Πώς μία περιφερειακή αλυσίδα σούπερ μάρκετ σπάει τον κανόνα του κλάδου με 10πλάσιο συντελεστή κέρδους

Εργοδοτικό κόστος μόλις στο 7,6% του τζίρου για την περιφερειακή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Total Market, με έδρα τη Φλώρινα. Πληρωμή τοις μετρητοίς

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Total Market, με έδρα τη Φλώρινα ©Total Market

Κρατάει δυνάμεις και συνεχίζει να αναπτύσσεται η περιφερειακή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Total Market, με έδρα τη Φλώρινα, η οποία έχει πετύχει να παρουσιάζει ποσοστό κερδοφορίας προ φόρων 15,9%, σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία του 2024, όταν ο μέσος όρος των ελληνικών σούπερ μάρκετ, με βάση τα δεδομένα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, ανήλθε στο 1,65% την ίδια χρονιά.

Συγκεκριμένα, στελέχη της διοίκησης κοντά στην Total Market, με τις οποίες επικοινώνησε στο powergame.gr, αναφέρουν ότι η εταιρεία έχει καταφέρει να λειτουργεί 10 καταστήματα, τα οποία στο σύνολό τους είναι χαμηλού κόστους, ενώ ένα σημαντικό μέρος της δραστηριότητας του τζίρου προέρχεται από τα κρεοπωλεία των καταστημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τζίρος των κρεοπωλείων ανέρχεται σε περίπου 2,8 εκατομμύρια ευρώ, από τα συνολικά 15,9 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2024 ο τζίρος της επιχείρησης.

Για το 2025 ο τζίρος θα κλείσει κοντά στα 18 εκατομμύρια ευρώ και για το 2026 η διοίκηση της εταιρείας, υπό τον Νίκο Σούμπαση, προβλέπει ότι ο τζίρος θα φτάσει στα 19 εκατομμύρια ευρώ, με το ποσοστό κερδοφορίας να διατηρείται στα ίδια επίπεδα και στις δύο χρήσεις. Αυτήν τη στιγμή απασχολεί 100 άτομα προσωπικό.

Θυμίζουμε ότι το 2024 η συνολική καταναλωτική δαπάνη στα ελληνικά σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 15,15 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων 9,55 δισεκατομμύρια κατευθύνθηκαν προς τους προμηθευτές, 3,29 δισεκατομμύρια για λειτουργικά και χρηματοοικονομικά έξοδα και τα κέρδη προ φόρων για το σύνολο του κλάδου ήταν 215 εκατομμύρια ευρώ.

Εργοδοτικό κόστος μόλις στο 7,6% του τζίρου

To 2024 o τζίρος ανήλθε στα 15,94 εκατομμύρια ευρώ από 13,63 εκατομμύρια ευρώ το 2023, με κέρδη προ φόρων 2,53 εκατομμύρια ευρώ έναντι 1,87 εκατομμυρίων ευρώ και καθαρά κέρδη μετά από τους φόρους 1,97 εκατομμύρια ευρώ από 1,46 εκατομμύρια ευρώ. Το ύψος των αποθεμάτων στην περσινή χρήση ανήλθαν στα 2,19 εκατομμύρια ευρώ από 1,85 εκατομμύρια ευρώ και ο δανεισμός ήταν μηδενικός.

Σε ό,τι αφορά το σύνολο του κόστους μισθοδοσίας ήταν 1,21 εκατομμύρια ευρώ την περσινή χρονιά, κάτι που αντιστοιχεί σε ποσοστό μόλις 7,59% επί του τζίρου, όταν αλυσίδες όπως η Lidl που έχει από τα χαμηλότερα ποσοστά εργοδοτικού κόστους στην Ελλάδα, κινείται περίπου στο 9%, ο Σκλαβενίτης στο 14,4%, η Metro – My market 13,8%, η ΑΒ Βασιλόπουλος 14,4%.

Πληρωμή τοις μετρητοίς

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία δεν διατηρεί δανεισμό και μεγάλες αποσβέσεις, ενώ η ανάπτυξη είναι αμιγώς οργανική και δεν πραγματοποιεί εξαγορές, οι οποίες δημιουργούν επιπλέον κόστος. Σε ό,τι αφορά την προμήθεια των αγαθών, πραγματοποιούνται σε επιλεγμένες στιγμές, όταν η διοίκηση της επιχείρησης εντοπίζει ευκαιρίες, ενώ δεν βασίζεται σταθερά στα ίδια προϊόντα, αλλά δείχνει προτίμηση σε εκείνα που έχουν καλύτερη τιμή. Να σημειωθεί ότι περίπου το 25% έως 30% των προϊόντων που πωλούνται προέρχονται από απευθείας εισαγωγές προϊόντων από χώρες του εξωτερικού.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία αξιοποιεί το γεγονός ότι πληρώνει τους προμηθευτές τις σε μετρητά – αποτελώντας εξαίρεση στον κανόνα της αγοράς-, γεγονός που της δίνει τη δυνατότητα να αποσπά πολύ υψηλότερες εκπτώσεις στα προϊόντα που αγοράζει. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος χρόνος αποπληρωμής των προμηθευτών για την Total Market το 2024 ήταν 4,5 μέρες, όταν η Market In είχε 133,7 ημέρες, ο Γαλαξίας 88 ημέρες, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός 100,7 ημέρες, η Μασούτης 95,8 ημέρες, η Metro – My market 60 ημέρες, η Lidl 41 ημέρες, η ΑΒ Βασιλόπουλος 83,4 ημέρες και ο Σκλαβενίτης 104 ημέρες, με βάση στοιχεία από το Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ.

Σήμερα η Total Market διατηρεί σημεία πώλησης στη Φλώρινα, την Κοζάνη, την Πτολεμαΐδα, την Καστοριά και σχεδιάζει την περαιτέρω επέκταση και σε άλλες, όμορες περιοχές. H διοίκηση αναφέρει ότι δεν εξετάζει εξαγορές, καθώς η εταιρεία προσβλέπει αποκλειστικά σε οργανική ανάπτυξη. Εντός του 2026 προβλέπεται ότι θα λειτουργήσουν ένα έως δύο νέα καταστήματα.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι έχουν υπάρξει και στοχευμένες προσεγγίσεις από μεγαλύτερους παίκτες με σκοπό την εξαγορά της εταιρείας, ωστόσο, όπως διαμηνύουν, «η εταιρεία δεν πωλείται, δεδομένου ότι η κερδοφορία είναι ιδιαίτερα υψηλή και δεν συμφέρει η οποιαδήποτε κίνηση αποεπένδυσης».