Η Αγγελάκης συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια επιχειρηματικής πορείας και συνεχίζει να εξελίσσεται με ένταση, που θυμίζει εταιρεία startup παρά το μέγεθος και την ιστορία της. Με έδρα στον Δήμο Χαλκιδέων, προς την περιοχή της Αρτάκης, και γραφεία πωλήσεων στην Αθήνα, αποτελεί έναν από τους οργανωμένους και πλήρως καθετοποιημένους ομίλους της ελληνικής πτηνοτροφίας.
Αυτήν τη στιγμή η εταιρεία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης επενδυτικού πλάνου, που αγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδιοκτήτη της εταιρείας, Θάνο Αγγελάκη, το επενδυτικό πλάνο της περιόδου 2023 – 2026, ύψους 29,4 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και πρόκειται να ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2026.
Περιλαμβάνει την επέκταση του εργοστασίου κατά 6.000 τ.μ., τον διπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου ζωοτροφών, την κατασκευή νέων πτηνοτροφείων, τις εξαγορές μονάδων και την αύξηση της δυναμικότητας του εκκολαπτηρίου τόσο σε επίπεδο αυγών όσο και παραγόμενων πτηνών. Πρόκειται για έργα που, όπως λέει ο Θάνος Αγγελάκης, αλλάζουν οριστικά το παραγωγικό αποτύπωμα της εταιρείας.
Νέες επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ από την Αγγελάκης
Παράλληλα, βρίσκεται σε φάση διαμόρφωσης ένα νέο επενδυτικό πλάνο που, όπως σημείωσε ο κ. Αγγελάκης, «η εταιρεία δεν έχει κατασταλάξει».
Πρόκειται για δυναμικό σχέδιο, όπως το περιέγραψε ο ίδιος, στο οποίο οι προτεραιότητες ενδέχεται να τροποποιηθούν ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς και τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ωστόσο, έχουν κατατεθεί προς χρηματοδότηση δύο έργα μέσω του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του Ταμείου Ανάκαμψης για:
- Ένα εργοστάσιο επεξεργασίας υποπροϊόντων για την παραγωγή πτηνάλευρου για ζωοτροφές και
- ένα νέο εργοστάσιο πτηνοσφαγής -επένδυση 10 εκατ. ευρώ- που θα οδηγήσει σε διπλασιασμό της δυναμικότητας.
Τα έργα αυτά προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν μέχρι τα μέσα του 2026. Το συνολικό νέο επενδυτικό πρόγραμμα φτάνει τα 15 εκατ. ευρώ και εντάσσεται σ’ ένα ακόμη ευρύτερο πολυετές πλάνο ανάπτυξης.
Στα 55 εκατ. ο τζίρος του 2025 από 45 εκατ. το 2024
Οικονομικά, η Αγγελάκης έχει περάσει σε μια περίοδο έντονης ανόδου. Μετά την πλήρη εξυγίανση του ισολογισμού τα προηγούμενα χρόνια, η εταιρεία κατέγραψε το 2024 κύκλο εργασιών 45,48 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 1,94 εκατ. ευρώ, με τον δανεισμό να διατηρείται στα 6 εκατ. ευρώ.
Για το 2025, ο Θάνος Αγγελάκης εκτιμά ότι ο τζίρος θα κινηθεί στα 55 – 56 εκατ. ευρώ και το EBITDA θα ανέλθει περίπου στα 4 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 ο τζίρος ήταν μόλις 14,43 εκατ. ευρώ, με EBITDA 1,01 εκατ. ευρώ, ενδεικτικό του ρυθμού ανάπτυξης των τελευταίων ετών.
Για το 2026, ο στόχος προβλέπει τζίρο άνω των 70 εκατ. ευρώ και διπλασιασμό EBITDA στα περίπου 8 εκατ. ευρώ, κυρίως χάρη στις νέες επενδύσεις.
Το 10% του τζίρου από εξαγωγές – Στο κάδρο Σιγκαπούρη και Σαουδική Αραβία
Στο εξαγωγικό μέτωπο, η εταιρεία κινείται σταθερά, με περίπου 10% του τζίρου να προέρχεται από το εξωτερικό.
