Τη στροφή των επιβατών σε πιο ποιοτικές υπηρεσίες, με παράλληλη αύξηση της ταχύτητας μεταφοράς από και προς τα νησιά του Αιγαίου, παρακολουθεί το νέο πενταετές σχέδιο ανάπτυξης της Attica Group, σύμφωνα με πηγές του ισχυρού ακτοπλοϊκού ομίλου. Η Attica Group ανακοίνωσε ήδη τη δρομολόγηση δύο επιπλέον μεγάλων ταχυπλόων στις Κυκλάδες (πλέον διαθέτει τρία ταχύπλοα σε αυτές τις γραμμές), καθώς και εκπτώσεις 30% στα εισιτήρια.
Χθες έγινε γνωστό πως σχεδιάζει να αγοράσει άλλα τρία καινούργια ταχύπλοα, ίδιου τύπου με τα AERO Highspeed που σήμερα έχουν δρομολογηθεί στον Αργοσαρωνικό. Την ίδια στιγμή εξετάζει επένδυση και για την αγορά μεγάλου ταχύπλοου που μπορεί παράλληλα να μεταφέρει φορτηγά, ώστε να δρομολογηθεί και αυτό σε γραμμές του Αιγαίου. Ταυτόχρονα, θα συνεχίσει να επενδύει στα συμβατικά πλοία, με βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών που απολαμβάνουν οι επιβάτες.
Η Attica Group διαθέτει σήμερα στόλο 41 πλοίων και δραστηριοποιείται μέσω των θυγατρικών εταιρειών Superfast Ferries, Hellenic Seaways, Blue Star Ferries και ΑΝΕΚ. Κύκλοι του ομίλου εξηγούσαν χθες πως η αγορά της ακτοπλοΐας αλλάζει, καθώς υπάρχει ταυτόχρονα πίεση επιβατών για ποιοτικότερες υπηρεσίες και αύξηση των αναγκών μεταφοράς φορτίων (από υλικά κατασκευών μέχρι τρόφιμα) προς τη νησιωτική χώρα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως στον στόλο της εταιρείας εντάχθηκαν πρόσφατα δύο πλοία που μεταφέρουν αποκλειστικά οχήματα (Ro-Ro).
Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Attica Group, τα επόμενα βήματα
Με βάση αυτές τις ανάγκες σχεδιάζεται το νέο πενταετές πλάνο ανάπτυξης, το τρίτο των τελευταίων ετών. Στην πρώτη πενταετία καταβλήθηκε προσπάθεια να μη βρεθεί η Attica Group σε ύφαλο λόγω της βαθιάς οικονομικής κρίσης. Στη δεύτερη πενταετία προχώρησε η συγκέντρωση του κλάδου με την ενσωμάτωση και εξαγορά σειράς εταιρειών του κλάδου. Στον τρίτο πενταετή κύκλο ανάπτυξης η διοίκηση επικεντρώνεται στην ανανέωση και το «πρασίνισμα» του στόλου, ώστε να καλύπτονται και οι απαιτήσεις των κοινοτικών οδηγιών για το περιβάλλον. Επίσης, δίνει έμφαση στην εσωτερική αναδιάρθρωση του ομίλου ώστε να διευρυνθούν οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών και στον ψηφιακό μετασχηματισμό προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα υπηρεσιών προς τους επιβάτες και να στηριχτεί η κερδοφορία. Για τη φετινή χρονιά οι ίδιοι κύκλοι του ομίλου τονίζουν πως η επιβατική κίνηση κινείται προς το παρόν πτωτικά (περίπου 5%) αλλά την ίδια στιγμή οι μεταφορές φορτηγών έχουν αυξηθεί κατά 2%. Έτσι, προβλέπουν πως το 2025 ο όμιλος θα επιστρέψει στα υψηλά επίπεδα κερδοφορίας που παρουσίασε το 2023 όταν, όμως, είχαν ενσωματωθεί και έκτακτα, μη επαναλαμβανόμενα έσοδα.
Το ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου προσεγγίζει σήμερα τα 1,2 δισ. ευρώ, με στόχο να αποκτήσει πλοία περισσότερο φιλικά στο περιβάλλον. Μετά την πώληση των πλοίων «Κρήτη 1» και «Κρήτη 2», η διοίκηση προχώρησε σε συμφωνία (ύψους 380 εκατ. ευρώ σε όρους καθαρής παρούσας αξίας) για ναυπήγηση δύο πλοίων 240 μέτρων με πράσινες τεχνολογίες. Προβλέπεται, αρχικά, η εκμίσθωση των δύο πλοίων, με δυνατότητα εξαγοράς από την εταιρεία σε δεύτερο χρόνο. Τα δύο πλοία θα έχουν παραδοθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2027 και διαθέτουν δυνατότητα χρήσης τετραπλού καυσίμου και τεχνολογίες υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Τα σχέδια για ναυπήγηση πλοίων, 100 μέτρων, στην Ελλάδα παραμένουν στο τραπέζι, αλλά αναμένεται πρωτοβουλία από πλευράς εγχώριων ναυπηγείων.