Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Περιστέρης για Αττική Οδό: Δεν εξετάζουμε προς το παρόν είσοδο τρίτων

Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις πληρωμές του Δημοσίου στα δημόσια έργα είναι ένα από τα κρίσιμα θέματα για τον κλάδο των τεχνικών εταιρειών, σχολίασε ο Γιώργος Περιστέρης. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας χθες στο περιθώριο των εγκαινίων δύο τμημάτων του οδικού άξονα Ε65, ανέφερε με νόημα πως οι πληρωμές «αργούν έτη, όχι μήνες».

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, οι καθυστερήσεις πληρωμών ξεπερνούν τον έναν χρόνο, ενώ σοβαρά ζητήματα υπάρχουν και με τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων. Ο κ. Περιστέρης σημείωσε πως η θυγατρική ΤΕΡΝΑ «βάζει πλάτη», για να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις και να μην καθυστερήσουν τα έργα. Ειδικότερα, η εταιρεία είναι αυτή που προχωρεί στη μίσθωση εκτάσεων στις περιοχές που κατασκευάζει τμήματα οδικών αξόνων, όπως ο Ε65, ώστε να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των εργασιών και να μη βρεθούν τα έργα εκτός χρονοδιαγράμματος. Οι συνολικές οφειλές του Δημοσίου προς τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που καθυστερούν προσεγγίζουν τα 400 εκατ. ευρώ.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου απέφυγε την Τρίτη να σχολιάσει τις πληροφορίες για επικείμενη συμφωνία πώλησης της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Τόνισε, όμως, ότι τα οικονομικά αποτελέσματα θα είναι εξαιρετικά. Κληθείς να σχολιάσει και τον χρόνο παράδοσης της Αττικής Οδού από τον σημερινό παραχωρησιούχο στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος κέρδισε τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση παραχώρησης, τόνισε πως ο χρόνος παράδοσης εξαρτάται από την ετοιμότητα του Ελληνικού Δημοσίου να το παραδώσει, με την εταιρεία να είναι έτοιμη να το παραλάβει.

Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), και συγκεκριμένα το κεντρικό τμήμα (Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο), όπου έχει επίσης επικρατήσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τόνισε πως υπάρχει πλήθος προσφυγών για τη χάραξη από ιδιώτες και τοπικούς φορείς και γι’ αυτόν τον λόγο είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ο χρόνος υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης. Το ξεκαθάρισμα προσφυγών θα κρίνει και τον χρόνο διεύρυνσης του μετοχικού σχήματος, όπως φαίνεται.

Από τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Περιστέρη προκύπτει πως το υπουργείο Υποδομών και γενικότερα η κυβέρνηση αναζητεί μηχανισμούς, ώστε να μη χαθούν κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης λόγω καθυστερήσεων σε ορισμένα έργα. Είναι γνωστό πως η Ελλάδα έχει ήδη ζητήσει παράταση του Ταμείου Ανάκαμψης πέραν του 2025, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει συμφωνία σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ερωτήθηκε και για την πιθανότητα εισόδου νέων επενδυτών στις νέες συμβάσεις παραχώρησης που αναλαμβάνει, όπως η Αττική Οδός και ο ΒΟΑΚ. Ειδικά για την Αττική Οδό τόνισε πως υπάρχουν προτάσεις, αλλά μέχρι στιγμής ο όμιλος δεν εξετάζει την είσοδο τρίτων επενδυτών. Ξεκαθάρισε, πάντως, πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει τη δυνατότητα να αιτηθεί αλλαγή του μετοχικού σχήματος, θέμα που θα εξεταστεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Η εισηγμένη είχε προσφέρει το υψηλότερο τίμημα (3,27 δισ. ευρώ) για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού την επόμενη 25ετία. Όσο για τις επεκτάσεις του οδικού άξονα, για τις οποίες έχει κατατεθεί πρότυπη πρόταση από σχήμα στο οποίο ηγείται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Περιστέρης υπενθύμισε πως το συγκεκριμένο σχέδιο δεν έχει καν αξιολογηθεί.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν εδώ και μήνες πως ετοιμάζουν νομοθετική ρύθμιση για αλλαγή στο πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων. Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναρωτήθηκε, μάλιστα, γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους εμπλεκόμενους για την αναβάθμιση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και τη σήραγγα Ηλιουπόλεως, όταν όλοι προειδοποιούν για το κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα δημιουργηθεί με την ανάπτυξη του Ελληνικού.

Ο κ. Περιστέρης απάντησε και σε ερώτηση για την αποχώρηση της γερμανικής Hochtief από το μετοχικό σχήμα της Ολυμπίας Οδού, που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Όπως είπε, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (κατέχει το 17% της Ολυμπίας Οδού) δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει το ποσοστό των Γερμανών, το οποίο τελικά θα κατανεμηθεί μεταξύ των υπόλοιπων μετόχων και συγκεκριμένα της γαλλικής Vinci, της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της ΑΒΑΞ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!