Γ.Δ.
798.11 -2,39%
CENER
-2,32%
2.735
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-1,19%
14.078
TITC
-1,09%
10.84
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
-11,93%
3.1
ΑΒΑΞ
-0,64%
0.771
ΑΒΕ
-1,68%
0.586
ΑΔΜΗΕ
-1,72%
1.718
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.515
ΑΛΜΥ
-1,80%
1.86
ΑΛΦΑ
-3,43%
0.85
ΑΝΔΡΟ
-1,72%
5.7
ΑΝΕΚ
-3,59%
0.094
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-3,16%
4.6
ΑΣΚΟ
-2,91%
2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
-0,99%
5
ΑΤΤ
+0,32%
0.0938
ΑΤΤΙΚΑ
-2,37%
0.906
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.185
ΒΙΟ
-1,47%
3.35
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.53
ΒΙΟΣΚ
-2,42%
0.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.318
ΒΙΣ
0,00%
0.8
ΒΟΣΥΣ
-0,99%
2
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
-0,81%
1.22
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,24%
8.77
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
-0,48%
5.15
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-2,67%
0.292
ΕΒΡΟΦ
-6,30%
0.714
ΕΕΕ
-1,79%
21.43
ΕΚΤΕΡ
+1,15%
1.315
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,18%
0.42
ΕΛΙΝ
+0,30%
1.69
ΕΛΛ
-1,56%
15.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,38%
1.64
ΕΛΠΕ
-2,08%
6.12
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,49%
2.05
ΕΛΧΑ
-3,30%
1.35
ΕΝΤΕΡ
-2,22%
3.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
-2,55%
5.36
ΕΣΥΜΒ
-1,31%
0.604
ΕΤΕ
-4,03%
3.024
ΕΥΑΠΣ
-0,71%
4.17
ΕΥΔΑΠ
+0,41%
7.43
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-3,34%
0.8748
ΕΧΑΕ
-2,26%
3.03
ΙΑΤΡ
-1,44%
1.37
ΙΚΤΙΝ
-2,02%
0.46
ΙΛΥΔΑ
+0,43%
1.165
ΙΝΚΑΤ
-3,31%
1.81
ΙΝΛΙΦ
-0,50%
3.98
ΙΝΛΟΤ
-1,67%
0.59
ΙΝΤΕΚ
-2,09%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
-5,86%
0.868
ΙΝΤΚΑ
+1,02%
1.592
ΚΑΜΠ
0,00%
2.44
ΚΑΡΕΛ
0,00%
266
ΚΕΚΡ
-3,10%
0.938
ΚΕΠΕΝ
-1,53%
2.58
ΚΛΜ
-0,36%
0.548
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-2,17%
0.406
ΚΟΥΕΣ
-1,30%
4.185
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.2
ΚΡΙ
-4,87%
5.08
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.56
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.135
ΛΑΒΙ
+3,42%
0.484
ΛΑΜΔΑ
-2,48%
5.5
ΛΑΜΨΑ
-1,90%
20.6
ΛΑΝΑΚ
+2,12%
0.77
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.18
ΛΥΚ
-0,59%
1.68
ΜΑΘΙΟ
+0,70%
0.72
ΜΕΒΑ
0,00%
2.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.05
ΜΕΡΚΟ
-1,29%
46
ΜΙΓ
-1,33%
0.0296
ΜΙΝ
-3,30%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,50%
15.92
ΜΟΝΤΑ
-7,69%
0.6
ΜΟΤΟ
-2,34%
2.09
ΜΟΥΖΚ
+0,27%
0.742
ΜΠΕΛΑ
-3,06%
13.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,53%
1.86
ΜΠΤΚ
0,00%
0.525
ΜΥΤΙΛ
-2,70%
13.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
+4,90%
1.07
ΞΥΛΚ
-2,96%
0.197
ΞΥΛΠ
0,00%
0.206
ΟΛΘ
0,00%
24.2
ΟΛΠ
-1,09%
14.54
ΟΛΥΜΠ
-1,43%
1.725
ΟΠΑΠ
-3,28%
12.39
ΟΤΕ
-3,42%
14.7
ΟΤΟΕΛ
-0,60%
9.96
ΠΑΙΡ
-5,48%
0.69
ΠΑΠ
-2,39%
2.45
ΠΕΙΡ
-5,18%
1.09
ΠΕΤΡΟ
-0,39%
5.12
ΠΛΑΘ
-0,54%
3.695
ΠΛΑΙΣ
-3,65%
3.17
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.422
ΠΡΕΜΙΑ
-2,12%
1.155
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-2,36%
2.9
ΡΕΒΟΙΛ
-5,20%
1.185
ΣΑΡ
0,00%
5.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.024
ΣΕΝΤΡ
-1,45%
0.272
ΣΙΔΜΑ
-4,64%
1.85
ΣΠΕΙΣ
-0,28%
7.04
ΣΠΙ
0,00%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.175
ΤΕΝΕΡΓ
-3,06%
15.85
ΤΖΚΑ
-3,85%
2
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-3,56%
0.46
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.85
ΦΡΙΓΟ
-4,30%
0.089
ΦΡΛΚ
-1,88%
2.61
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-4,76%
0.5
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

