Γ.Δ.
1432.38 +0,84%
ACAG
0,00%
6.4
CENER
+0,40%
7.44
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
+0,31%
9.78
OPTIMA
0,00%
10.36
TITC
+1,48%
27.5
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
-0,13%
1.49
ΑΒΕ
0,00%
0.491
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.885
ΑΛΜΥ
0,00%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,65%
1.619
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,16%
12.27
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.54
ΑΤΤ
0,00%
11.15
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.34
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,54%
5.63
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.215
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.4
ΔΑΑ
+1,20%
8.45
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,89%
11.32
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,86%
0.353
ΕΒΡΟΦ
+3,29%
1.725
ΕΕΕ
0,00%
29.02
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.285
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.46
ΕΛΛ
+1,05%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.605
ΕΛΠΕ
+0,67%
8.32
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,31%
1.952
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-3,48%
9.15
ΕΣΥΜΒ
+2,02%
1.26
ΕΤΕ
+0,64%
7.27
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.92
ΕΧΑΕ
+0,39%
5.16
ΙΑΤΡ
-3,05%
1.59
ΙΚΤΙΝ
+0,88%
0.459
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.63
ΙΝΚΑΤ
+0,80%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.84
ΙΝΛΟΤ
+0,35%
1.136
ΙΝΤΕΚ
+3,35%
6.48
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+1,00%
3.545
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.67
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.6
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.54
ΚΟΥΑΛ
-0,14%
1.406
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.44
ΛΑΒΙ
0,00%
0.847
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.08
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.07
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,67%
3.835
ΜΙΝ
+1,56%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,15%
26.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
0,00%
2.995
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+0,07%
27.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
37.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.964
ΞΥΛΚ
0,00%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.7
ΟΛΥΜΠ
+0,37%
2.74
ΟΠΑΠ
+0,18%
16.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.875
ΟΤΕ
0,00%
14.1
ΟΤΟΕΛ
+0,15%
13
ΠΑΙΡ
0,00%
1.235
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,54%
3.912
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.48
ΠΛΑΘ
0,00%
4.01
ΠΛΑΚΡ
+3,33%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.375
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
0,00%
11.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.07
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.7
ΣΠΙ
+3,17%
0.782
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,46%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
0,00%
4.18
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

ΑΒΑΞ: Οι κατασκευαστικές προκλήσεις της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά

Ένα μεγάλο έργο υποδομών, που αναβαθμίζει την καθημερινότητα των πολιτών στο Λεκανοπέδιο, παρέδωσε πριν από λίγες ημέρες η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM. Πρόκειται για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας μέχρι τον Πειραιά η οποία βρίσκεται πλέον στη διάθεση του επιβατικού κοινού και συνδέει πλέον απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.  Ως επικεφαλής της εν λόγω Κοινοπραξίας, ο Όμιλος ΑΒΑΞ αποτέλεσε για ακόμα μια φορά την εγγυήτρια δύναμη για την ολοκλήρωση μιας σημαντικής υποδομής στη χώρα μας.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα_5 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα

Με τους τρεις νέους σταθμούς που περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα της γραμμής 3 προς τον Πειραιά, αντιμετωπίζεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε πολλές γειτονιές της ευρύτερης περιοχής καθώς συνδέονται με το κέντρο της Αθήνας. Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι αναμένεται να αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.

Με την επέκταση της Γραμμής 3 η περιοχή αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο κομβικής σημασίας, το οποίο συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, διευκολύνοντας τη διαδικασία των μετεπιβιβάσεων μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Ένα μωσαϊκό προκλήσεων

Το συνολικό μήκος της επέκτασης της Γραμμής 3 είναι περίπου 7,2 χιλιόμετρα.- με τους έξι νέους σταθμούς -«Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλό» «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιά» «Δημοτικό θέατρο»- να έχουν κατασκευαστεί σε κεντρικά σημεία των περιοχών που διασχίζει το νέο τμήμα.

