Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

H νέα μονάδα της Βιοχάλκο στον Βόλο, το σκωτσέζικο ντους του ΔΝΤ και το πρώτο ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Λεμεσός – Πειραιάς μετά από 21 χρόνια

Τα καλά και τα κακά νέα από την έκθεση του ΔΝΤ

-Με… σκωτσέζικο ντους μοιάζουν για μια ακόμα φορά οι προβλέψεις του ΔΝΤ για την ελληνική οικονομία. Για φέτος βάζει τον πήχη του ΑΕΠ στο 3,5%, δηλαδή πολύ παραπάνω απ’ όσα εκτιμά και προσδοκά το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών. Η… σούπα χαλάει όμως, για τα επόμενα έτη, καθώς το Ταμείο δεν βλέπει το θεαματικό rebound, που βλέπουν μεγάλες επενδυτικές τράπεζες, αλλά ούτε και βιώσιμα υψηλούς ρυθμούς μεσομακροπρόθεσμα. Ενδεικτικό ότι βάζει τον πήχη μόλις στο 1,2% το 2027 κι αυτό σημαίνει πως είτε δεν συμμερίζεται τις εκτιμήσεις για τις θετικές επιπτώσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, είτε τις υποεκτιμά. Σε ένα τέτοιο σενάριο, το πρόβλημα στη βιωσιμότητα του xρέους είναι προφανές…

-Ανάλογη είναι η αίσθηση κι από τις προβλέψεις για τον πληθωρισμό. Για φέτος το ΔΝΤ δεν βλέπει να ξεπερνά το 4,5% σε μέσα επίπεδα κι αυτό είναι το καλό νέο. Το κακό νέο είναι ότι το 2027 εκτιμά ότι ο πληθωρισμός θα τρέχει με 1,9%, άρα κάτι θα συμβαίνει. Σημειώνουμε απλώς ότι και για το 2023 το Ταμείο υπολογίζει ότι το έλλειμμα του Ισοζυγίου Πληρωμών θα είναι σχεδόν ίδιο (6,1%) με το φετινό (6,3%) κι αυτό πολύ απλά ότι το… πάρτι με τα καύσιμα θα συνεχιστεί…

!«Αυτή τη στιγμή ισχύει ότι θα υποβάλουμε με το Πρόγραμμα Σταθερότητας στις 30 Απριλίου, αλλά σε περιβάλλον αβεβαιότητας» λένε αρμόδιες πηγές, αφήνοντας έτσι ορθάνοικτο το ενδεχόμενο για έλλειμμα μεγαλύτερο του 2%, προκειμένου να στηριχθούν νοικοκυριά κι επιχειρήσεις από το «εκρηκτικό» ενεργειακό κόστος…

Αναθεωρούνται οι προϋπολογισμοί των έργων

-Κι επειδή κάποιοι άρχισαν να… ονειρεύονται ανακατευθύνσεις των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, μας λένε αρμοδίως ότι το μόνο που πρόκειται να αναθεωρηθεί είναι οι προϋπολογισμοί έργων, έτσι ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Χαλκός, αλουμίνιο, χάλυβας, σίδηρος, άσφαλτος, ξυλεία, γυαλί, έχουν πάρει την ανηφόρα και είναι προφανές ότι τα αρχικά κοστολόγια έχουν ξεπεραστεί προ πολλού από τις εξελίξεις…

!Πάνω από 21% θα είναι φέτος ο πληθωρισμός για τους Ρώσους και εκτιμάται ότι θα παραμείνει σε διψήφιο ποσοστό (14,3%) και το 2023. Υπάρχει κανείς που αμφιβάλλει ακόμα ότι οι οικονομικές κυρώσεις χτύπησαν στο «ψαχνό» και δυσκολεύουν τους χειρισμούς του Κρεμλίνου;

Νέα μονάδα για τον όμιλο Βιοχάλκο στον Βόλο

-Μέσω της κοινοποίησης ρεπορτάζ από τοπική εφημερίδα στο Facebook, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης επιβεβαίωσε τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο όμιλος Βιοχάλκο προωθεί τη δημιουργία μονάδας κατασκευής βάσεων για φωτοβολταϊκά και τμημάτων ανεμογεννητριών στον Αλμυρό Βόλου. Πρόκειται για επένδυση κοντά στα 300 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Βιοχάλκο βρίσκεται στη διαδικασία ένταξης του έργου στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων. Ο όμιλος είναι ήδη εγκατεστημένος στην περιοχή του Αλμυρού μέσω της θυγατρικής χαλυβουργίας Sovel που κατασκευάζει οπλισμό χάλυβα σκυροδέματος σε ράβδους, συμπαγείς κουλούρες (spooled coils), πλέγματα, κ.λπ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο πλαίσιο της επένδυσης προωθείται και η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων που διαθέτει ο όμιλος στον Αλμυρό.

