Α. Κανάρης (Vodafone): Εξαγορά στην πληροφορική και άνοιγμα σε άμυνα και ενέργεια

Short list με 2-3 εταιρείες-στόχους στην πληροφορική έχει σχηματίσει η Vodafone. Ανοιχτό road map για την άμυνα. Απάντηση στον ανταγωνισμό

Ο Αχιλλέας Κανάρης © Vodafone

«Φουλ επίθεση» σε κλάδους αμέσου ενδιαφέροντος πέραν των τηλεπικοινωνιών, όπως η πληροφορική, η άμυνα και η ενέργεια, ετοιμάζει η Vodafone Ελλάδας, η οποία δείχνει να έχει χαράξει ένα ολοκληρωμένο road map για να διεκδικήσει ενεργό παρουσία σε μια σειρά από συγγενείς τομείς.

Η πληροφορική είναι ένας εξ αυτών, με την εταιρεία να έχει στα σκαριά εξαγορά στο ICT, έχοντας ήδη αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία από την ανάληψη σημαντικών έργων στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία -σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας- θα είναι «on time» και «on budget».

Όπως αποκάλυψε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, Aχιλλέας Κανάρης, στο περιθώριο χθεσινής ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, το πλάνο για εξαγορά στο ΙΤ είναι ώριμο, με την εταιρεία να έχει σχηματίσει short list 2-3 εταιρειών-στόχων.

Ειδικότερα, αναφερόμενος στα πλάνα για το 2026, ο manager της Vodafone Ελλάδας σημείωσε: «Έχει πολύ μεγάλη σημασία για εμάς το ICT. Συνεχίζουμε να κοιτάμε την αγορά και θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε σε αυτό το κομμάτι. Κοιτάμε να εμπλουτίσουμε το portfolio μας με μία εξαγορά. Είναι πιθανό να προχωρήσουμε στην εξαγορά εταιρείας στον κλάδο του ICT και των managed services».

Το τέλος του RRF και η είσοδος στην Άμυνα

Έτερος τομέας υψηλού ενδιαφέροντος για την εταιρεία το 2026 είναι και αυτός της Άμυνας. «Σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα. Ένας βασικός πυλώνας θα είναι το κομμάτι της άμυνας. Είναι νέο αντικείμενο για την Ελλάδα, παλιό για τον όμιλο», υπογράμμισε χθες ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας.

Η εταιρεία αντιμετωπίζει την Άμυνα ως ένα αντίβαρο στην απώλεια του αντικειμένου που θα προκύψει από την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης. «Κλείνει ένας μεγάλος κύκλος. Η μετάβαση θα είναι δύσκολη. Το ένα σκέλος θα έχει να κάνει με τη συνέχιση και τη συντήρηση των υποδομών.

Υπάρχει θετική διάθεση από την κυβέρνηση για χρηματοδότηση της συντήρησης των έργων. Σημαντικό κεφάλαιο για εμάς είναι η Άμυνα. Προφανώς δεν έχει το μέγεθος του RRF».

Συνδυαστικά προϊόντα στην ενέργεια

Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα, η διοίκηση της εν Ελλάδι θυγατρικής του βρετανικού ομίλου παρακολουθεί στενά στις εξελίξεις στον ανταγωνισμό, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, ακόμη και αυτό της σύναψης εμπορικής συμφωνίας για το λανσάρισμα συνδυαστικών πακέτων που θα περιλαμβάνουν και το asset της ενέργειας.

Αναφερόμενος στον διογκούμενο ανταγωνισμό, ελέω ΔΕΗ, είπε: «Η ΔΕΗ είναι ένα βαρόμετρο. Παρ’ όλο που στην τηλεπικοινωνιακή αγορά είναι ένας μικρός παίχτης, είναι μεγάλος στην ενέργεια. Δεν μπορείς να αγνοήσεις αυτό που κάνει η ΔΕΗ.

Εμείς προσπαθούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, αλλά η ανταγωνιστικότητα έχει και κάποια όρια. Θα δούμε πώς θα εξελιχθεί η αγορά χονδρικής και λιανικής. Stay tuned για το επόμενο διάστημα», είπε με νόημα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας.

