ΑΒ: Η αλλαγή πλεύσης και τα νέα δεδομένα σε Χαλάνδρι, Μαρούσι

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ προχωράει στη δημιουργία «hub» διανομής που θα εξυπηρετεί τις ηλεκτρονικές παραγγελίες

O Νίκος Λαβίδας © ΑΒ Βασιλόπουλος

Δύο κομβικής σημασίας καταστήματα ήταν αυτά που επιδίωξε να δημιουργήσει το 2022 η ΑΒ Βασιλόπουλος, στην πλατεία Κένεντι στο Χαλάνδρι και στο οικόπεδο του Κοινωφελούς Ιδρύματος Μιμηκοπούλου, στον παράδρομο της λεωφόρου Κηφισίας, λίγο πριν από τον κυκλικό κόμβο στο «δαχτυλίδι». Το πρώτο εξ αυτών, στον παράδρομο της λεωφόρου Κηφισίας, καθυστέρησε σημαντικά να υλοποιηθεί, λόγω της αύξησης του κόστους των οικοδομικών υλικών, γεγονός που είχε την περίοδο εκείνη αποτέλεσμα να ζητήσει αναθεώρηση του αρχικού προϋπολογισμού η κατασκευάστρια εταιρεία EMD. Παρά τις καθυστερήσεις και τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν, η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε το κατάστημα του Αμαρουσίου στο τέλος του 2023. Ένα κατάστημα συνολικής επιφάνειας 3.000 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο ωστόσο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ, αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική της, αποφάσισε σύμφωνα με πληροφορίες να προχωρήσει στη δημιουργία «hub» διανομής που θα εξυπηρετεί τις ηλεκτρονικές παραγγελίες. Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούνται και -με βάση το χρονοδιάγραμμα- το κατάστημα στη νέα του μορφή θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει τον προσεχή Σεπτέμβριο. Στο πλαίσιο της ανάπλασης, θα αξιοποιηθεί τμήμα στο πίσω μέρος του καταστήματος, καθώς και αντίστοιχος χώρος από το υπόγειο στάθμευσης, ενώ θα μειωθεί ο διαθέσιμος χώρος πώλησης.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο κατάστημα, που δημιουργήθηκε σε οικόπεδο της Ten Brinke στην πλατεία Κένεντι στο Χαλάνδρι, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, το σύνολο του συγκεκριμένου ακινήτου αποκτήθηκε από την Trade Estates ΑΕΕΑΠ, την εισηγμένη εταιρεία ακινήτων που αυτονομήθηκε πρόσφατα με απόσχιση από τον όμιλο Φουρλή και εισήχθη αυτόνομα στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Στο συγκεκριμένο οικόπεδο η ΑΒ Βασιλόπουλος δημιούργησε ένα ακόμη κατάστημα, το οποίο με τη σειρά του δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Το αποτέλεσμα ήταν να διακοπεί η λειτουργία του στη διάρκεια του 2024.

Trade Estates: Σε συζητήσεις με τη Lidl για την πλατεία Κένεντι

Κατόπιν τούτου, η Trade Estates αναζήτησε νέο μισθωτή, αναζητώντας τη βέλτιστη λύση για την αξιοποίηση του εν λόγω ακινήτου. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η εταιρεία βρίσκεται αυτήν την περίοδο στο ίδιο τραπέζι συζητήσεων με τη Lidl Ελλάς, υπό την προοπτική η συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ να εγκατασταθεί στον χώρο. Στα ζητούμενα είναι αφενός η ανακατασκευή του καταστήματος, καθώς στην τωρινή του μορφή δεν εξυπηρετεί την τυπολογία καταστημάτων που διατηρεί η Lidl, η οποία δεν συνάδει με εκείνη των υπόλοιπων σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Αφετέρου, εξετάζεται το ενδεχόμενο μίσθωσης του ακινήτου αυτού εν τω συνόλω, κάτι που πιθανότατα θα σημάνει και την αποχώρηση της McDonald’s, που επίσης διατηρεί κατάστημα στο σημείο αυτό, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της αλυσίδας σούπερ μάρκετ σε διαθέσιμους χώρους. Προς το παρόν παραμένει ανοιχτό τι μέλλει γενέσθαι με το συγκεκριμένο ακίνητο, καθ’ ότι οι δύο πλευρές δεν έχουν καταλήξει ακόμα σε συμφωνία.

Η συνολική επιφάνεια του οικοπέδου του ακινήτου στο Χαλάνδρι είναι 3.684 τετραγωνικά μέτρα, ενώ οι κτιριακές εγκαταστάσεις καταλαμβάνουν έκταση 2.897 τετραγωνικών μέτρων. Η αξία κτήσης του ακινήτου από πλευράς Trade Estates ήταν 6,35 εκατομμύρια ευρώ και η τρέχουσα αξία του είναι 7,99 εκατομμύρια ευρώ.

Θα θυμίσουμε ότι εκτός από τα δύο προαναφερόμενα καταστήματα, η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε λειτουργήσει ένα ακόμα μεγάλο κατάστημα στο εμπορικό πάρκο Top Parks της Πειραιώς, το οποίο συμπεριλαμβανόταν στον σχεδιασμό για συνολικά τρία νέου τύπου σημεία πώλησης, μαζί με αυτά του Χαλανδρίου και του Αμαρουσίου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα δεδομένα διαφέρουν, καθ’ ότι το συγκεκριμένο κατάστημα παραμένει ως έχει, μια και η πορεία του είναι διαφορετική από πλευράς επισκεψιμότητας και πωλήσεων σε σχέση με τα άλλα δύο.

ΑΒ: Έτος-ορόσημο για την αναδιάρθρωση του δικτύου το 2025

Η φετινή χρονιά αποτελεί έτος-ορόσημο για την ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία ολοκληρώνει το πλάνο αναδιάρθρωσης του δικτύου των καταστημάτων της, στρέφοντας τα τελευταία τρία χρόνια την προσοχή της στην ανάπτυξη του franchise. Ένα μέρος της στρατηγικής αυτής εξυπηρετείται και με τη μετατροπή εταιρικών καταστημάτων σε franchise, αλλά και με τη λειτουργία νέων. Στο τέλος του έτους ο αριθμός των καταστημάτων franchise αναμένεται ότι θα υπερβεί τα 410 σημεία, ενώ 240 θα είναι τα εταιρικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος στο τέλος του 2025 θα αριθμεί 650 καταστήματα.