Γ.Δ.
1023.44 -1,19%
ACAG
+0,17%
11.9
CENER
+2,52%
3.865
CNLCAP
-1,45%
6.8
DIMAND
0,00%
12
TITC
-0,83%
14.32
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
-0,99%
10
ΑΒΑΞ
-1,30%
0.76
ΑΒΕ
0,00%
0.522
ΑΔΜΗΕ
-1,99%
1.672
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
-2,83%
2.06
ΑΛΦΑ
-3,30%
1.083
ΑΝΔΡΟ
-2,31%
6.35
ΑΝΕΚ
-1,80%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,09%
7.24
ΑΣΚΟ
0,00%
2.2
ΑΣΤΑΚ
+1,24%
8.16
ΑΤΕΚ
-9,79%
0.35
ΑΤΡΑΣΤ
-1,90%
5.15
ΑΤΤ
-1,06%
13.1
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,32%
4.005
ΒΙΟΚΑ
-3,92%
1.96
ΒΙΟΣΚ
-0,83%
0.595
ΒΙΟΤ
-3,33%
0.29
ΒΙΣ
0,00%
0.165
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-6,67%
1.26
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,96%
11
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-2,73%
7.47
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,83%
0.756
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.76
ΕΕΕ
-1,99%
24.62
ΕΚΤΕΡ
-1,43%
1.38
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,71%
0.417
ΕΛΙΝ
+0,48%
2.1
ΕΛΛ
-1,81%
16.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,38%
2.05
ΕΛΠΕ
-0,83%
7.21
ΕΛΣΤΡ
-0,39%
2.57
ΕΛΤΟΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΧΑ
-1,76%
1.562
ΕΝΤΕΡ
-2,09%
3.75
ΕΠΙΛΚ
-7,14%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,14%
7.3
ΕΣΥΜΒ
-0,99%
0.6
ΕΤΕ
-1,13%
4.36
ΕΥΑΠΣ
+0,90%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-1,97%
6.46
ΕΥΡΩΒ
+0,29%
1.2285
ΕΧΑΕ
-2,97%
3.92
ΙΑΤΡ
+0,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.569
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.145
ΙΝΚΑΤ
-3,07%
1.58
ΙΝΛΙΦ
+0,55%
3.66
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
0.63
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,54%
6.4
ΙΝΤΕΤ
-5,44%
0.974
ΙΝΤΚΑ
-3,26%
1.78
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
-1,27%
312
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.034
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
-0,42%
0.944
ΚΟΡΔΕ
-1,70%
0.578
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.534
ΚΟΥΕΣ
-0,60%
5
ΚΡΕΚΑ
+9,63%
0.296
ΚΡΙ
0,00%
6.44
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
-3,27%
0.385
ΛΑΜΔΑ
-0,36%
5.585
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.906
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
-2,32%
2.53
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
+4,17%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.1
ΜΕΝΤΙ
-5,94%
3.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,61%
22
ΜΟΝΤΑ
+4,05%
0.72
ΜΟΤΟ
+1,05%
2.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.708
ΜΠΕΛΑ
-0,36%
19.13
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,32%
25.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.38
ΝΑΥΠ
0,00%
0.998
ΞΥΛΚ
+0,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
-4,23%
24.9
ΟΛΠ
-0,84%
18.98
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.04
ΟΠΑΠ
+0,54%
14.88
ΟΤΕ
-1,30%
12.91
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
11.9
ΠΑΙΡ
-7,45%
0.87
ΠΑΠ
-1,70%
2.31
ΠΕΙΡ
-2,56%
1.9
ΠΕΤΡΟ
+2,13%
6.7
ΠΛΑΘ
-0,75%
3.99
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-1,78%
1.105
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
-0,36%
2.79
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.305
ΣΑΡ
+1,99%
6.67
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
-4,21%
0.273
ΣΙΔΜΑ
-4,92%
2.32
ΣΠΕΙΣ
-2,81%
6.22
ΣΠΙ
0,00%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.187
ΤΕΝΕΡΓ
+1,63%
18.7
ΤΖΚΑ
-1,84%
1.865
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-5,00%
0.19
ΦΙΕΡ
-1,20%
0.41
ΦΛΕΞΟ
-3,33%
8.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.058
ΦΡΛΚ
-2,68%
3.445
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Private label: Η πανδημία οδήγησε τους καταναλωτές σε φθηνότερα προϊόντα

Ανοσία στην πανδημία είχαν τα «ανώνυμα» προϊόντα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, γνωστά και ως private label, τα οποία ενίσχυσαν σημαντικά το μερίδιό τους στο καλάθι των καταναλωτών τα εισοδήματα των οποίων πιέστηκαν σημαντικά λόγω των lockdowns.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen και της World Private Label τα προϊόντα που φέρουν την επωνυμία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ διατήρησαν τη θέση τους στο μερίδιο αγοράς πάνω από 30% σε όλες, εκτός από τις δύο από τις 18 ευρωπαϊκές χώρες που ρωτήθηκαν από τη Nielsen το 2020. Σχεδόν στις μισές χώρες το μερίδιο των PL ξεπέρασε το 40%, ενώ η πλειονότητα εμφάνισε θετική διείσδυση στην αγορά.

Στις μεγαλύτερες λιανικές αγορές της Ευρώπης, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε πολύ πάνω από το 40% και διατήρησε την ισχυρή του θέση.

Στη Γαλλία η διείσδυσή τους στο καλάθι των καταναλωτών αυξήθηκε κατά 7 μονάδες, δηλαδή το μερίδιό τους ανήλθε στο 38,5%.

Στην Ελλάδα το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 30%, ιδιαίτερα υψηλά αλλά σε αυτό περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις της Lidl ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων της οποίας βασίζεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ενώ στην Ιταλία το μερίδιο αγοράς κινήθηκε στο 22,6%.

Στο Βέλγιο, το μερίδιο παρουσίασε ελαφρά πτώση που οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων ζαχαροπλαστικής και σνακ στη χώρα, σύμφωνα με τα ευρήματα της Nielsen, ενώ στις Κάτω Χώρες καταγράφηκε μικρή αύξηση και το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 37,1%.

Στην Ισπανία και την Ελβετία το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται στο 50%. Δηλαδή τα μισά από όλα τα προϊόντα που πωλούνται είναι εμπορικά σήματα λιανικής.

Η χώρα που έκανε την έκπληξη είναι η Πορτογαλία με το μερίδιο των PL να έχει σκαρφαλώσει στο 45%, δηλαδή 5 μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το 2016, ενώ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με τη Nielsen για πρώτη φορά από το 2003 τα μερίδια αγοράς ξεπέρασε το 40% ενώ πάνω από 30% είναι στην Αυστρία, στην Πολωνία, στην Δημοκρατία της Τσεχίας και τη Σλοβακία.

Στην Ουγγαρία το μερίδιο ανέρχεται στο 36,2%, στη Σουηδία στο 34%, ενώ στη Φινλανδία παρέμεινε πάνω από το 30%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!