Γ.Δ.
1064.43 +2,20%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+2,04%
3.75
CNLCAP
0,00%
7.45
DIMAND
+0,72%
14
TITC
+1,51%
14.78
ΑΑΑΚ
+4,81%
10.9
ΑΑΑΠ
+2,52%
6.1
ΑΒΑΞ
+1,93%
0.953
ΑΒΕ
+3,97%
0.576
ΑΔΜΗΕ
+1,87%
1.96
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-8,47%
0.54
ΑΛΜΥ
+1,04%
2.42
ΑΛΦΑ
+4,19%
1.294
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΝΕΚ
+0,88%
0.23
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
+0,76%
0.266
ΑΡΑΙΓ
+0,29%
6.9
ΑΣΚΟ
0,00%
2.23
ΑΣΤΑΚ
+3,18%
7.78
ΑΤΕΚ
+8,48%
0.358
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.98
ΑΤΤ
+21,76%
0.235
ΑΤΤΙΚΑ
-1,70%
2.31
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.19
ΒΙΟ
+4,39%
4.635
ΒΙΟΚΑ
+1,83%
1.67
ΒΙΟΣΚ
+1,41%
0.649
ΒΙΟΤ
+12,59%
0.304
ΒΙΣ
+20,00%
0.21
ΒΟΣΥΣ
-0,91%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,99%
12.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.14
ΔΕΗ
+1,54%
7.595
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+4,63%
0.814
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,99%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+4,25%
0.834
ΕΕΕ
+2,20%
22.26
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.62
ΕΛΒΕ
-3,76%
4.86
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,72%
0.421
ΕΛΙΝ
+4,27%
2.2
ΕΛΛ
+1,44%
17.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,57%
2.19
ΕΛΠΕ
+1,31%
7.76
ΕΛΣΤΡ
+1,22%
2.48
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.25
ΕΛΧΑ
+2,67%
1.77
ΕΝΤΕΡ
+1,99%
4.1
ΕΠΙΛΚ
+13,85%
0.148
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6.92
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
0.648
ΕΤΕ
+4,21%
4.658
ΕΥΑΠΣ
+1,13%
3.58
ΕΥΔΑΠ
+0,83%
7.31
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.3495
ΕΧΑΕ
+0,77%
3.95
ΙΑΤΡ
+0,91%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+3,09%
0.634
ΙΛΥΔΑ
+5,43%
1.36
ΙΝΚΑΤ
+2,13%
1.728
ΙΝΛΙΦ
+0,52%
3.84
ΙΝΛΟΤ
+2,33%
0.66
ΙΝΤΕΚ
+1,34%
3.78
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+1,40%
1.085
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.05
ΚΑΜΠ
0,00%
2.47
ΚΑΡΕΛ
-0,63%
314
ΚΕΚΡ
+4,25%
1.326
ΚΕΠΕΝ
+1,82%
2.24
ΚΛΜ
-0,21%
0.952
ΚΟΡΔΕ
+2,66%
0.54
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.5
ΚΟΥΕΣ
+1,77%
5.18
ΚΡΕΚΑ
+19,27%
0.26
ΚΡΙ
+1,31%
6.18
ΚΤΗΛΑ
-1,78%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+0,83%
1.22
ΛΑΒΙ
+2,05%
0.449
ΛΑΜΔΑ
+0,88%
6.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
+2,90%
1.065
ΛΕΒΚ
0,00%
0.252
ΛΕΒΠ
+8,97%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
+0,39%
2.57
ΛΥΚ
+0,79%
2.56
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.725
ΜΕΒΑ
+3,79%
2.74
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.7
ΜΕΡΚΟ
-1,70%
46.2
ΜΙΓ
+29,91%
0.1668
ΜΙΝ
0,00%
0.462
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,44%
22.7
ΜΟΝΤΑ
+1,74%
0.7
ΜΟΤΟ
+7,21%
2.38
ΜΟΥΖΚ
-0,26%
0.762
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
17.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.995
ΜΠΤΚ
+7,97%
0.745
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
24.5
ΝΑΚΑΣ
-1,57%
2.5
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
+11,20%
0.268
ΞΥΛΠ
+15,57%
0.282
ΟΛΘ
+0,84%
23.9
ΟΛΠ
+1,60%
17.8
ΟΛΥΜΠ
+1,40%
2.18
ΟΠΑΠ
+0,55%
14.5
ΟΤΕ
+4,46%
15.46
ΟΤΟΕΛ
+1,12%
10.82
ΠΑΙΡ
-3,00%
0.97
ΠΑΠ
-2,42%
2.42
ΠΕΙΡ
+4,18%
2.083
ΠΕΤΡΟ
-0,32%
6.14
ΠΛΑΘ
+2,28%
4.49
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+1,96%
15.6
ΠΡΔ
+0,93%
0.54
ΠΡΕΜΙΑ
+4,05%
1.285
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+1,14%
3.095
ΡΕΒΟΙΛ
+5,45%
1.355
ΣΑΡ
+0,78%
7.75
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.37
ΣΑΤΟΚ
+19,35%
0.037
ΣΕΝΤΡ
+8,00%
0.324
ΣΙΔΜΑ
+2,03%
2.51
ΣΠΕΙΣ
-1,80%
6.54
ΣΠΙ
+9,51%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,72%
19.48
ΤΖΚΑ
+1,53%
1.985
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,78%
1.05
ΥΑΛΚΟ
+18,64%
0.28
ΦΙΕΡ
+3,81%
0.436
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+10,61%
0.146
ΦΡΛΚ
+1,78%
3.725
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+1,83%
0.555
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η Εγνατία Οδός και τα σχέδια για το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων

Εκτός από τα άμεσα οφέλη, όπως η εξασφάλιση πολυετών εσόδων και κατασκευαστικού αντικειμένου με ελκυστικό περιθώριο κέρδους, η προσφορά της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects, ύψους 1,496 δισ. ευρώ για την 35ετή παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, «κουμπώνει» και με τον ευρύτερο σχεδιασμό του ελληνικού ομίλου για το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων.

