Το επιχειρηματικό ταξίδι του Σάμι Φάις από τη Nike στην κορυφή του ελληνικού retail

Ο επιχειρηματίας μιλάει για τις επιχειρηματικές επιλογές που καθόρισαν την πορεία του αλλά και την εξέλιξη του ομίλου

Σάμι Φάις, ιδρυτής και επικεφαλής του Fais Group και ο Γιώργος Λαμπίρης, δημοσιογράφος του powergame.gr © Powergame

Μετρώντας ήδη τους πρώτους μήνες της δεύτερης θητείας του στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ύστερα από εκείνη της Elmec Sport, ο όμιλος Φάις συνεχίζει να αναπτύσσεται, προσθέτοντας νέες και δημοφιλείς μάρκες με διεθνές εκτόπισμα στο χαρτοφυλάκιό του. Μερικές εξ αυτών είναι η πρόσφατα αναληφθείσα αντιπροσωπεία της Harley Davidson, την οποία φέρνει για δεύτερη φορά στην Ελλάδα. Παράλληλα, ο όμιλος εισάγει και διακινεί διάσημες μάρκες, όπως η επίσης αμερικανική εταιρεία κλασικών μοτοσικλετών Indian Motorcycles, η Levi’s, η Puma, η Ferragamo, η Jimmy Choo, η Under Armour, ενώ αναπτύσσει ταυτόχρονα το δίκτυο της πολυεθνικής καλλυντικών Kiko Milano, τόσο στην Ελλάδα όσο και εκτός αυτής. Επιπλέον, ο όμιλος Φάις έχει στην ιδιοκτησία του τα καταστήματα Καλογήρου, ενώ συνολικά αντιπροσωπεύει περισσότερες από 100 δημοφιλείς μάρκες στην ελληνική αγορά. Το powergame.gr είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον ιδρυτή και επικεφαλής του ομίλου, Σάμι Φάις, ο οποίος περιγράφει όλα του τα βήματα από τη στιγμή που έφερε στην Ελλάδα τη Nike, έως και σήμερα, που η επιχείρηση ετοιμάζει νέες συμφωνίες, επενδύσεις και πιθανές εξαγορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Για το 2026 η εκτίμηση είναι ότι ο κύκλος εργασιών θα ξεπεράσει τα 225 εκατομμύρια ευρώ με EBITDA άνω των 40 εκατομμυρίων ευρώ.

Κομβική στιγμή στην πορεία του ομίλου ήταν η ανάληψη της αντιπροσωπείας της Nike στην Ελλάδα το 1979. «Όλοι οι άνθρωποι τότε ήταν νέοι στη Nike, εγώ ήμουν 21 ετών. Αναζητούσαν νέους συνεργάτες με όραμα. Σπούδαζα στην Αμερική, τους άρεσε το γεγονός ότι είχα εμπειρία στον τομέα του μάρκετινγκ, αλλά και το ότι προερχόμουν από μία οικογένεια με επιχειρηματική δραστηριότητα, παρά το ότι η εταιρεία του πατέρα μου είχε παρουσία στα ηλεκτρικά είδη. Οι δύο αυτές συνθήκες τους προσέφεραν την εμπιστοσύνη ότι θα μπορούσα να τους πληρώνω στην ώρα τους και ότι θα τηρούσα το μεταξύ μας συμβόλαιο. Ξεκινήσαμε το 1979 με ένα μικρό συμβόλαιο, το οποίο πολλαπλασιάστηκε σε ποσότητες και επιτυχία τα επόμενα χρόνια», περιγράφει ο επιχειρηματίας.

Οι στιγμές που καθόρισαν την πορεία του

Ο κύριος Φάις μιλάει εκτός των άλλων για επιχειρηματικές επιλογές που καθόρισαν την πορεία του αλλά και την εξέλιξη του ομίλου, μερικές εκ των οποίων ήταν η ίδρυση των πολυκαταστημάτων Attica με ομάδα επιχειρηματιών εγνωσμένης αξίας, η εξαγορά των καταστημάτων Καλογήρου, αλλά και για δυσκολίες που αντιμετώπισε όταν δημιούργησε εργοστάσιο παραγωγής ενδυμάτων στην Κομοτηνή, όπου έκανε παραγωγή για λογαριασμό της Nike.

σαμι φαισ

Σάμι Φάις, ιδρυτής και επικεφαλής του Fais Group © Powergame.gr

H επιστροφή της Harley Davidson στην Ελλάδα

Πρόσφατα ο όμιλος επανεκκίνησε τη δραστηριότητα της Harley Davidson στην Ελλάδα, γεγονός που αποτυπώνει ταυτόχρονα τη στενή σχέση του ιδρυτή του ομίλου με τις μοτοσικλέτες αλλά και με εμπορικές ονομασίες που συνοδεύονται από μακρά ιστορία και έχουν να παρουσιάσουν το δικό τους ξεχωριστό αφήγημα, όπως η συγκεκριμένη. Όπως ο ίδιος λέει στο powergame.gr, «απέκτησα το μικρόβιο για τις μοτοσικλέτες σε πολύ μικρή ηλικία, με το πρώτο μου μηχανάκι, ένα Solex, σε ηλικία 12 ετών. Στη συνέχεια απέκτησα μεγαλύτερες μηχανές, έως ότου μου δόθηκε η δυνατότητα να αποκτήσω την αντιπροσωπεία της Harley το 1990 στην Ελλάδα, και από τότε έχω μείνει πιστός και σε αυτό το brand και γενικά σε ό,τι έχει σχέση με την αυτοκίνηση και τις μοτοσικλέτες, στην κατηγορία των κλασικών οχημάτων».