpack, οι οποίες διεξάγονται ανά διετία. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 3,28 εκατ. ευρώ, από 4,3 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Αξιοσημείωτο παραμένει ότι η εταιρεία λειτουργεί με μηδενικό δανεισμό, στοιχείο που της επιτρέπει ευελιξία και ισχυρή χρηματοοικονομική βάση για επενδύσεις.
Ποια είναι η O.Mind Creatives
Ο μέχρι πρότινος μέτοχος και ιδρυτής της O.Mind Creatives, Θεόδωρος Δημητριάδης, θα παραμείνει για το πρώτο χρονικό διάστημα – για ενάμιση χρόνο – στην εταιρεία με καθήκοντα συμβούλου, διασφαλίζοντας την ομαλή μετάβαση στο νέο σχήμα.
Η O.Mind Creatives δραστηριοποιείται στις εμπορικές εκθέσεις, τις εκδόσεις και τη διαφήμιση, με στόχο να λειτουργεί ως οργανωτικός κόμβος που φέρνει σε επαφή προμηθευτές και πελάτες σε κλάδους όπως τα logistics, οι μεταφορές, η βιομηχανία τροφίμων (κρέας, γάλα, κατεψυγμένα προϊόντα) αλλά και η μαζική εστίαση. Τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2024 αποτυπώνουν μια χρονιά με προκλήσεις. Ο κύκλος εργασιών υποχώρησε στα 1,73 εκατ. ευρώ από 2,22 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας πτώση 22,14%. Η εταιρεία αποδίδει τη μείωση στο γεγονός ότι δεν πραγματοποιήθηκε η διεθνής έκθεση Logistics – Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία διοργανώνεται ανά διετία και είχε ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα την προηγούμενη χρονιά.
Τα μεικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,07 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 34,45% λόγω αύξησης του κόστους πωλήσεων. Η επιχείρηση πέρυσι κατέγραψε πτώση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA), που περιορίστηκε στα 1.693 ευρώ από 577 χιλιάδες ευρώ το 2023. Το αποτέλεσμα ήταν η εμφάνιση ζημιών προ φόρων ύψους 26,8 χιλιάδων ευρώ, έναντι κερδών 541,9 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Η εξαγορά από τη Forum αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην O.Mind Creatives, ενισχύοντας παράλληλα το αποτύπωμα της Forum σε εξειδικευμένους κλάδους, όπως τα logistics και η βιομηχανία τροφίμων. Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου ο εκθεσιακός κλάδος στην Ελλάδα ανακάμπτει μετά την πανδημία, με τις μεγάλες διοργανώσεις να προσελκύουν σημαντικό αριθμό επισκεπτών και εκθετών, προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία.