Γ.Δ.
1471.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.93
CENER
0,00%
8.46
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
8.55
OPTIMA
0,00%
11.74
TITC
0,00%
30.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.558
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
0,00%
2.795
ΑΛΦΑ
0,00%
1.68
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.82
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.9
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.34
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.315
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.545
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.48
ΔΑΑ
0,00%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.335
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.66
ΕΕΕ
0,00%
32.4
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.33
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.55
ΕΛΠΕ
0,00%
8.515
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.844
ΕΛΧΑ
0,00%
1.946
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
8.39
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.12
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.98
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.1
ΕΧΑΕ
0,00%
5.09
ΙΑΤΡ
0,00%
1.625
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4035
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.71
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.15
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.89
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.29
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.84
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.512
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.226
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.345
ΛΑΒΙ
0,00%
0.942
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.81
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.945
ΛΕΒΚ
0,00%
0.328
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.988
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.89
ΜΙΝ
0,00%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
28.08
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.58
ΜΟΤΟ
0,00%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.94
ΝΑΥΠ
0,00%
0.938
ΞΥΛΚ
0,00%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.54
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
24.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.78
ΟΠΑΠ
0,00%
14.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.927
ΟΤΕ
0,00%
14.11
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.86
ΠΑΙΡ
0,00%
1.08
ΠΑΠ
0,00%
2.4
ΠΕΙΡ
0,00%
3.75
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.78
ΠΛΑΘ
0,00%
4.115
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.216
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.715
ΣΑΡ
0,00%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.52
ΣΠΙ
0,00%
0.69
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.26
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.724
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.254
ΦΡΛΚ
0,00%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Tesla: Οραματίζεται ηλεκτρικά οχήματα χωρίς σπάνιες γαίες

Η φιλοδοξία της Tesla να αφαιρέσει τις σπάνιες γαίες από μελλοντικά μοντέλα έχει αναστατώσει τους παραγωγούς του κλάδου, αλλά αναμένεται επίσης να τονώσει τις παγκόσμιες προσπάθειες για την παροχή εναλλακτικών λύσεων για κινητήρες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που επί του παρόντος βασίζονται στα εν λόγω υλικά.

Η κατανάλωση βαρέων σπάνιων γαιών, έχει ήδη μειωθεί στους κινητήρες των Model 3 και Model Y κατά 25% και το επόμενο μοντέλο της Tesla περιλαμβάνει έναν κινητήρα που δεν χρησιμοποιεί κανένα από αυτά τα υλικά, σύμφωνα με δηλώσεις του Colin Campbell, αντιπροέδρου μηχανικής κινητήρων.

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να συνεχίσει να μειώνει το κόστος, να αποφύγει διαδικασίες που έχουν περιβαλλοντικούς και υγειονομικούς κινδύνους και να μειώσει την εξάρτηση από εμπορεύματα που μπορεί να είναι πιο ευαίσθητα στις μεγάλες διακυμάνσεις των τιμών.

Οι σπάνιες γαίες – οι οποίες χρησιμοποιούνται σε μαγνήτες για οτιδήποτε, από τηλέφωνα μέχρι ανεμογεννήτριες και μαχητικά αεροσκάφη – είναι εδώ και καιρό ένα ευαίσθητο σημείο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τον τομέα της καθαρής ενέργειας, λόγω των απρόβλεπτων τιμών και της στενής δέσμευσης της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού, σύμφωνα με το Bloomberg. Να σημειωθεί ότι η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα της εξόρυξης και το 85% της διύλισης των υλικών.

Οι κίνδυνοι εξάρτησης των εταιρειών από το Πεκίνο, επισημάνθηκαν το 2010, όταν οι τιμές εκτοξεύτηκαν λόγω της απόφασης της Κίνας να μειώσει τις εξαγωγές, και τη διετία 2019-2020 δεδομένων των εικασιών ότι οι αποστολές θα μπορούσαν να περιοριστούν ξανά εν μέσω εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ.

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BMW, Toyota και General Motors, προσπάθησαν επίσης να μειώσουν την εξάρτηση από τις σπάνιες γαίες.

Η χρήση μαγνητών φερρίτη είναι ο πιο πιθανός υποψήφιος για την καινοτομία της Tesla, ανέφερε η ερευνητική εταιρεία Adamas Intelligence, αν και η τεχνολογία αντιμετωπίζει μια πρόκληση καθώς παραδοσιακά συνοδεύεται από «σημαντικό βάρος ή ποινή απόδοσης».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!