H νέα μονάδα της Βιοχάλκο στον Βόλο, το σκωτσέζικο ντους του ΔΝΤ και το πρώτο ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Λεμεσός – Πειραιάς μετά από 21 χρόνια

Τα καλά και τα κακά νέα από την έκθεση του ΔΝΤ

-Με… σκωτσέζικο ντους μοιάζουν για μια ακόμα φορά οι προβλέψεις του ΔΝΤ για την ελληνική οικονομία. Για φέτος βάζει τον πήχη του ΑΕΠ στο 3,5%, δηλαδή πολύ παραπάνω απ’ όσα εκτιμά και προσδοκά το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών. Η… σούπα χαλάει όμως, για τα επόμενα έτη, καθώς το Ταμείο δεν βλέπει το θεαματικό rebound, που βλέπουν μεγάλες επενδυτικές τράπεζες, αλλά ούτε και βιώσιμα υψηλούς ρυθμούς μεσομακροπρόθεσμα. Ενδεικτικό ότι βάζει τον πήχη μόλις στο 1,2% το 2027 κι αυτό σημαίνει πως είτε δεν συμμερίζεται τις εκτιμήσεις για τις θετικές επιπτώσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, είτε τις υποεκτιμά. Σε ένα τέτοιο σενάριο, το πρόβλημα στη βιωσιμότητα του xρέους είναι προφανές…

-Ανάλογη είναι η αίσθηση κι από τις προβλέψεις για τον πληθωρισμό. Για φέτος το ΔΝΤ δεν βλέπει να ξεπερνά το 4,5% σε μέσα επίπεδα κι αυτό είναι το καλό νέο. Το κακό νέο είναι ότι το 2027 εκτιμά ότι ο πληθωρισμός θα τρέχει με 1,9%, άρα κάτι θα συμβαίνει. Σημειώνουμε απλώς ότι και για το 2023 το Ταμείο υπολογίζει ότι το έλλειμμα του Ισοζυγίου Πληρωμών θα είναι σχεδόν ίδιο (6,1%) με το φετινό (6,3%) κι αυτό πολύ απλά ότι το… πάρτι με τα καύσιμα θα συνεχιστεί…

!«Αυτή τη στιγμή ισχύει ότι θα υποβάλουμε με το Πρόγραμμα Σταθερότητας στις 30 Απριλίου, αλλά σε περιβάλλον αβεβαιότητας» λένε αρμόδιες πηγές, αφήνοντας έτσι ορθάνοικτο το ενδεχόμενο για έλλειμμα μεγαλύτερο του 2%, προκειμένου να στηριχθούν νοικοκυριά κι επιχειρήσεις από το «εκρηκτικό» ενεργειακό κόστος…

Αναθεωρούνται οι προϋπολογισμοί των έργων

-Κι επειδή κάποιοι άρχισαν να… ονειρεύονται ανακατευθύνσεις των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, μας λένε αρμοδίως ότι το μόνο που πρόκειται να αναθεωρηθεί είναι οι προϋπολογισμοί έργων, έτσι ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Χαλκός, αλουμίνιο, χάλυβας, σίδηρος, άσφαλτος, ξυλεία, γυαλί, έχουν πάρει την ανηφόρα και είναι προφανές ότι τα αρχικά κοστολόγια έχουν ξεπεραστεί προ πολλού από τις εξελίξεις…

!Πάνω από 21% θα είναι φέτος ο πληθωρισμός για τους Ρώσους και εκτιμάται ότι θα παραμείνει σε διψήφιο ποσοστό (14,3%) και το 2023. Υπάρχει κανείς που αμφιβάλλει ακόμα ότι οι οικονομικές κυρώσεις χτύπησαν στο «ψαχνό» και δυσκολεύουν τους χειρισμούς του Κρεμλίνου;

