Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος: Τα χαμόγελα και οι ανησυχίες για το 2023

Μπορεί η φετινή χρονιά να ξεκίνησε με το αριστερό για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, όμως από τον Μάιο και μετά η κίνηση ανεβαίνει συνεχώς και πλησιάζει «απειλητικά» τα επίπεδα της χρονιάς-ρεκόρ, του 2019. Συγκεκριμένα, το πρώτο τετράμηνο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, ήταν στο -85% σε σχέση με το 2019 και πλέον η διαφορά στο ενδεκάμηνο έχει μειωθεί στο -11,65%, αρκετά πάνω από τις προσδοκίες που είχε η διοικητική ομάδα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Πάνω από 21 εκατ. επιβάτες

Το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η επιβατική κίνηση έσπασε το φράγμα των 20 εκατ. επιβατών, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία έως και τις 29 Νοεμβρίου, οι ταξιδιώτες που χρησιμοποίησαν τις υποδομές του αεροδρομίου ανήλθαν σε 21,1 εκατομμύρια. Η εικόνα είναι ακόμη πιο βελτιωμένη σε ό,τι αφορά τις πτήσεις, καθώς αυτές ήταν κατά 6% περίπου λιγότερες σε σχέση με το 2019. Η διαφορά μεταξύ επιβατικής κίνησης και πτήσεων οφείλεται στη «στήριξη» των αεροπορικών εταιρειών μέσω αυξημένων δρομολογίων από και προς την Αθήνα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι τη φετινή χρονιά επηρεάστηκε από τη μειωμένη έως μηδαμινή κίνηση από και προς Ρωσία, Ουκρανία και Κίνα.

Το ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιστρέφει στην κανονικότητα επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα του Νοεμβρίου. Τον περασμένο μήνα η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν μειωμένη κατά μόλις 4% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019, «πριμοδοτούμενη» κυρίως από κίνηση στο εσωτερικό, όπου υπήρξε θετικό πρόσημο σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο. Η κίνηση από το εξωτερικό κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα και είναι σε ένα βαθμό επηρεασμένη και από την αποχώρηση της Ryanair.

Το απρόβλεπτο 2023

Καθώς η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν τα προγράμματα πτήσεων για την ανοιξη και το καλοκαίρι του 2023, η Αθήνα φαίνεται ότι είναι μέσα στους προορισμούς που θα έχουν θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πτήσεων. Εκείνο που παραμένει άγνωστο είναι εάν αυτά τα αεροσκάφη θα μεταφέρουν και περισσότερους ταξιδιώτες και κυρίως Ευρωπαίους, που καλούνται να αντιμετωπίσουν έναν ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό χειμώνα.

Χθες στο μεσημέρι, στο περιθώριο της κοινής εκδήλωσης της αεροπορικής εταιρείας TUS με τον ΔΑΑ, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ανέφερε: «Προβληματιζόμαστε όλοι για τη ζήτηση που αφορά το αεροπορικό ταξίδι. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο ο πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και οι γεωπολιτικές εξελίξεις θα επηρεάσουν τη ζήτηση. Από τον Οκτώβριο αναμενόταν ύφεση σε επίπεδο ζήτησης, άλλα μέχρι στιγμής δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, είναι σε καλό επίπεδο και περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί ο χειμώνας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!