Το στοίχημα του Τραμπ με τις προσλήψεις τεχνικών αεροσκαφών

Σοβαρά προβλήματα σε ανθρώπινο δυναμικό αντιμετωπίζει ο αμερικανικός κλάδος της αεροπορίας. Η θέση του Τραμπ και τι αναφέρει σχετική έκθεση

Τελική φάση συναρμολόγησης του αεροσκάφους Boeing 787 Dreamliner, στο εργοστάσιο του Everett, στις ΗΠΑ © EPA/THE BOEING COMPANY

Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θέλει να ενισχύσει τις θέσεις εργασίας στον τομέα της μεταποίησης και σε άλλες τεχνικές θέσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά, τουλάχιστον, στον κλάδο της αεροπορίας, η εύρεση εξειδικευμένων εργαζομένων για την κατασκευή αεροπλάνων και κινητήρων, καθώς και η διατήρηση αυτών των θέσεων εργασίας για τα επόμενα χρόνια, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση.

Η μέση ηλικία ενός πιστοποιημένου μηχανικού αεροσκαφών στις ΗΠΑ είναι στα 54 χρόνια και το 40% εξ’ αυτών είναι άνω των 60 ετών, σύμφωνα με κοινή έκθεση του 2024 του Συμβουλίου Εκπαίδευσης Τεχνικών Αεροπορίας και της συμβουλευτικής εταιρείας Oliver Wyman, η οποία επικαλείται στοιχεία της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας. Οι ΗΠΑ θα έχουν έλλειψη 25.000 τεχνικών αεροσκαφών έως το 2028, σημειώνει η έκθεση.

«Πολλοί από αυτούς προσλήφθηκαν τη δεκαετία του ’80 και στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Απλώς αρχίζεις να κάνεις κάποιους υπολογισμούς και αρχίζεις να λες ότι κάποια στιγμή θα συνταξιοδοτηθούν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της American Airlines, Ντέιβιντ Σέιμουρ.

Για να ενισχύσουν την κατάταξή τους, οι αεροπορικές εταιρείες και οι μεγάλοι κατασκευαστές αεροπλάνων και των χιλιάδων εξαρτημάτων τους, προσπαθούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον περισσότερων νεότερων ανθρώπων για τον τομέα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNBC, ο κλάδος αντιμετώπισε ένα μεγάλο κύμα συνταξιοδότησης την περίοδο της Covid-19, όταν οι εταιρείες μείωσαν το προσωπικό ή προσέφεραν πρόωρη συνταξιοδότηση σε έμπειρους εργαζόμενους – από εκείνους που κατασκευάζουν αεροσκάφη έως εκείνους που τα συντηρούν για να συνεχίζουν να πετούν.