Σε όλο το μήκος της επέκτασης που αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη στις περιοχές χρειάστηκε να αντιμετωπισθούν μία σειρά διαφορετικών προκλήσεων. Η επιτυχής αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων εξασφάλισε την τεχνική αρτιότητα των έργων επιβεβαιώνοντας την ικανότητα των μηχανικών της ΑΒΑΞ που συμμετείχαν στο έργο να εισάγουν σημαντικές καινοτομίες, προσθέτοντας και αυτές στο πλούσιο ιστορικό του Ομίλου.

Σταθμός Μετρό «Πειραιάς»

Ενδεικτικό των προκλήσεων που αντιμετώπισε η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ είναι το γεγονός ότι ο σταθμός «Πειραιάς», που βρίσκεται επί της Ακτής Καλλιμασιώτη δίπλα ακριβώς στο λιμάνι, είναι ο πρώτος υποθαλάσσιος σταθμός στη χώρα μας. Αποτελεί ένα κατασκευαστικό επίτευγμα, η ολοκλήρωση του οποίου αφήνει σημαντική παρακαταθήκη όχι μόνο για την εταιρία αλλά και για τους Έλληνες μηχανικούς εν γένει. Αν και ο σταθμός βρίσκεται στη στεριά, κατασκευάστηκε κυριολεκτικά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και για το λόγο αυτό, έπρεπε ταυτόχρονα να αποτραπεί η εισροή των υπόγειων υδάτων στο σκάμμα, αλλά και να αντιμετωπιστεί η άνωση που ασκούσαν στον πυθμένα του.

Επιπλέον, και αφού απαιτήθηκαν πέντε χρόνια συστηματικής μελέτης επιλύθηκαν τα προβλήματα τόσο της γειτνίασης του εργοταξίου του συγκεκριμένου σταθμού με το διατηρητέο κτίριο του ΗΣΑΠ που κατασκευάστηκε τη διετία 1928-1929 και  χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες επιβάτες, όσο και αυτά της  διέλευσης μέσα από το έργο του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.

0 σταθμός «μετακινήθηκε» κατά 7,5 μέτρα σε σχέση με την αρχική χωροθέτησή του, λόγω του υπόγειου ποταμού που βρίσκεται κάτω από την οδό Κόνωνος. Ο σταθμός «Πειραιάς» πλέον βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, αποτελούμενος από 2 σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς και εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο_3
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Πειραιά

Σταθμός Μετρό «Δημοτικό Θέατρο»

Ο σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» είναι ο νέος τερματικός σταθμός της Γραμμής 3 και βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, δίπλα στο Δημαρχείο της πόλης. Αναμένεται να συνδέεται με το τραμ και έναν σημαντικό αριθμό γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Παράλληλα με τις εργασίες για το συγκεκριμένο σταθμό, προχωρούσαν και οι αρχαιολογικές έρευνες εντός παλαιών πηγαδιών, σηράγγων και δεξαμενών, που έφεραν σταδιακά στο φως τμήματα των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης του Ιπποδάμειου ρυμοτομικού συστήματος. Τα πολύ σημαντικά αυτά αρχαιολογικά ευρήματα  έχουν βρει τη θέση τους στη μόνιμη θεματική έκθεση που βρίσκεται πλέον εντός του σταθμού, δημιουργώντας μια ακόμα εστία πολιτισμού για την πόλη.

Σημειώνεται, επίσης, πως η στορική πλατεία του Δημοτικού θεάτρου, και ειδικά τα μαρμάρινα στοιχεία της αποκολλήθηκαν, αποθηκεύτηκαν και επανατοποθετήθηκαν απόλυτα εναρμονισμένα με νέα υλικά ώστε η πλατεία να πάρει τη σημερινή της μορφή.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο_4
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Σταθμός Μετρό «Μανιάτικα»

