Με ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα, που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ τη διετία 2025–2026 και με την ίδρυση του πρώτου «Lidl House» στην καρδιά της Αθήνας, η Lidl Hellas εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο για την παρουσία της στη χώρα.
Ο πρόεδρος διοίκησης της εταιρείας, Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ, παρουσίασε ένα ευρύ πλάνο ανάπτυξης, τονίζοντας ότι για τη Lidl «η ευθύνη και η δημιουργία πραγματικού θετικού αντίκτυπου στην οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον είναι προϋποθέσεις κάθε πρωτοβουλίας». Σημειώνεται ότι ο ίδιος αποχωρεί στο τέλος Φεβρουαρίου από την Ελλάδα για να αναλάβει καθήκοντα στη Lidl Ιταλίας – Μάλτας και τον διαδέχεται ο Μίλτος Φοροζίδης.
Αυτόματα ταμεία στο σύνολο του δικτύου έως το 2027
Ο Μ. Μπραντεμπούργκερ περιέγραψε το νέο επενδυτικό πλάνο ως «επένδυση στο κοινό μας μέλλον». Η εταιρεία σχεδιάζει την ανέγερση και αναβάθμιση καταστημάτων σε όλη τη χώρα, με πέντε νέα σημεία μέσα στην επόμενη χρονιά και την επέκταση και ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων για τη βελτίωση της εμπειρίας αγορών. Σημαντικό έργο αποτελεί επίσης η σταδιακή εγκατάσταση συστημάτων self-checkout, τα οποία θα έχουν εφαρμοστεί σε περισσότερα από τα μισά καταστήματα έως το 2026 και στο σύνολο του δικτύου έως το 2027.
Παράλληλα, η Lidl Hellas προχωράει στην πλήρη αναβάθμιση των υποδομών logistics. Η εσωτερική αναμόρφωση του κέντρου logistics στα Τρίκαλα θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2026, ενώ στο νέο υπερσύγχρονο logistics center στην Ελευσίνα, πιστοποιημένο με πράσινα πρότυπα και όντας ενεργειακά αυτόνομο, η συνολική επένδυση θα κινηθεί σε επίπεδα άνω των 120 εκατ. ευρώ.
Η λειτουργία του το 2029 αναμένεται να δημιουργήσει 150 έως 200 νέες θέσεις εργασίας. Ταυτόχρονα, προβλέπεται η λειτουργία ενός νέου καταστήματος στο Μαρούσι, επί της οδού Αμαρουσίου – Χαλανδρίου, το οποίο θα είναι το επόμενο της αλυσίδας, ενώ σε βάθος δωδεκαμήνου είναι προγραμματισμένο να λειτουργήσουν συνολικά πέντε νέα σημεία πώλησης.
Στα 527,6 εκατ. ευρώ η αξία των εξαγωγών προς τα καταστήματα του ομίλου
Σημαντικό μέρος της ομιλίας αφιερώθηκε και στον ρόλο της εταιρείας ως «γέφυρα μεταξύ Ελλάδας και διεθνών αγορών». Οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων μέσω της Lidl Hellas προς τα δίκτυα του ομίλου σε Ευρώπη και ΗΠΑ ξεπέρασαν τα 527,6 εκατ. ευρώ το 2024, με 1.647 προϊόντα από 268 Έλληνες προμηθευτές να ταξιδεύουν σε περισσότερες από 12.000 αγορές διεθνώς. Ο Μπραντεμπούργκερ υπογράμμισε ότι για τη Lidl Hellas «το ελληνικό προϊόν δεν είναι απλώς μια ετικέτα, αλλά θέμα υπερηφάνειας».
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη δέσμευση της εταιρείας για τις καλύτερες τιμές στην αγορά σε σταθερή βάση, και όχι περιστασιακά. Σύμφωνα με ανεξάρτητη έρευνα που επικαλέστηκε ο επικεφαλής της Lidl, το καλάθι 44 βασικών προϊόντων της Lidl είναι κατά 11,75% φθηνότερο από τον ανταγωνισμό, προσφέροντας εξοικονόμηση έως και 10,74 ευρώ.
Ο ίδιος σημείωσε ότι η Lidl Hellas είναι σταθερά πάνω από 10% φθηνότερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, επιμένοντας ότι «η χαμηλή τιμή είναι θέμα σεβασμού προς τον καταναλωτή». Στήριξε τον ισχυρισμό του στο γεγονός ότι από τον Σεπτέμβριο του 2024 το γάλα ιδιωτικής ετικέτας στα ψυγεία της Lidl πωλείται σταθερά κάτω από 1 ευρώ, όπως και στο ότι η εταιρεία απορροφά τον ΦΠΑ 13% στο φρέσκο χοιρινό και μοσχαρίσιο κρέας για όλο τον Νοέμβριο, κινήσεις που εντάσσονται στη στρατηγική αυτήν.
Η δημιουργία του Lidl House στο κέντρο της Αθήνας
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Lidl Hellas ανακοίνωσε και το project που ίσως αντικατοπτρίζει καλύτερα τη φιλοσοφία της. Το «Lidl House», που θα ανοίξει τον Μάρτιο του 2026 στο κέντρο της Αθήνας, θα αποτελέσει έναν ανοιχτό χώρο δημιουργίας, εκπαίδευσης και γαστρονομικής εμπειρίας. Με μόνιμο resident chef τον Δήμο Μπαλόπουλο, θα φιλοξενεί εργαστήρια, προγράμματα βιωσιμότητας, γευσιγνωσίες, εκδηλώσεις και παρουσιάσεις, λειτουργώντας ως «ζωντανή έκφραση του πώς η Lidl αντιλαμβάνεται το καλύτερο καθημερινό επίπεδο ζωής».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Μπραντεμπούργκερ αναφέρθηκε προσωπικά στα τέσσερα χρόνια παρουσίας του στην Ελλάδα, ευχαριστώντας θερμά την ομάδα και σημειώνοντας ότι οι επιδόσεις των τελευταίων ετών «ανήκουν σε όλους όσοι εργάζονται με πάθος και συνέπεια για έναν κοινό στόχο: να γίνεται η ζωή των καταναλωτών καλύτερη, ευκολότερη και πιο προσιτή».