The Athlete’s Foot-Sport Vision: Σφίγγει ο κλοιός για τις δύο πολυεθνικές αθλητικών στην Ελλάδα

Έτοιμη να διακόψει τη λειτουργία τριών ακόμα καταστημάτων στην Ελλάδα εμφανίζεται η The Athlete’s Foot. Διέξοδο αναζητεί και η Sport Vision

Αθλητικά είδη © freepik.com

Σφίγγει όλο και περισσότερο ο κλοιός για τις αλυσίδες λιανικής με πολυεθνικό εκτόπισμα που δραστηριοποιούνται στον τομέα των αθλητικών ειδών στη χώρα μας. Ο λόγος για τη The Athlete’s Foot, η οποία βρίσκεται υπό την ομπρέλα της TAF Global Holding AG, θυγατρική του Arklyz Group AG, που έχει αποκτήσει το σήμα «The Athlete’s Foot» παγκοσμίως, αλλά και για τη Sport Vision, τον σερβικό πολυεθνικό όμιλο που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με τα καταστήματα «Sport Vision», «Buzz» και «tike!».

The Athlete’s Foot: Περαιτέρω συρρίκνωση με κλείσιμο τριών ακόμα καταστημάτων έως το τέλος του 2025

Πηγές της αγοράς με γνώση του θέματος αναφέρουν στο powergame.gr ότι αφενός η The Athlete’s Foot, η οποία διατηρεί πλέον δίκτυο 10 καταστημάτων, πρόκειται να διακόψει τη λειτουργία τριών ακόμα καταστημάτων στη χώρα μας έως το τέλος του έτους, στη Λάρισα, τα Ιωάννινα και το Περιστέρι. Θα θυμίσουμε ότι το εμπορικό σήμα της συγκεκριμένης αλυσίδας στην Ελλάδα διαχειριζόταν προηγουμένως ο Όμιλος Φουρλή, ο οποίος στη συνέχεια το πούλησε στην TAF Global Holding AG στο τέλος του 2022. Κατά την πώληση από τον Όμιλο Φουρλή στη σημερινή ιδιοκτήτρια, το δίκτυο απαρτιζόταν από 14 σημεία λιανικής πώλησης. Εν τω μεταξύ, όμως, έκλεισαν τα καταστήματα στο Ρέθυμνο, στη λεωφόρο Ηρώων Πολυτεχνείου στον Πειραιά, το δεύτερο από τα δύο που διατηρούσε στη Γλυφάδα στον παράδρομο της λεωφόρου Βουλιαγμένης 98, καθώς και στη λεωφόρο Μεσογείων 429 στην Αγία Παρασκευή. Κατά τις ίδιες πηγές, οι κινήσεις διαρκούς συρρίκνωσης του δικτύου καταστημάτων θα μπορούσαν να σηματοδοτούν ακόμα και την έξοδό της από την ελληνική αγορά.

Η The Athlete’s Foot στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της για το 2023 παρουσίασε διεύρυνση των ζημιών με αύξηση των λειτουργικών δαπανών, καθώς τα έξοδα διάθεσης και διοίκησης υπερέβησαν τα 4 εκατ. ευρώ, γεγονός που οδήγησε σε επιβάρυνση των αποτελεσμάτων. Έτσι, οι ζημίες εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 2,2 εκατ. ευρώ, από 0,5 εκατ. ευρώ το 2022. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων μετά από φόρους, η εταιρεία εμφάνισε ζημίες 2,26 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 0,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Και ο τζίρος της το 2023 ήταν 7,1 εκατ. ευρώ, από περίπου 10 εκατ. ευρώ που ήταν επί εποχής ομίλου Φουρλή.

Sport Vision: Το στοίχημα που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα

Διέξοδο από την ελληνική αγορά αναζητεί και η Sport Vision, ο σερβικός όμιλος που αφίχθη με προσδοκίες στην Ελλάδα το 2020. Κάποια στιγμή, μάλιστα, προσέγγισε στο πρώτο διάστημα της παρουσίας της και τη Zakcret της οικογένειας Χαϊκάλη με σκοπό την εξαγορά, προκειμένου να επεκτείνει ταχύτερα το δίκτυό της στη χώρα μας. Ωστόσο, οι συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν τότε δεν κατέληξαν σε συμφωνία. Είναι χαρακτηριστικό, επίσης, το γεγονός πως παρά το ότι η Sport Vision έχει την ευχέρεια να διακινεί όλες τις σειρές ενδυμάτων της Nike στα τρία brands καταστημάτων που διατηρεί, δεν κατάφερε εντούτοις να εδραιωθεί. Να σημειωθεί εδώ ότι η Nike είναι αυτή που επί της ουσίας μπορεί να καθορίσει την πορεία μιας επιχείρησης αθλητικών, λόγω του ότι είναι η μεγαλύτερη μάρκα στο χώρο των αθλητικών παγκοσμίως – και το να μπορεί κάποια επιχείρηση να διαθέτει όλες τις σειρές προϊόντων της θεωρείται συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Το 2024 ο κύκλος εργασιών για τη Sport Vision έφτασε κατά πληροφορίες τα 18 εκατ. ευρώ, αλλά με ζημίες ύψους 5 εκατ. ευρώ, έναντι 13,04 εκατ. ευρώ τζίρου την προηγούμενη χρονιά, όταν επίσης είχε ζημιογόνα αποτελέσματα στα 2,44 εκατ. ευρώ. Επίσης, η ανάληψη καθηκόντων αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου -πριν από περίπου έναν χρόνο- από τον Νίκο Πολυμενάκο δεν φάνηκε εν τέλει να διαφοροποιεί τα δεδομένα για την επιχείρηση.