Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Private label: Η πανδημία οδήγησε τους καταναλωτές σε φθηνότερα προϊόντα

Ανοσία στην πανδημία είχαν τα «ανώνυμα» προϊόντα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, γνωστά και ως private label, τα οποία ενίσχυσαν σημαντικά το μερίδιό τους στο καλάθι των καταναλωτών τα εισοδήματα των οποίων πιέστηκαν σημαντικά λόγω των lockdowns.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen και της World Private Label τα προϊόντα που φέρουν την επωνυμία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ διατήρησαν τη θέση τους στο μερίδιο αγοράς πάνω από 30% σε όλες, εκτός από τις δύο από τις 18 ευρωπαϊκές χώρες που ρωτήθηκαν από τη Nielsen το 2020. Σχεδόν στις μισές χώρες το μερίδιο των PL ξεπέρασε το 40%, ενώ η πλειονότητα εμφάνισε θετική διείσδυση στην αγορά.

Στις μεγαλύτερες λιανικές αγορές της Ευρώπης, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε πολύ πάνω από το 40% και διατήρησε την ισχυρή του θέση.

Στη Γαλλία η διείσδυσή τους στο καλάθι των καταναλωτών αυξήθηκε κατά 7 μονάδες, δηλαδή το μερίδιό τους ανήλθε στο 38,5%.

Στην Ελλάδα το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 30%, ιδιαίτερα υψηλά αλλά σε αυτό περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις της Lidl ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων της οποίας βασίζεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ενώ στην Ιταλία το μερίδιο αγοράς κινήθηκε στο 22,6%.

Στο Βέλγιο, το μερίδιο παρουσίασε ελαφρά πτώση που οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων ζαχαροπλαστικής και σνακ στη χώρα, σύμφωνα με τα ευρήματα της Nielsen, ενώ στις Κάτω Χώρες καταγράφηκε μικρή αύξηση και το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 37,1%.

Στην Ισπανία και την Ελβετία το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται στο 50%. Δηλαδή τα μισά από όλα τα προϊόντα που πωλούνται είναι εμπορικά σήματα λιανικής.

Η χώρα που έκανε την έκπληξη είναι η Πορτογαλία με το μερίδιο των PL να έχει σκαρφαλώσει στο 45%, δηλαδή 5 μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το 2016, ενώ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με τη Nielsen για πρώτη φορά από το 2003 τα μερίδια αγοράς ξεπέρασε το 40% ενώ πάνω από 30% είναι στην Αυστρία, στην Πολωνία, στην Δημοκρατία της Τσεχίας και τη Σλοβακία.

Στην Ουγγαρία το μερίδιο ανέρχεται στο 36,2%, στη Σουηδία στο 34%, ενώ στη Φινλανδία παρέμεινε πάνω από το 30%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!