Τα Μανιάτικα, με τη σειρά τους, άλλη μία ιστορική γειτονιά του Πειραιά, βόρεια του λιμανιού, αποκτούν έναν σταθμό που αναβαθμίζει αυτή την πλευρά της πόλης και συμβάλλει στη διευκόλυνση των μετακινήσεων μίας ιδιαίτερα πολυπληθούς περιοχής. Με το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας να κοσμεί τον περιβάλλοντα εξωτερικό χώρο, ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό, που βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη συνοικία και σε απόσταση αναπνοής από το Κερατσίνι, δεν θυμίζει σε τίποτα το απαιτητικό εργοτάξιο των προηγούμενων ετών, στο οποίο το βραχώδες υπέδαφος χρειάστηκε πολύ προσεκτική διαχείριση ως προς τη διάνοιξη του ορύγματος. Είναι, μάλιστα, ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.

Το σημαντικότερο όφελος είναι πως με την επέκταση θα διέρχονται λιγότερα οχήματα από το κέντρο του Πειραιά, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο «ανάσες» στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Η μεγάλη πρόκληση της νέας αυτής επέκτασης είναι να λειτουργήσει καταλυτικά, ώστε ο πολίτης να επιλέγει το Μετρό τη μετακίνησή του από και προς το επίνειο της πρωτεύουσας.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα

Αστάθμητοι Παράγοντες

Σημαντική επίπτωση στην πορεία των εργασιών αλλά και στο τελικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους είχε την τελευταία διετία και η πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού. Υπήρξαν εμπόδια που στην αρχή φάνηκαν απροσπέλαστα, όπως η αύξηση των τιμών των υλικών κατασκευής, η δυσκολία εξασφάλισης πρώτων υλών, καθώς και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, αν και επέκτειναν το χρονικό πλαίσιο των εργασιών, εν τέλει κάμφθηκαν με επιτυχία, συντονισμό, εναρμόνιση με τους κατά καιρούς κανονισμούς που έθετε η κυβέρνηση και φυσικά τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Σε ένα διάστημα περίπου 2 χρόνων, οι εργασίες από το στάδιο των θεμελίων ολοκληρώθηκαν με συνέπεια, ξεπερνώντας τις όποιες προκλήσεις επηρέασαν την εύρυθμη πορεία των εργασιών, με τον Όμιλο να επιτυγχάνει τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και το απαιτούμενο επίπεδο λειτουργίας των έργων.

Η πολυετής τεχνογνωσία της ΑΒΑΞ, εξασφάλισε την ομαλή ολοκλήρωσή του παρά τις όποιες αντιξοότητες. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η δήλωση του Πρωθυπουργού της χώρας κατά την τελετή εγκαινίων, ο οποίος αναφερόμενος στην ανάδοχο κοινοπραξία δήλωσε «κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν και εξάντλησαν όλη τους την τεχνική ευρηματικότητα προκειμένου το έργο αυτό να μπορέσει να κατασκευαστεί και να παραδοθεί σήμερα στους Πειραιώτες».

Σκυτάλη παίρνει η Γραμμή 4 του Μετρό

Με πυλώνες την ανθεκτικότητα, την ανάπτυξη, τη συνέπεια και σημείο αναφοράς την κατασκευή εμβληματικών έργων, ο Όμιλος ΑΒΑΞ ολοκλήρωσε ακόμα ένα σημαντικό project, εξυπηρετώντας τη συγκοινωνιακή καθημερινότητα της πρωτεύουσας και των περιχώρων.

Ταυτόχρονα, ο Όμιλος συνεχίζει να διατηρεί θέση πρωτοπόρου στα έργα σταθερής τροχιάς, αφού κατασκευάζει τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Έχοντας πάντα σκοπό το συνδυασμό εμπρόθεσμης και ποιοτικής εκτέλεσης των εργασιών με τη μικρότερη δυνατή όχληση των πολιτών, ο Όμιλος ΆΒΑΞ εργάζεται με την ίδια πετυχημένη ομάδα με στόχο την επιτυχή ολοκλήρωση και αυτού του έργου, του μεγαλύτερου αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!