Γ.Δ.
1439.91 -0,16%
ACAG
+1,20%
5.89
CENER
+2,24%
8.67
CNLCAP
-0,64%
7.75
DIMAND
-0,58%
8.51
OPTIMA
+1,38%
11.74
TITC
+1,31%
30.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,48%
1.496
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.17
ΑΚΡΙΤ
+7,01%
0.84
ΑΛΜΥ
-1,64%
2.705
ΑΛΦΑ
-2,42%
1.575
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+1,12%
11.76
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
+3,81%
7.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
-0,48%
8.34
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,66%
6.18
ΒΙΟΚΑ
-0,37%
2.66
ΒΙΟΣΚ
-0,38%
1.32
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
+0,84%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+1,64%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,58%
16.72
ΔΑΑ
-0,24%
8.21
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
+1,07%
11.29
ΔΟΜΙΚ
+2,83%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,53%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-1,54%
1.6
ΕΕΕ
-2,75%
31.12
ΕΚΤΕΡ
+0,76%
3.99
ΕΛΒΕ
+3,96%
5.25
ΕΛΙΝ
+2,18%
2.34
ΕΛΛ
-1,07%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,78%
2.48
ΕΛΠΕ
-0,12%
8.29
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-1,10%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,15%
1.89
ΕΝΤΕΡ
+0,26%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.24
ΕΤΕ
+0,05%
8.12
ΕΥΑΠΣ
+0,96%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.89
ΕΥΡΩΒ
+0,74%
2.035
ΕΧΑΕ
-1,10%
4.945
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.59
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.403
ΙΛΥΔΑ
-1,20%
1.64
ΙΝΚΑΤ
+1,56%
5.2
ΙΝΛΙΦ
-1,01%
4.88
ΙΝΛΟΤ
-1,77%
1.11
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,19%
4.46
ΙΝΤΕΤ
-2,48%
1.18
ΙΝΤΚΑ
-3,27%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+1,76%
1.445
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,94%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+1,59%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-1,33%
1.19
ΚΟΥΕΣ
+0,94%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,82%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
-0,37%
1.34
ΛΑΒΙ
+0,33%
0.924
ΛΑΜΔΑ
-0,30%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+0,55%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+4,44%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.31
ΛΕΒΠ
-4,43%
0.302
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,44%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.988
ΜΕΒΑ
+2,12%
3.86
ΜΕΝΤΙ
+2,46%
2.92
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,97%
3.88
ΜΙΝ
-3,92%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,60%
26.7
ΜΟΝΤΑ
-4,05%
3.55
ΜΟΤΟ
-0,17%
2.87
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,73%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.39
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-0,65%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
+0,75%
0.27
ΞΥΛΠ
-0,52%
0.38
ΟΛΘ
+2,33%
22
ΟΛΠ
+1,04%
24.25
ΟΛΥΜΠ
-1,85%
2.65
ΟΠΑΠ
-0,61%
14.72
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.918
ΟΤΕ
-0,29%
13.71
ΟΤΟΕΛ
+0,84%
12
ΠΑΙΡ
0,00%
1.115
ΠΑΠ
+0,42%
2.4
ΠΕΙΡ
-0,25%
3.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.76
ΠΛΑΘ
-1,94%
4.045
ΠΛΑΚΡ
+1,95%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,00%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,36%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,84%
0.356
ΣΙΔΜΑ
+0,27%
1.87
ΣΠΕΙΣ
+2,24%
7.3
ΣΠΙ
-1,75%
0.674
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+1,05%
18.31
ΤΖΚΑ
-3,77%
1.53
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,83%
1.682
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-0,83%
0.24
ΦΡΛΚ
+0,75%
4.03
ΧΑΙΔΕ
-3,70%
0.65

Αλλάζει στάση η Koμισιόν: Ναι στα αυτοκίνητα e-fuels μετά το 2035

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συντάξει σχέδιο (draft) που επιτρέπει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, εφόσον λειτουργούν μόνο με κλιματικά ουδέτερα ηλεκτρονικά καύσιμα «e-fuels», σε μια προσπάθεια να επιλύσει τη διαμάχη με τη Γερμανία σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ από το 2035», αναφέρει σε αποκλειστικό ρεπορτάζ το πρακτορείο Reuters.

Μεγάλη ανατροπή από την Κομισιόν

Πληροφορία που, εφόσον επιβεβαιωθεί, συνιστά «στροφή 180 μοιρών» από μέρους της Κομισιόν, σε ένα ζήτημα που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Βασικό επιχείρημα που επικαλέστηκε το Βερολίνο, ήταν ο κίνδυνος να στραφεί συνολικά η αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα, που παράγει πολύ φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με την Ευρώπη. Κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε στροφή των καταναλωτών προς ανατολάς, προκαλώντας τεράστια κρίση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την ΕΕ.

Το προσχέδιο πρότασης, το οποίο αναφέρει πως είδε το Reuters (Τρίτη 21 Μαρτίου), προτείνει τη δημιουργία ενός νέου τύπου κατηγορίας οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.

Τέτοια οχήματα θα πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα τα εμπόδιζε να κινούνται εάν χρησιμοποιούνται άλλα καύσιμα, αναφέρει το προσχέδιο. Αυτό θα περιελάμβανε ένα «σύστημα ελέγχου τροφοδοσίας καυσίμου» για να σταματήσει την εκκίνηση του αυτοκινήτου εάν αυτό τροφοδοτηθεί με καύσιμα χωρίς ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Η πρόταση θα μπορούσε να προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων μια εναλλακτική οδό, ώστε να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, την ημερομηνία κατά την οποία σχεδιαζόταν νόμος της ΕΕ για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν σε αυτό το νόμο πέρυσι. Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας εξέπληξε άλλες χώρες-μέλη αυτόν το μήνα, καταθέτοντας αντιρρήσεις την τελευταία στιγμή, λίγες ημέρες πριν από την τελική ψηφοφορία που θα σηματοδοτούσε την έναρξη ισχύος του νέου νόμου.

Το βασικό αίτημα του Υπουργείου είναι να επιτρέψει η ΕΕ τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels) μετά το 2035.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!