Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η Εγνατία Οδός και τα σχέδια για το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων

Εκτός από τα άμεσα οφέλη, όπως η εξασφάλιση πολυετών εσόδων και κατασκευαστικού αντικειμένου με ελκυστικό περιθώριο κέρδους, η προσφορά της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects, ύψους 1,496 δισ. ευρώ για την 35ετή παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, «κουμπώνει» και με τον ευρύτερο σχεδιασμό του ελληνικού ομίλου για το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων.

Η επικράτηση στο διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό ενισχύει σημαντικά το σχέδιο που προωθεί εδώ και καιρό η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού βραχίονα στον οποίο θα περάσουν σχεδόν όλες οι συμβάσεις παραχώρησης. Οι διαδικασίες για τη δημιουργία του νέου σχήματος βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Τι θα προσφέρει, όμως, η ενισχυμένη (μετά και την επικράτηση στην Εγνατία Οδό) θυγατρική στον τομέα των παραχωρήσεων; Όπως έχει υποστηρίξει στο παρελθόν η διοίκηση, θα απαλλάξει τη μητρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από το βάρος των χρεών των παραχωρήσεων, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά την άντληση νέων κεφαλαίων. Οι αναλυτές επισημαίνουν πως το νέο σχήμα είτε μπορεί να εισαχθεί αυτόνομα στο χρηματιστήριο, είτε να μεταβιβαστεί σε τρίτους επενδυτές ένα μειοψηφικό ποσοστό. Και στις δύο περιπτώσεις τα οφέλη για τον όμιλο θα είναι σημαντικά, με δεδομένο το ισχυρό χαρτοφυλάκιο που διαθέτει.

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η εισηγμένη θα ενοποιεί πλήρως τα οικονομικά αποτελέσματα των οδικών παραχωρήσεων αφού κατέχει ήδη το 100% της «Νέα Οδός» (διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ), το 100% της «Κεντρική Οδός» (διαχειρίζεται τον άξονα Ε65) και θα ελέγχει το 75% της εταιρείας διαχείρισης της Εγνατίας Οδού. Επιπλέον ελέγχει το 17% της Ολυμπίας Οδού που διαχειρίζεται τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων

Στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων εντάσσεται, επίσης, το 32,46% που ελέγχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην εταιρεία εκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, ενώ αναμένεται να ενταχθεί και η συμμετοχή του ομίλου στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC) στο Ελληνικό, υπόθεση που αναμένεται να κλείσει τις προσεχείς εβδομάδες. Ο όμιλος διεκδικεί ήδη όλες τις νέες συμβάσεις παραχώρησης και Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ επιχειρεί να επεκταθεί και σε νέους τομείς όπως η διαχείριση λιμένων, κ.α.. Στις 17 Σεπτεμβρίου θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, στο διαγωνισμό που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ο όμιλος συμμετέχει και σε άλλες παραχωρήσεις όπως η διαχείριση απορριμμάτων στις περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αθήνα, κ.α.

Οι αριθμοί της Εγνατίας Οδού

Τα σημαντικά οφέλη, τόσο σε κατασκευαστικό αντικείμενο, όσο και σε μακροχρόνια έσοδα, εξηγούν και το ύψος της προσφοράς που κατατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects για την Εγνατία Οδό. Πρώτον, η ΤΕΡΝΑ εξασφαλίζει κατασκευαστικό αντικείμενο περίπου 720 εκατ. ευρώ για τα απαραίτητα έργα αναβάθμισης στην Εγνατία Οδό και στους τρεις κάθετους οδικούς άξονες. Η συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας προβλέπει έργα αναβάθμισης 420 εκατ. αλλά θα απαιτηθούν επιπλέον 300 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς.

Στα έσοδα αυτά πρέπει να προστεθούν και τα περίπου 1,6 δισ. ευρώ που θα απαιτηθούν για τη βαριά συντήρηση της Εγνατίας Οδού στα 35 χρόνια παραχώρησης, αλλά και τα τρία δισ. που εκτιμάται πως θα κοστίσει η ελαφριά συντήρηση. Σημαντικό μερίδιο από την ελαφριά συντήρηση θα έχει πάντως ο γαλλικός όμιλος Egis Projects που θα ελέγχει και το υπόλοιπο 25% της εταιρείας παραχώρησης. Ενδεικτικό των περιθωρίων ανάπτυξης της Εγνατίας Οδού είναι το γεγονός πως ο οδικός άξονας των περίπου 700 χιλιομέτρων διαθέτει μόνο έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), με βενζινάδικο, στο ύψος της Βέροιας.

Σήμερα, λειτουργούν στην Εγνατία Οδό 58 σταθμοί διοδίων (18 μετωπικοί και 40 πλευρικοί) με το κόστος που πληρώνουν οι οδηγοί να ανέρχεται σε 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Προβλέπεται πως η χρέωση θα αυξηθεί στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την ενεργοποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Τα συνολικά έσοδα κατά την 35ετή περίοδο παραχώρησης εκτιμώνται σε 11,3 δισ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!