Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Παξοί: Αντιδρούν οι κάτοικοι στο φόρο για σκάφη έως 12 μέτρα

Οι κάτοικοι των Παξών αντιδρούν στο φόρο για σκάφη έως 12 μέτρων που τους έχει επιβάλει η κυβέρνηση και στέλνουν επιστολή διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους αρμόδιους  Υπουργούς, τονίζοντας ότι τα σκάφη σε ένα μικρό νησί όπως οι Παξοί έχουν ύψιστη  σημασία, καθώς με αυτά καλύπτουν τις  καθημερινές ανάγκες τους. Οπότε ισχυρίζονται ότι η επιβολή φόρου σε όλα τα σκάφη άνω των 7 μέτρων θα ήταν μεγάλη οικονομική επιβάρυνση για όλους  τους κατοίκους.

Δείτε τι αναφέρουν αναλυτικά, στην επιστολή τους:

Αξιότιμοι,  κυρία Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας , κύριε Πρωθυπουργέ ,  κύριοι Υπουργοί  και κύριοι Βουλευταί Κέρκυρας  .

Εκ μέρους της κοινότητας των Παξίων σας αποστέλλουμε  το αίτημα μας,  για να σας ευαισθητοποιήσουμε  ξέροντας την αγάπη σας για τα μικρά παραμεθόρια νησιά , σχετικά με τον  ‘’κεφαλικό φόρο’’  που επιβλήθηκε  σε όλα τα σκάφη  άνω των 7 μέτρων των 1000 ευρώ  και μάλιστα ανεξαρτήτως κόρων, σε τέτοιους καιρούς  οικονομικής λιτότητας .

Σημειωτέον ο φόρος αυτός είναι  ενάντια στην “αρχή της αναλογικότητας¨ όπως προβλέπει το ελληνικό σύνταγμα και άρα αντισυνταγματικός, αφού επιβάλλει π.χ φόρο 1000 ευρώ σε σκάφη 100 κόρων όσο δηλαδή  και σε σκάφη 10 κόρων !

Εμείς οι κάτοικοι μικρών νησιών ζώντας σε ένα θαλάσσιο περιβάλλον  είμαστε “αναγκασμένοι “να έχουμε ένα  σκάφος ή  μία βάρκα, για τις καθημερινές ανάγκες μας  όπως το ψάρεμα, την επικοινωνία μεταξύ νησιών,   όμως ο  « σκαφοκτόνος νόμος» 46/46 2019 όπως τροποποίησε  τον νόμο 27/1975 αρ. 12   που επιβλήθηκε  δεν μας επιτρέπει  πλέον την διατήρηση τους, αν και ο τελευταίος αυτός φόρος τότε επιβαλλόταν για σκάφη  άνω των 20 κόρων  και αναλογικά!

Θα σας παρακαλούσαμε  να βοηθήσετε ώστε να  απαλείφει  ο φόρος  για σκάφη έως 12 μ. ή  κάτω των 20 κόρων , ιδίως εάν τα σκάφη είναι νηολογημένα  σε μικρά νησιά έως 3100 κατοίκων ή οι ιδιόκτητες τους είναι μόνιμοι κάτοικοι σε αυτά , ώστε να μας διευκολύνεται και να μην μας στερήσετε την μικρή αυτή ευχαρίστηση που έχουμε,  συνυφασμένη με την ανάγκη,  για την διατήρηση ενός σκάφους στα νησιά μας .Μαζί με εμάς, θα διευκολύνεται το εμπόριο μικρών σκαφών με ότι  συνεπάγεται αυτό και για την ναυπήγηση μικρών σκαφών που κατά βάση εκτελείται στην χώρα μας .

Ήδη, πολλοί ιδιοκτήτες βαρκών και άλλων μικρών ιδιωτικών σκαφών αναψυχής έχουν δεχτεί ειδοποιήσεις από την Εφορία για την πληρωμή 1000 ευρώ ετήσιου φόρου, επιπρόσθετα μάλιστα των υπόλοιπων φόρων και τελών (φόρος πλόων, φόρος πολυτελείας, λιμενικά τέλη κλπ.) που τους επιβαρύνουν κάθε χρόνο. Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι συνήθως υψηλόμισθοι και εύποροι, αλλά μικρομεσαίοι οικονομικά πολίτες, πολλοί από τους οποίους νησιώτες ή κάτοικοι παραθαλάσσιων περιοχών, που από το υστέρημά τους συντηρούν ένα μικρό σκάφος είτε για αναψυχή είτε για ερασιτεχνική αλιεία, συνεισφέροντας παράλληλα άμεσα ή έμμεσα στη θαλάσσια προβολή και κυριαρχία (ειδικότερα σε ακριτικές περιοχές) αλλά και στη βιώσιμη και τη γαλάζια ανάπτυξη της χώρας μας (συμπεριλαμβανομένης της ισχυρής εγχώριας ναυπηγικής δραστηριότητας κατασκευής, επισκευής και συντήρησης μικρών σκαφών αναψυχής).

