Politikos Group: Ο αθόρυβος παίκτης που εξαγόρασε το Shopping House και μπήκε στην Κύπρο

Ο όμιλος Politikos Group επεκτείνεται σε Ελλάδα και Κύπρο, με εξαγορές πολυκαταστημάτων και ενισχύοντας την παρουσία του με νέες συνεργασίες

Politikos Group © ΔΤ

Υπαρκτό είναι το ενδιαφέρον για επέκταση με νέα πολυκαταστήματα, αλλά και για τα τέσσερα πολυκαταστήματα της Notos Συμμετοχών σε Αιόλου, Πειραιά, Τσιμισκή (Θεσσαλονίκη) και Καλαμάτα, από πλευράς του ομίλου Politikos Group. Ωστόσο, αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο σε επίπεδο συμφωνίας, όπως αναφέρουν πηγές κοντά στον όμιλο, με τις οποίες μίλησε το powergame.gr.

Η στρατηγική του ομίλου, ο οποίος ξεκίνησε τη δραστηριότητά του στο εμπόριο από τη Λαμία πριν από 100 χρόνια και πριν από 50 χρόνια δημιούργησε το πρώτο του πολυκατάστημα στη συγκεκριμένη πόλη, το οποίο συνεχίζει έως και σήμερα την πορεία του, επικεντρώνεται στην επέκταση μέσα από στοχευμένα βήματα και επενδύσεις, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές. «Τα πάντα αυτήν τη στιγμή σε ό,τι αφορά τα πολυκαταστήματα της Notos εξαρτώνται κυρίως από τις προθέσεις των τραπεζών, δεδομένου ότι το 50% του ομίλου Notos ανήκει στις δανείστριες τράπεζες, το 25% στην Optima Bank, ενώ το υπόλοιπο 25% ανήκει σε επιμέρους ομίλους, όπως ο όμιλος Παπαέλληνα, Φάις, Πολιτικός και άλλοι).

Οικογενειακή επιχείρηση με πρόσφατη προσθήκη του Ηλία Κούκουτσα από τα Attica

Σήμερα επικεφαλής του ομίλου είναι ο επιχειρηματίας Παναγιώτης Πολιτικός, ενώ στο σχήμα έχει ενταχθεί και ο Ηλίας Κούκουτσας, ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των πολυκαταστημάτων Attica, με καθήκοντα συμβούλου. Ο οποίος εκτιμάται ότι με την εμπειρία που διαθέτει στον τομέα των πολυκαταστημάτων μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη του ομίλου Politikos κατά τον βέλτιστο τρόπο. Στα πράγματα της επιχείρησης συμμετέχουν ενεργά και ο γιος του επιχειρηματία, Λουκάς Πολιτικός, ο οποίος διαθέτει οικονομικό υπόβαθρο σπουδών, καθώς και η σύζυγος του επιχειρηματία.

H εξαγορά του Shopping House

Nα θυμίσουμε ότι πριν από περίπου έναν χρόνο ο όμιλος απέκτησε και το πολυκατάστημα Shopping House στον Άλιμο, ενισχύοντας τη δραστηριότητά του στην Αθήνα, καθώς αποτελεί το δεύτερο πολυκατάστημα που περιήλθε στην ιδιοκτησία του. Αμέσως μετά την απόκτησή του προχώρησε σε εργασίες ανακαίνισης, αλλάζοντας τον χαρακτήρα του καταστήματος, με στόχο να αποτελέσει υπερτοπικό προορισμό και εκτός από τις περιοχές του Αγίου Δημητρίου και της Ηλιούπολης, απ’ όπου προερχόταν η κύρια πελατειακή του βάση, να προσελκύσει πελάτες και από άλλες περιοχές του νότιου τομέα, όπως η Νέα Σμύρνη, το Παλαιό Φάληρο, η Γλυφάδα, το Ελληνικό. «Στόχος μας είναι να έχουμε ένα μείγμα πελατών που θα ξεκινά από χαμηλότερα εισοδήματα και θα φτάνει έως και τα υψηλότερα εισοδήματα, διαθέτοντας μία ευρεία γκάμα γνωστών μαρκών, που μπορούν να καλύψουν τη συγκεκριμένη στόχευση», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.

Στο προσεχές διάστημα ο όμιλος στοχεύει να προχωρήσει σε εκτεταμένη ανακαίνιση του πολυκαταστήματος στον Άλιμο, πέρα από τις αρχικές παρεμβάσεις που ήδη πραγματοποίησε κατά την απόκτησή του πέρυσι.

H είσοδος στην Κύπρο

Να σημειωθεί ότι ο όμιλος συμμετέχει σε επιχειρηματικό σχήμα με ποσοστό 50%, στο οποίο συμμετέχουν επίσης ο όμιλος Παπαέλληνα με 33% και ο όμιλος Φάις με 17%, μέσω του οποίου απέκτησαν τον περασμένο Μάιο τα πολυκαταστήματα Era, από την εισηγμένη στο κυπριακό χρηματιστήριο Ermes Department Stores, του ομίλου Σιακόλα. Σκοπός της συγκεκριμένης κίνησης είναι να ανακτήσουν τη δυναμική τους τα συγκεκριμένα πολυκαταστήματα και να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για τους καταναλωτές της Μεγαλονήσου.

Nα σημειωθεί ότι σε επίπεδο τζίρου η δραστηριότητα στην Ελλάδα αποφέρει περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ στον όμιλο, ενώ περίπου 25 εκατομμύρια είναι ο τζίρος των πολυκαταστημάτων στην Κύπρου. Ο όμιλος στην Ελλάδα διαθέτει, εκτός από τα πολυκαταστήματα σε Λαμία και Άλιμο, το e-shop politikos.gr, το οποίο, σύμφωνα με τις πηγές του ομίλου, αποφέρει το 50% του συνολικού κύκλου εργασιών στη χώρα μας. Διαθέτει επίσης ηλεκτρονικά καταστήματα στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

Η επανέναρξη του ’90

Στη δεκαετία του ’90 η εταιρεία βρέθηκε σε κρίσιμη καμπή, με τα περισσότερα τμήματα να υπολειτουργούν και τη χρεοκοπία να μοιάζει αναπόφευκτη. Η πορεία αυτή ανατράπηκε με την ανάληψη της διοίκησης από τον τότε νεαρό Παναγιώτη Πολιτικό, ο οποίος έφερε μια νέα φιλοσοφία στη λειτουργία του πολυκαταστήματος. Υιοθετώντας το μοντέλο του «Shop in a Shop» -μετά τον Λαμπρόπουλο-, κατάφερε να αναζωογονήσει τους χώρους, γεμίζοντάς τους ξανά με εμπορεύματα και νέες συνεργασίες.