Σαλπάρει το πλοίο από Λεμεσό για Πειραιά

-Σάρκα και οστά παίρνει τελικά η ακτοπλοϊκή ένωση Ελλάδας και Κύπρου. Οι τελικές ενημερώσεις, με την ανακοίνωση του μειοδότη, αναμένονται να γίνουν την επόμενη εβδομάδα στη Λευκωσία όμως έχει γίνει ήδη γνωστό ότι μετά από 21 χρόνια η θαλάσσια σύνδεση θα ξεκινήσει από τον προσεχή Ιούνιο. Με βάση τη συμφωνία, ο επιβάτης θα μπορεί να μεταφέρει και τα κατοικίδια του και οχήματα (αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες). Οι μέγιστες τιμές του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου δεν θα ξεπερνούν για απλή μεταβίβαση με αεροπορική θέση τα 50 ευρώ και με επιστροφή τα 80 ευρώ, χωρίς λιμενικά τέλη. Αντίστοιχα το πλαφόν για καμπίνα είναι τα 80 ευρώ και 120 ευρώ με επιστροφή χωρίς λιμενικά τέλη.

Δεύτερος παίκτης το private label στο γιαούρτι

-Το ότι τα προϊόντα private label έχουν την τιμητική τους στη νέα κρίση είναι κάτι που φαίνεται από όλες τις τελευταίες έρευνες στα σούπερ μάρκετ. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις εταιρειών μέτρησης αναμένεται ταχεία άνοδος το επόμενο διάστημα για τη χώρα μας καθώς βρίσκεται κάτω από τον μέσο της Ευρώπης, στην κατανάλωση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Ένας από τους κλάδους που είδαν με τρόμο το private label να ανεβαίνει δυναμικά είναι αυτός του γιαουρτιού που πλέον σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις έχει περάσει στην δεύτερη θέση πίσω από τη ΦΑΓΕ.

Το ιστορικό των επιδοτήσεων στο ρεύμα

-Στους επτά μήνες από Σεπτέμβριο 2021 έως Μάρτιο 2022 η επιδότηση στην ηλεκτρική ενέργεια ισοδυναμεί με μια μέση έκπτωση 34% στη τιμή του ρεύματος σύμφωνα με τον δείκτη που έχει αναπτύξει η ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών ενέργειας allazorevma.gr. Στο τετράμηνο Δεκεμβρίου – Μαρτίου αυτό το (μέσο) ποσοστό έχει ανέβει στο 41%, με τον Δεκέμβριο του 2021 να είναι ο καλύτερος μήνας με 50% έκπτωση. Σύμφωνα με τον ίδιο δείκτη, κατά τη διάρκεια του 2022, οι οικιακοί καταναλωτές που έχουν μεταβλητά τιμολόγια (που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία) λαμβάνουν μια έκπτωση στον λογαριασμό τους της τάξεως του 40%. Τον Μάρτιο πληρώνουν περίπου 28 λεπτά ανά κιλοβατόρα με την επιδότηση ενώ θα πλήρωναν χωρίς αυτή 42 λεπτά (έκπτωση 33%). Βέβαια ακόμα και με την έκπτωση, τα 24 λεπτά ανά κιλοβατόρα, που είναι ο μέσος όρος των πρώτων τριών μηνών του 2022, είναι πολύ υψηλότερο (κατά 41%) από τα 17 λεπτά ανά κιλοβατόρα που ήταν ο μέσος όρος στο πρώτο εξάμηνο του 2021, πριν την κρίση. Συνεπώς όταν η κυβέρνηση υπόσχεται πως η τιμή θα γυρίσει στα προ κρίσης επίπεδα πρέπει να έχει στο μυαλό της αυτά τα 17 λεπτά ανά κιλοβατόρα. Μάλλον γι’ αυτό το λόγο διπλασίασε και την επιδότηση τον Απρίλιο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!