Σε μία χώρα που από την ίδια τη γεωγραφία της είναι συνυφασμένη με τη θάλασσα και η οποία έχει μία μακρόχρονη ναυτική παράδοση, νησιωτικότητα και ναυτοσύνη, για την οποία όλοι δηλώνουμε υπερήφανοι, αλλά δυστυχώς αντί να ενισχύεται όπως της αξίζει, συχνά δαιμονοποιείται με λήψη μέτρων ενίοτε μάλλον τιμωρητικού χαρακτήρα. Οι αρνητικές συνέπειες των διατάξεων του άρθρου 58 του νόμου 4646/2019 ενδέχεται να οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες μικρών ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, οι οποίοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε μία ακόμη υπέρμετρη φορολογία, στον παροπλισμό ή στη διαγραφή από το ελληνικό νηολόγιο των σκαφών τους ή ακόμη και στην εγγραφή τους σε ξένα νηολόγια στα οποία δεν υπάρχουν αντίστοιχες φορολογικές ή άλλες απαιτήσεις.

Έτσι και το εθνικό μας νηολόγιο θα συρρικνωθεί και η δραστηριότητα κατασκευής, συντήρησης και επισκευής σκαφών αναψυχής θα υποστεί περαιτέρω πλήγμα, ενώ ο ενδεχόμενος δημοσιονομικός στόχος από την άμεση φορολόγηση των σκαφών αυτών όχι μόνον δεν θα επιτευχθεί αλλά ενδεχομένως θα προκληθεί το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή μείωση εσόδων από άμεσους και έμμεσους φόρους που σχετίζονται με την ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα της θαλάσσιας αναψυχής και περιήγησης.

Είμαστε  σίγουροι  ότι θα λύσετε  το μεγάλο αυτό πρόβλημα  που θα έχει έως αποτέλεσμα να μειωθεί δραματικά η δραστηριότητα ναυπηγήσεων, αγορών και αντικαταστάσεων σκαφών.

Σημειώνεται δε ότι στο άρθρο 2 του νόμου 27/1975, τον οποίο αφορά η παραπάνω ρύθμιση της κυβέρνησης, αναφέρεται: «Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ` όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων.» Δηλαδή όλοι οι φόροι που αναφέρονται στον εν λόγω νόμο αφορούν σε φόρους εισοδήματος από την εκμετάλλευση πλοίου και ως εκ τούτου η επιβολή τέτοιου φόρου σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, για τα οποία εξ ορισμού και εξ αντικειμένου δεν προκύπτουν κέρδη για τον ιδιοκτήτη τους από την εκμετάλλευσή τους, αντίκειται στους ίδιους τους σκοπούς του νόμου.
Επισημαίνεται επίσης ότι η κλίμακα φορολόγησης στον αντίστοιχο Πίνακα του άρθρου 58 του νόμου 4646/2019 ξεκινά από τους 20 κόρους, χωρίς να γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στον τρόπο υπολογισμού του φόρου σκαφών ολικής χωρητικότητας κάτω των 20 κόρων. Εντούτοις, σύμφωνα με το άρθρο 13 του νόμου 2459/1997, με το οποίο είχαν τροποποιηθεί αντίστοιχες διατάξεις του νόμου 27/1975 προβλεπόταν στην παράγραφο 11 αυτού ότι: «για πλοία ολικής χωρητικότητας μέχρι και είκοσι (20) κόρων, με εξαίρεση εκείνων που υπάγονται στο Ν.438/76 (ΦΕΚ 256 Α’), ο οφειλόμενος φόρος αμελείται και δεν ενεργείται βεβαίωση του φόρου αυτού». Επομένως, ακόμη και υπό την υφιστάμενη διάταξη του νόμου 4646/2019, θα μπορούσε να προβλεφθεί ή έστω ερμηνευτεί ότι δεν υπάρχει υποχρέωση καταλογισμού φόρου σε μικρά σκάφη ολικής χωρητικότητας κάτω των 20 κόρων.

Σας παρακαλούμαι  να πράξετε το  χρέος σας  απέναντι στην ελληνική παράδοση και κληρονομιά   και την  ναυπήγηση και διατήρηση μικρών σκαφών στα νησιά, νησιά  που ζουν από την θάλασσα και νησιώτες που ζούμε με αυτήν .
Σας ευχαριστούμε εκ των πρότερων .

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!