Διεθνή πορεία καταγράφει τα τελευταία χρόνια η Box Now, η οποία ξεκίνησε το 2022 από την Ελλάδα και πλέον δραστηριοποιείται στην Κύπρο, τη Βουλγαρία και την Κροατία. Στόχος της εταιρείας ήταν η δημιουργία ενός ομίλου με ελληνικό «πυρήνα», καθώς το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού αποτελείται από Έλληνες. Αντικείμενό της είναι το τελευταίο στάδιο της αλυσίδας διανομής, γνωστό ως last mile («τελευταίο μίλι»), με τις θυρίδες της να φιλοξενούν προϊόντα εγχώριων και διεθνών ηλεκτρονικών καταστημάτων, αλλά και συνεργαζόμενων εταιρειών διανομής.
Επικεφαλής του ομίλου είναι ο Δημήτρης Ανδριώτης, πρώην CEO της Box Now Ελλάδας, με αποστολή να οδηγήσει την εταιρεία και τις αγορές όπου δραστηριοποιείται στην επόμενη μέρα. Η έδρα του ομίλου, όπως και τα τμήματα Πληροφορικής (IT) και Έρευνας & Ανάπτυξης, βρίσκονται στην Ελλάδα. Από το καλοκαίρι, τη θέση του CEO Ελλάδας ανέλαβε ο Λευτέρης Παπαδημητρίου.
Κύριος μέτοχος είναι η Emma Capital, τσέχικο επενδυτικό fund που έχει δραστηριοποιηθεί στο παρελθόν, επενδύοντας στον ΟΠΑΠ, ενώ μειοψηφών μέτοχος είναι ο Όμιλος Olympia του Πάνου Γερμανού. Οι συνολικές επενδύσεις της Box Now στην Ελλάδα ανέρχονται σε 28 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στις τέσσερις χώρες δραστηριοποίησης φτάνουν τα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Box Now: Θετικό EBITDA το 2025 και τζίρος 30 εκατ. ευρώ
Η πορεία της εταιρείας βελτιώθηκε σημαντικά, με την κερδοφορία να αυξάνεται κατά 50% και τον τζίρο να πενταπλασιάζεται, από 2,8 σε 15 εκατομμύρια ευρώ – ενώ οι ζημίες περιορίστηκαν από 8,6 σε 5,83 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου, ο οποίος μίλησε σε ενημέρωση προς δημοσιογράφους για τις δραστηριότητες της εταιρείας, οι ζημίες οφείλονται στη στρατηγική ταχείας ανάπτυξης που ακολουθεί η επιχείρηση.
«Από τον Οκτώβριο του 2024 και έπειτα η εταιρεία είναι κερδοφόρα σε επίπεδο EBITDA. Αναμένουμε ότι το 2025 ο τζίρος μας θα ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια ευρώ», σημειώνει.
Η Box Now ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στις αρχές του 2022, με τις πρώτες συνεργασίες να αφορούν επιχειρήσεις λιανικής για τη διανομή προϊόντων. Σήμερα έχει καταφέρει να βρίσκεται ανάμεσα στις τέσσερις κορυφαίες εταιρείες του τομέα παράδοσης δεμάτων, πίσω από την ACS, τη Γενική Ταχυδρομική και τα ΕΛΤΑ Courier, βάσει του αριθμού δεμάτων που παραδίδονται ετησίως.
Μεταξύ των μεγαλύτερων πελατών της συγκαταλέγονται ο όμιλος Inditex, η DHL και η H&M. Στην περίπτωση της DHL, η εταιρεία κούριερ αξιοποιεί τις θυρίδες της Box Now για τις διανομές της. Συνολικά, η εταιρεία συνεργάζεται με περισσότερα από 6.300 ηλεκτρονικά καταστήματα, εγχώρια και διεθνή.
Ραγδαία ανάπτυξη και επενδύσεις σε νέο δίκτυο θυρίδων
Αρχικά, ο σχεδιασμός για το 2025 προέβλεπε 160.000 ενεργές θυρίδες, ωστόσο τον Μάιο η εταιρεία αναθεώρησε το πλάνο της, επενδύοντας σε επιπλέον εξοπλισμό. Σήμερα διαθέτει 170.000 θυρίδες, ενώ έως το τέλος της χρονιάς ο αριθμός αναμένεται να φτάσει τις 200.000. Από το 2022 έχει διανείμει πάνω από 32 εκατομμύρια δέματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 30%-40% των πελατών επιλέγει να παραλαμβάνει τις παραγγελίες του μέσω έξυπνων θυρίδων. Το 2026, ανάλογα με τη ζήτηση που θα καταγραφεί έως το τέλος Ιανουαρίου, η Box Now θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα επέκτασής της.
Επέκταση στη νησιωτική Ελλάδα και νέα υπηρεσία αντικαταβολής
Η Box Now ξεκίνησε τη νησιωτική της παρουσία πριν από ενάμιση χρόνο, εγκαθιστώντας θυρίδες σε Κρήτη, Λευκάδα, Κέρκυρα και Σαλαμίνα. Τον περασμένο Μάιο επεκτάθηκε σε Ρόδο, Μυτιλήνη, Κεφαλονιά και Ζάκυνθο, επιτυγχάνοντας 94% πληθυσμιακή κάλυψη.
«Εντός των επόμενων τριών εβδομάδων θα επεκταθούμε σε Χίο και Κω, ενώ ακολουθεί η διεύρυνση του δικτύου στις Κυκλάδες, σε Σύρο και Σαντορίνη», αναφέρει η διοίκηση.
Στρατηγικός τομέας ανάπτυξης για την εταιρεία είναι η αντικαταβολή, που καλύπτει έως και 50% της ελληνικής αγοράς διανομών (περίπου 450.000 δέματα ημερησίως). Η Box Now προγραμματίζει την ενεργοποίηση της υπηρεσίας αυτής το προσεχές διάστημα.
Με τη νέα δυνατότητα, ο πελάτης θα λαμβάνει payment link και, μετά την εξόφληση του ποσού, θα μπορεί να παραλαμβάνει το προϊόν που έχει παραγγείλει.