Το «Ελαιόπουλάκι» παραμένει το προϊόν-ναυαρχίδα, καθώς τοποθετείται σε περισσότερες από 10 χώρες. Μετά την ολοκλήρωση της νέας επένδυσης την άνοιξη του 2026, θα ενταχθούν και τα προψημένα προϊόντα στις εξαγωγές, καθώς σήμερα η εταιρεία λειτουργεί ήδη στο μέγιστο της παραγωγικής της ικανότητας. Στο στόχαστρο βρίσκονται νέες αγορές όπως η Σιγκαπούρη και η Σαουδική Αραβία, που ακόμη δεν έχουν ανοίξει για το ελληνικό κοτόπουλο αλλά αναμένεται άμεσα το πράσινο φως.
Από τον Αλέκο Φασιανό στο νέο λογότυπο
Η νέα εποχή της Αγγελάκης συνοδεύεται και από αλλαγή εταιρικής ταυτότητας. Μετά την απόσυρση του ιστορικού σήματος του Αλέκου Φασιανού, που αποτέλεσε προσωπικό δώρο του ζωγράφου στον Θάνο Αγγελάκη πριν από περίπου 17 χρόνια, η εταιρεία παρουσιάζει μια πιο σύγχρονη εικόνα, η οποία, σύμφωνα με την ανταπόκριση των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, έχει σαφώς μεγαλύτερη προβολή στο ράφι και υψηλότερο αντίκτυπο σε αναγνωρισιμότητα.
Πάνω από τα 40 κιλά η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου σε 5 χρόνια
Η αγορά κοτόπουλου στην Ελλάδα βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση έχει αυξηθεί από 22 – 23 κιλά πριν από μία δεκαετία στα 32 – 33 κιλά σήμερα και εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 40 κιλά μέσα στην επόμενη πενταετία. Η διαφορά τιμής σε σχέση με το μοσχάρι, αλλά και η αντίληψη του κοτόπουλου ως υγιεινής επιλογής, ενισχύουν περαιτέρω τη ζήτηση.
Σε ό,τι αφορά το τοπίο των τιμών, ο Θάνος Αγγελάκης σημείωσε ότι η εταιρεία επιλέγει στοχευμένες πολιτικές τιμολόγησης και αποφεύγει επιθετικές προωθητικές ενέργειες τύπου «+50% προϊόν». Παρά τον έντονο ανταγωνισμό στο ψυγείο, χαρακτηρίζει το τοπίο «εξαιρετικό» μεταξύ των εταιρειών του κλάδου, και θεωρεί ότι η ανερχόμενη κατανάλωση ουσιαστικά δημιουργεί νέα αγορά παρά τη δημογραφική συρρίκνωση της χώρας.
Τοποθέτηση στο HoReCa με το παγωτό και κατόπιν στα σούπερ μάρκετ
Παράλληλα με την πτηνοτροφία, η Αγγελάκης ετοιμάζεται να ενισχύσει δραστικά και την παρουσία της στο παγωτό. Το προϊόν αυτό αντιμετωπίζεται εσωτερικά ως παράλληλο στοίχημα ανάπτυξης και ως πεδίο διαφοροποίησης.
Η εταιρεία στοχεύει σε premium τοποθέτηση, με αρχική στρατηγική τη διάθεση στην εστίαση και τα ξενοδοχεία, πριν περάσει -σε δεύτερο χρόνο- στα σούπερ μάρκετ.
Η νέα δραστηριότητα θα ξεκινήσει μέσα στο 2026. Αν και ο τζίρος του παγωτού σήμερα κινείται περίπου στο 1 εκατ. ευρώ, στη διοίκηση έχουν ξεκάθαρο στόχο να ενισχυθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Μελλοντικά εξετάζονται και εξαγωγές παραδοσιακών γλυκών και παγωτού, ακόμη και στην αγορά των ΗΠΑ, όπως σημείωσε ο Θάνος Αγγελάκης.