Jumbo: “Έκαψε” χρήματα σε διαφήμιση για να κρατήσει τα νούμερα στο πρώτο εξάμηνο

Ο όμιλος Jumbo ετοιμάζει νέα σειρά καταστημάτων που θα μπουν στην αγορά το επόμενο χρονικό διάστημα. Στόχος να διπλασιαστούν στη Ρουμανία

Απόστολος Βακάκης © JUMBO

Την είσοδο του ομίλου Jumbo σε κύκλο μερισμάτων μετά την πολιτική επαναγοράς μετοχών για τη στήριξη της αξίας της μετοχής στο προηγούμενο χρονικό διάστημα, προανήγγειλε από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων ο πρόεδρος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης.

Ο ίδιος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο γεγονός ότι η αγορά λιανικής στην Ελλάδα κινήθηκε πτωτικά τον Ιούνιο και τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, προσθέτοντας ότι ήταν η πρώτη φορά που η επιχείρηση έκανε καλοκαιρινή διαφήμιση για να κρατήσει αναπτυξιακούς ρυθμούς. Ο ρυθμός ανάπτυξης του εξάμηνου είναι 8% από 8,35% που ήταν έως και τον Μάιο και η πορεία του Ιουνίου κατέγραψε μειωμένη ανάπτυξη 6%. «Βλέποντας τους δείκτες, διαπιστώνουμε ότι αγκομαχούμε για να πιάσουμε νούμερα και πρέπει να ξοδέψουμε για να τα πιάσουμε. Γι’ αυτό και κάναμε πρώτη φορά διαφήμιση καλοκαίρι. Δουλεύουμε τη μηχανή στο 100%», επισήμανε ο Απόστολος Βακάκης.

«Σωστή η πολιτική επαναγοράς μετοχών»

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε μεταξύ άλλων, η πολιτική της επαναγοράς των μετοχών απεδείχθη σωστή καθότι «η εταιρεία στηρίχθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσεως του τελευταίου εξαμήνου και επιστρέφουμε στην πολιτική των μερισμάτων, εφόσον δεν έρθει νέα κρίση. Έχουμε τη διάθεση να βλέπουμε την εταιρεία ως μακροχρόνιο επενδυτικό εργαλείο και όχι ως κάτι που συμμετέχει σε χρηματιστηριακά παιχνίδια. Η φιλοσοφία είναι αυτή της αποταμίευσης και όχι αυτή του χρηματιστηριακού παιχνιδιού που μπορεί να φέρει πρόσκαιρα κέρδη αλλά μακροπρόθεσμα δεν θα ήταν κάτι διαχειρίσιμο».

«Μονίμως επαναλαμβάνω δύο πράγματα. Θεωρώ μη συνετή κίνηση την αποταμίευση ενός μετόχου – επενδυτή σε μία μετοχή, αλλά συνετή κίνηση την επένδυση σε ένα χαρτοφυλάκιο περισσότερων μετοχών, από εταιρείες που έχουν δείξει μία συνέπεια για το πώς αντιλαμβάνονται την αποταμίευση και τη διαχείρισή της. Θέλω να ευαισθητοποιήσω τον κόσμο να μην τοποθετεί όλα τα αυγά σε ένα καλάθι, καθώς συνιστώ το μείγμα μετοχών, επενδύοντας και σε άλλες εταιρείες με εξίσου καλό ή και καλύτερο αποτέλεσμα, που εξυπηρετεί την αποταμιευτική προοπτική», συμπλήρωσε.

Στόχος καθαρά κέρδη κοντά στα 290 εκατ. ευρώ του 2024

Επίσης, τόνισε ότι δεν επιθυμεί, ούτε είναι σε θέση να δώσει guidance, υπό το ενδεχόμενο ότι σε μία τέτοια περίπτωση θα μπορούσε να παρασύρει κάποιον από τους επενδυτές ή τους μετόχους της Jumbo σε λάθος αποφάσεις. Τόνισε ωστόσο ότι η εταιρεία θα ήταν ευχαριστημένη εάν και το 2025 κατάφερνε να πετύχει αντίστοιχα καθαρά κέρδη με αυτά του 2024, τα οποία ήταν περίπου 290 εκατομμύρια ευρώ, αφαιρώντας τα έκτακτα κέρδη που προήλθαν από τις αποζημιώσεις που έλαβε η εταιρεία για τις ζημίες στη Θεσσαλία από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias.

Διπλασιασμός των καταστημάτων στη Ρουμανία

Ταυτόχρονα ο όμιλος ετοιμάζει τη νέα σειρά καταστημάτων που θα μπουν στην αγορά το επόμενο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα στη Ρουμανία όπου διατηρεί 21 καταστήματα, στόχος είναι να διπλασιαστούν αριθμητικά. Ωστόσο ο ρυθμός ανάπτυξης του δικτύου βρίσκεται σε συνάρτηση με τις αξίες απόκτησης των καταστημάτων, δεδομένου ότι ο όμιλος επενδύει στην αγορά ακινήτων. Θυμίζουμε ότι φέτος λειτούργησε ένα κατάστημα στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας τον Μάρτιο, ωστόσο δεν έχει στο πλάνο να ανοίξει κάποιο άλλο εταιρικό κατάστημα φέτος.

Η διανομή μερίσματος σε 200 εργαζόμενους – «Οι πολύ καλοί και οι άριστοι παίρνουν προαγωγή»

Αναφερόμενος στην πολιτική απόδοσης μερίσματος από πλευράς της εταιρείας σε 200 εργαζόμενους, τόνισε ότι οι εταιρείες πρέπει με θάρρος, ασχέτως των προβλημάτων, να αμείβουν τους καλούς εργαζόμενους. Σε παρατήρηση μετόχου, για το ότι θα πρέπει να διαφημίζεται η μερισματική πολιτική προς το προσωπικό και προς τα έξω, ο κύριος Βακάκης, σημείωσε ότι διαφωνεί με την φιλανθρωπία που διαφημίζεται. «Επίσης, κάθε εξάμηνο αξιολογούμε τους εργαζόμενους και οι πολύ καλοί και οι άριστοι παίρνουν προαγωγή. Σε ό,τι αφορά τις συνθήκες γαλέρας που κάποιοι ισχυρίζονται ότι εφαρμόζει η Jumbo, θα πρέπει να σας πω ότι ο όμιλος είναι από τους πιο καλοπληρωτές στην αγορά».

Επί του παρόντος, τα ποσά που δίνονται υπό μορφή κινήτρου προς τους εργαζόμενους, δεν υπερβαίνουν το 1% των καθαρών κερδών, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας. Συμπλήρωσε τέλος ότι ένας εργαζόμενος που αξίζει περισσότερα και δεν αμείβεται αναλογικά, θα πρέπει να εγκαταλείπει την εταιρεία, αναζητώντας κάτι καλύτερο.