Πλάνα για 5G Standalone την Άνοιξη του 2026

Στο καθαρά τηλεπικοινωνιακό κομμάτι, το 2025 ήταν για την εταιρεία -σύμφωνα με τη διοίκηση- χρονιά ανάκτησης ισχύος, με άνοδο στη σταθερή και την κινητή, αύξηση του τζίρου ανά συνδρομητή και ενίσχυση της πελατειακής βάσης.

Όσον αφορά τις επενδύσεις σε δίκτυα επόμενης γενιάς και δη σε δίκτυα οπτικών ινών, τόνισε ότι η εταιρεία με την εκπνοή του 2025 θα είναι μπροστά από το business plan της στο roll out των οπτικών ινών: αναμένει περί τις 500.000 γραμμές FTTH μέχρι το τέλος του έτους, με τον πήχη να μπαίνει στις 550.000 στα τέλη Μαρτίου του 2026. «Ένας από τους βασικούς που είχαμε θέσει από την αρχή της χρονιάς έχει επιτευχθεί», τόνισε ο κ. Κανάρης.

Όσον αφορά τα πλάνα για δίκτυα νέας γενιάς στην κινητή, ο ίδιος εκτίμησε ότι την άνοιξη η εταιρεία θα είναι έτοιμη να λανσάρει υπηρεσίες 5G standalone: «Είμαστε πολύ κοντά στο λανσάρισμα της υπηρεσίας, βρισκόμαστε στη φάση των δοκιμών. Πιστεύουμε στο 5G standalone και στη δυνατότητα του monetization που προσφέρει στους εταιρικούς πελάτες, αλλά και στη λιανική».

Όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις της εταιρείας το 2025 ο κ. Κανάρης είπε: «Το 2025 ήταν μια χρονιά που ανακτήσαμε δύναμη, πήγαμε πολύ καλά και στη σταθερή και στην κινητή και σε επίπεδο τζίρου ανά συνδρομητή και σε επίπεδο πελατειακής βάσης.

Εκμεταλλευόμαστε τη μεγάλη ζήτηση για οπτική ίνα, έχουμε υπερδιπλασιάσει τους συνδρομητές οπτικών ινών στα δίκτυα. Το ίδιο και η κινητή, αν και με δύο αντίρροπες δυνάμεις, η καρτοκινητή φθίνει ως αγορά και στον αντίποδα το συμβόλαιο συνεχίζει να μεγαλώνει», τόνισε ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας.

Έπονται νέες συμφωνίες στο Vodafone TV

Βασικό asset, πάνω στο οποίο θα συνεχίσει να χτίζει η εταιρεία και το 2026, η συνδρομητική πλατφόρμα τηλεοπτικού περιεχομένου, το Vodafone TV. «Στην τηλεόραση συνεχίζεται η ανάπτυξη. Η δική μας στρατηγική διαφέρει από τον ανταγωνισμό, εμείς κυρίως εστιάζουμε στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο για την οικογένεια. Έχουμε πάει εξαιρετικά καλά το 2025», τόνισε χθες ο κ. Κανάρης στην ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους.

Μάλιστα, άφησε ευθέως να εννοηθεί ότι η εταιρεία έχει στα σκαριά εμπορικές συμφωνίες, τις οποίες θα ανακοινώσει προσεχώς, με στόχο να εμπλουτίσει το τηλεοπτικό περιεχόμενο. «Στο τηλεοπτικό περιεχόμενο υπάρχει ενδιαφέρον για μετεξέλιξη της αγοράς. Θα συνεχίσουμε να αναζητούμε συνεργασίες για την αναβάθμιση του προϊόντος. Θα πάμε και σε αναβάθμιση της πλατφόρμας», τόνισε χθες ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας.

Τέλος, η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση και στο κομμάτι της εξυπηρέτησης των συνδρομητών αφενός μέσω των φυσικών σημείων, όπου έχει σε εξέλιξη πλάνο ανανέωσης των καταστημάτων, με ήδη 50 εξ αυτών να έχουν «φρεσκαριστεί», ενώ το σύνολο της αλυσίδας θα έχει ανακαινιστεί το σύνολό τους. Αφετέρου, στην ψηφιακή εμπειρία: «Θέλουμε να εκμεταλλευθούμε το hype της Τεχνητής Νοημοσύνης», σημείωσε ο κ. Κανάρης, προαναγγέλλοντας ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή του ΑΙ στην εξυπηρέτηση του πελάτη.