Η επικράτηση στο διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό ενισχύει σημαντικά το σχέδιο που προωθεί εδώ και καιρό η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού βραχίονα στον οποίο θα περάσουν σχεδόν όλες οι συμβάσεις παραχώρησης. Οι διαδικασίες για τη δημιουργία του νέου σχήματος βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Τι θα προσφέρει, όμως, η ενισχυμένη (μετά και την επικράτηση στην Εγνατία Οδό) θυγατρική στον τομέα των παραχωρήσεων; Όπως έχει υποστηρίξει στο παρελθόν η διοίκηση, θα απαλλάξει τη μητρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από το βάρος των χρεών των παραχωρήσεων, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά την άντληση νέων κεφαλαίων. Οι αναλυτές επισημαίνουν πως το νέο σχήμα είτε μπορεί να εισαχθεί αυτόνομα στο χρηματιστήριο, είτε να μεταβιβαστεί σε τρίτους επενδυτές ένα μειοψηφικό ποσοστό. Και στις δύο περιπτώσεις τα οφέλη για τον όμιλο θα είναι σημαντικά, με δεδομένο το ισχυρό χαρτοφυλάκιο που διαθέτει.

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η εισηγμένη θα ενοποιεί πλήρως τα οικονομικά αποτελέσματα των οδικών παραχωρήσεων αφού κατέχει ήδη το 100% της «Νέα Οδός» (διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ), το 100% της «Κεντρική Οδός» (διαχειρίζεται τον άξονα Ε65) και θα ελέγχει το 75% της εταιρείας διαχείρισης της Εγνατίας Οδού. Επιπλέον ελέγχει το 17% της Ολυμπίας Οδού που διαχειρίζεται τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων

Στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων εντάσσεται, επίσης, το 32,46% που ελέγχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην εταιρεία εκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, ενώ αναμένεται να ενταχθεί και η συμμετοχή του ομίλου στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC) στο Ελληνικό, υπόθεση που αναμένεται να κλείσει τις προσεχείς εβδομάδες. Ο όμιλος διεκδικεί ήδη όλες τις νέες συμβάσεις παραχώρησης και Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ επιχειρεί να επεκταθεί και σε νέους τομείς όπως η διαχείριση λιμένων, κ.α.. Στις 17 Σεπτεμβρίου θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, στο διαγωνισμό που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ο όμιλος συμμετέχει και σε άλλες παραχωρήσεις όπως η διαχείριση απορριμμάτων στις περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αθήνα, κ.α.

Οι αριθμοί της Εγνατίας Οδού

Τα σημαντικά οφέλη, τόσο σε κατασκευαστικό αντικείμενο, όσο και σε μακροχρόνια έσοδα, εξηγούν και το ύψος της προσφοράς που κατατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects για την Εγνατία Οδό. Πρώτον, η ΤΕΡΝΑ εξασφαλίζει κατασκευαστικό αντικείμενο περίπου 720 εκατ. ευρώ για τα απαραίτητα έργα αναβάθμισης στην Εγνατία Οδό και στους τρεις κάθετους οδικούς άξονες. Η συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας προβλέπει έργα αναβάθμισης 420 εκατ. αλλά θα απαιτηθούν επιπλέον 300 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς.

Στα έσοδα αυτά πρέπει να προστεθούν και τα περίπου 1,6 δισ. ευρώ που θα απαιτηθούν για τη βαριά συντήρηση της Εγνατίας Οδού στα 35 χρόνια παραχώρησης, αλλά και τα τρία δισ. που εκτιμάται πως θα κοστίσει η ελαφριά συντήρηση. Σημαντικό μερίδιο από την ελαφριά συντήρηση θα έχει πάντως ο γαλλικός όμιλος Egis Projects που θα ελέγχει και το υπόλοιπο 25% της εταιρείας παραχώρησης. Ενδεικτικό των περιθωρίων ανάπτυξης της Εγνατίας Οδού είναι το γεγονός πως ο οδικός άξονας των περίπου 700 χιλιομέτρων διαθέτει μόνο έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), με βενζινάδικο, στο ύψος της Βέροιας.

Σήμερα, λειτουργούν στην Εγνατία Οδό 58 σταθμοί διοδίων (18 μετωπικοί και 40 πλευρικοί) με το κόστος που πληρώνουν οι οδηγοί να ανέρχεται σε 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Προβλέπεται πως η χρέωση θα αυξηθεί στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την ενεργοποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Τα συνολικά έσοδα κατά την 35ετή περίοδο παραχώρησης εκτιμώνται σε 11,3 δισ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!