Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Μετρό: Έρχονται οι συρμοί χωρίς οδηγούς – Η σύμβαση με την Alstom

Και στην Ελλάδα έρχονται οι συρμοί του μετρό χωρίς οδηγό, αφού η Alstom, στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τις εταιρείες ΑΒΑΞ και Ghella, υπέγραψε σήμερα τη σύμβαση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Το αντικείμενο της εταιρείας στο έργο ανέρχεται σε περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ.

Ολόκληρη η νέα Γραμμή 4, γνωστή και ως «Γραμμή U», χάρη στο χαρακτηριστικό της σχήμα, θα περιλαμβάνει συνολικά 35 σταθμούς και θα διασχίζει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, τέμνοντας τις ήδη υπάρχουσες Γραμμές 2 και 3 του μετρό. Η γραμμή θα απαρτίζεται από πέντε τμήματα, τα οποία φτάνουν συνολικά τα 38 χιλιόμετρα. Το τρέχον έργο της εταιρείας αφορά το τμήμα Α, για τη διαδρομή Γουδή – Άλσος Βεϊκου, που αποτελείται από 12,8 χιλιόμετρα και 15 σταθμούς, με την κατασκευή του να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια.

Η Alstom, στο πλαίσιο της Σύμβασης, θα παράσχει τροχαίο υλικό και λύσεις σηματοδότησης και υποδομών, παράλληλα με 20 πλήρως αυτοματοποιημένους συρμούς 4 βαγονιών, την υπερσύγχρονη λύση CBTC Urbalis 400, συστήματα ασφαλείας και ελέγχου Iconis, καθώς και το σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας Hesop .

«Η Alstom είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις εργασίες για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, που θα αναδείξει πολλές από τις πρωτοποριακές λύσεις της, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν ασφαλέστερες, γρηγορότερες και πιο αποδοτικές αστικές μεταφορές. Πιστεύουμε ότι η ηγετική θέση και η μεγάλη εμπειρία μας στην βιώσιμη κινητικότητα θα έχει υποδειγματική εφαρμογή σε αυτό το εμβληματικό έργο», σχολίασε ο κ. Σταύρος Βλάχος, Managing Director της Alstom στην Ελλάδα.

Με το έργο της Γραμμής 4, η Alstom θα εγκαινιάσει, επίσης, μια νέα εποχή για το μετρό της πρωτεύουσας, με συρμούς χωρίς οδηγούς. Τα κύρια οφέλη από το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα είναι η αυξημένη συχνότητα των τρένων, που με τη σειρά της οδηγεί σε μεγαλύτερη μεταφορική δυναμικότητα και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Η Alstom είναι η εταιρεία που εφάρμοσε κάποια από τα πρώτα συστήματα συρμών χωρίς οδηγούς σε μετρό σε όλο τον κόσμο και σε πόλεις όπως η Σιγκαπούρη, το Παρίσι και η Λυόν. Πλέον, ο αριθμός των γραμμών που χρησιμοποιούν συρμούς χωρίς οδηγό φτάνει τις 30 παγκοσμίως.

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι επίσης το πρώτο μεγάλο έργο υποδομών στην Ελλάδα το οποίο θα κατασκευαστεί με το σύστημα Building Information Modelling (BIM), φέρνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον κλάδο του σχεδιασμού και κατασκευής έργων υποδομών. Η Alstom θα ηγηθεί της διαδικασίας εφαρμογής του BIM για να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση του έργου.

Η Alstom είναι μια εταιρεία με ηγετική θέση και αποδεδειγμένα ευρύτατη εμπειρία στην επιτυχή κατασκευή, λειτουργία και παράδοση νέων ενοποιημένων συστημάτων για μετρό σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς επίσης και στην ασφαλή, αξιόπιστη και αποδοτική λειτουργία τους. Μια από τις πιο πρόσφατες επιτυχίες για την Alstom σε ενοποιημένα συστήματα έργων μετρό αποτελεί η Διαδρομή 2020 στο Ντουμπάι (Dubai Metro Route 2020), μήκους 15 χιλιομέτρων που εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 2020.

Με τη λύση CBTC Urbalis 400, η εταιρεία παρέχει ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου και σηματοδότησης τρένων που βασίζεται στην επικοινωνία και το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορικής συμφόρησης, καθώς αυτό το σύστημα αυξάνει τη μεταφορική δυναμικότητα μειώνοντας την απόσταση μεταξύ των προπορευόμενων τρένων σε 90 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο. Το Urbalis CBTC έχει αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα εδώ και παραπάνω από 15 χρόνια, σε περισσότερες από 100 γραμμές μετρό σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ολλανδία, Κίνα, Ινδία και Καναδάς. Πάνω από το 25% των συστημάτων CBTC σε όλο τον κόσμο λειτουργούν με τις λύσεις Urbalis της Alstom. Στην Ευρώπη, το σύστημα χρησιμοποιείται ήδη στο Μιλάνο, στη Μάλαγα και στο Άμστερνταμ.

Επιπρόσθετα, το Hesop είναι μια υπερσύγχρονη λύση εξοικονόμησης ενέργειας η οποία έχει ήδη υιοθετηθεί από πληθώρα αστικών δικτύων, όπως στα συστήματα μετρό σε Ντουμπάι, Λονδίνο, Παναμά και Ριάντ και σε τραμ, σε Σίδνεϋ και Μιλάνο. Χάρη στη δυνατότητα ρύθμισης της δυναμικής τάσης, αυτή η λύση μπορεί να προσαρμόζει την παροχή ρεύματος ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε δικτύου: σε περίπτωση αύξησης της κίνησης, η ηλεκτροδότηση μπορεί να αυξηθεί χωρίς να αλλάξει η υποδομή. Το Hesop έχει επίσης τη δυνατότητα να συγκεντρώνει περισσότερη από 99% της ανακτήσιμης ενέργειας πέδησης του τροχαίου υλικού και να την επαναπροωθεί στο δίκτυο τροφοδοσίας ή να την επαναχρησιμοποιήσει σε εγκαταστάσεις σταθμών, όπως κυλιόμενες σκάλες, φωτισμό και εξαερισμό.

Με παρουσία άνω των 40 ετών στην Ελλάδα, η Alstom έχει συμμετάσχει με επιτυχία στα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα υποδομών μεταφορών και συγκοινωνιών της χώρας, όπως στις Γραμμές 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας (οι οποίες εγκαινιάστηκαν το 2000), στις επεκτάσεις των 3 σταθμών της Γραμμής 3 προς Βορρά και προς Πειραιά, όπου επίκειται η παράδοση και του τελευταίου τμήματος στο Πειραιά, καθώς επίσης στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αττικής και σε άλλα σιδηροδρομικά έργα. Επιπλέον, η Alstom είναι η κατασκευάστρια και προμηθεύτρια των τελευταίας γενιάς συρμών τραμ Citadis X05 για το δίκτυο τραμ Αθήνας και Πειραιά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!