Νέα μονάδα για τον όμιλο Βιοχάλκο στον Βόλο

-Μέσω της κοινοποίησης ρεπορτάζ από τοπική εφημερίδα στο Facebook, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης επιβεβαίωσε τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο όμιλος Βιοχάλκο προωθεί τη δημιουργία μονάδας κατασκευής βάσεων για φωτοβολταϊκά και τμημάτων ανεμογεννητριών στον Αλμυρό Βόλου. Πρόκειται για επένδυση κοντά στα 300 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Βιοχάλκο βρίσκεται στη διαδικασία ένταξης του έργου στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων. Ο όμιλος είναι ήδη εγκατεστημένος στην περιοχή του Αλμυρού μέσω της θυγατρικής χαλυβουργίας Sovel που κατασκευάζει οπλισμό χάλυβα σκυροδέματος σε ράβδους, συμπαγείς κουλούρες (spooled coils), πλέγματα, κ.λπ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο πλαίσιο της επένδυσης προωθείται και η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων που διαθέτει ο όμιλος στον Αλμυρό.

Σαλπάρει το πλοίο από Λεμεσό για Πειραιά

-Σάρκα και οστά παίρνει τελικά η ακτοπλοϊκή ένωση Ελλάδας και Κύπρου. Οι τελικές ενημερώσεις, με την ανακοίνωση του μειοδότη, αναμένονται να γίνουν την επόμενη εβδομάδα στη Λευκωσία όμως έχει γίνει ήδη γνωστό ότι μετά από 21 χρόνια η θαλάσσια σύνδεση θα ξεκινήσει από τον προσεχή Ιούνιο. Με βάση τη συμφωνία, ο επιβάτης θα μπορεί να μεταφέρει και τα κατοικίδια του και οχήματα (αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες). Οι μέγιστες τιμές του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου δεν θα ξεπερνούν για απλή μεταβίβαση με αεροπορική θέση τα 50 ευρώ και με επιστροφή τα 80 ευρώ, χωρίς λιμενικά τέλη. Αντίστοιχα το πλαφόν για καμπίνα είναι τα 80 ευρώ και 120 ευρώ με επιστροφή χωρίς λιμενικά τέλη.

Δεύτερος παίκτης το private label στο γιαούρτι

-Το ότι τα προϊόντα private label έχουν την τιμητική τους στη νέα κρίση είναι κάτι που φαίνεται από όλες τις τελευταίες έρευνες στα σούπερ μάρκετ. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις εταιρειών μέτρησης αναμένεται ταχεία άνοδος το επόμενο διάστημα για τη χώρα μας καθώς βρίσκεται κάτω από τον μέσο της Ευρώπης, στην κατανάλωση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Ένας από τους κλάδους που είδαν με τρόμο το private label να ανεβαίνει δυναμικά είναι αυτός του γιαουρτιού που πλέον σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις έχει περάσει στην δεύτερη θέση πίσω από τη ΦΑΓΕ.

Το ιστορικό των επιδοτήσεων στο ρεύμα

-Στους επτά μήνες από Σεπτέμβριο 2021 έως Μάρτιο 2022 η επιδότηση στην ηλεκτρική ενέργεια ισοδυναμεί με μια μέση έκπτωση 34% στη τιμή του ρεύματος σύμφωνα με τον δείκτη που έχει αναπτύξει η ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών ενέργειας allazorevma.gr. Στο τετράμηνο Δεκεμβρίου – Μαρτίου αυτό το (μέσο) ποσοστό έχει ανέβει στο 41%, με τον Δεκέμβριο του 2021 να είναι ο καλύτερος μήνας με 50% έκπτωση. Σύμφωνα με τον ίδιο δείκτη, κατά τη διάρκεια του 2022, οι οικιακοί καταναλωτές που έχουν μεταβλητά τιμολόγια (που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία) λαμβάνουν μια έκπτωση στον λογαριασμό τους της τάξεως του 40%. Τον Μάρτιο πληρώνουν περίπου 28 λεπτά ανά κιλοβατόρα με την επιδότηση ενώ θα πλήρωναν χωρίς αυτή 42 λεπτά (έκπτωση 33%). Βέβαια ακόμα και με την έκπτωση, τα 24 λεπτά ανά κιλοβατόρα, που είναι ο μέσος όρος των πρώτων τριών μηνών του 2022, είναι πολύ υψηλότερο (κατά 41%) από τα 17 λεπτά ανά κιλοβατόρα που ήταν ο μέσος όρος στο πρώτο εξάμηνο του 2021, πριν την κρίση. Συνεπώς όταν η κυβέρνηση υπόσχεται πως η τιμή θα γυρίσει στα προ κρίσης επίπεδα πρέπει να έχει στο μυαλό της αυτά τα 17 λεπτά ανά κιλοβατόρα. Μάλλον γι’ αυτό το λόγο διπλασίασε και την επιδότηση τον Απρίλιο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!