Γ.Δ.
805.79 -0,57%
CENER
-1,17%
2.54
CNLCAP
0,00%
8
TITC
-1,78%
11.04
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
+0,57%
0.704
ΑΒΕ
0,00%
0.389
ΑΔΜΗΕ
-0,54%
1.852
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
0,00%
1.68
ΑΛΦΑ
+0,26%
0.8342
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.6
ΑΝΕΚ
+1,69%
0.06
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-0,21%
4.745
ΑΣΚΟ
-0,48%
2.08
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
-4,29%
0.0804
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.9
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
+4,17%
0.3
ΒΙΟ
+0,45%
3.365
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.58
ΒΙΟΣΚ
+1,63%
0.498
ΒΙΟΤ
+0,75%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.81
ΒΟΣΥΣ
+4,67%
2.24
ΒΥΤΕ
-2,19%
3.13
ΓΕΒΚΑ
+3,39%
1.22
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,86%
9.38
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-2,67%
5.105
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+5,10%
0.618
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-0,34%
0.297
ΕΒΡΟΦ
+1,72%
0.71
ΕΕΕ
+3,45%
21.57
ΕΚΤΕΡ
+5,29%
1.015
ΕΛΒΕ
-1,35%
4.38
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-4,49%
0.383
ΕΛΙΝ
-1,73%
1.7
ΕΛΛ
+0,67%
15.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.72
ΕΛΠΕ
-1,12%
6.2
ΕΛΣΤΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΤΟΝ
+0,28%
1.785
ΕΛΧΑ
+1,67%
1.342
ΕΝΤΕΡ
-0,50%
3.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+2,51%
5.72
ΕΣΥΜΒ
+0,35%
0.578
ΕΤΕ
+1,31%
2.86
ΕΥΑΠΣ
-1,17%
4.22
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
7.1
ΕΥΠΙΚ
+0,26%
7.6
ΕΥΡΩΒ
-2,04%
0.826
ΕΧΑΕ
0,00%
3.15
ΙΑΤΡ
+1,35%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,19%
0.514
ΙΛΥΔΑ
+4,55%
0.92
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
2.35
ΙΝΛΙΦ
-1,96%
4
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
0.54
ΙΝΤΕΚ
-1,42%
3.48
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.75
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.856
ΙΝΤΚΑ
+1,86%
1.53
ΚΑΜΠ
-0,79%
1.885
ΚΑΡΕΛ
0,00%
254
ΚΕΚΡ
-4,70%
1.014
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+2,84%
0.58
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-0,44%
0.454
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.405
ΚΟΥΕΣ
-1,16%
4.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
+1,85%
5.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
-1,56%
0.378
ΛΑΜΔΑ
-1,70%
5.505
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
-1,82%
0.972
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.1
ΛΥΚ
+0,63%
1.61
ΜΑΘΙΟ
-8,75%
0.73
ΜΕΒΑ
-0,78%
2.54
ΜΕΝΤΙ
+24,83%
3.57
ΜΕΡΚΟ
+5,21%
50.5
ΜΙΓ
+0,42%
0.0239
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,85%
17.8
ΜΟΝΤΑ
-8,41%
0.61
ΜΟΤΟ
+1,58%
1.93
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,52%
13.65
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+2,80%
2.145
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.52
ΜΥΤΙΛ
-1,64%
13.77
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.12
ΝΑΥΠ
+16,10%
1.37
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+1,02%
0.199
ΞΥΛΠ
0,00%
0.264
ΟΛΘ
0,00%
24.6
ΟΛΠ
-0,26%
15.28
ΟΛΥΜΠ
-1,21%
1.63
ΟΠΑΠ
+0,37%
13.7
ΟΤΕ
-5,01%
15.74
ΟΤΟΕΛ
+3,27%
8.52
ΠΑΙΡ
-1,75%
0.784
ΠΑΠ
+2,08%
2.45
ΠΕΙΡ
-1,52%
0.923
ΠΕΤΡΟ
+1,44%
5.64
ΠΛΑΘ
+1,47%
3.45
ΠΛΑΙΣ
+0,86%
3.53
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-1,58%
1.245
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,46%
3.22
ΡΕΒΟΙΛ
+0,46%
1.095
ΣΑΡ
-0,91%
6.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.021
ΣΕΝΤΡ
+0,41%
0.242
ΣΙΔΜΑ
-0,52%
1.915
ΣΠΕΙΣ
+1,90%
7.52
ΣΠΙ
0,00%
0.646
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-1,05%
16.98
ΤΖΚΑ
+0,47%
2.15
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+1,20%
0.506
ΦΛΕΞΟ
0,00%
5.9
ΦΡΙΓΟ
-1,55%
0.095
ΦΡΛΚ
-1,04%
2.85
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-29,47%
0.402
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Νέα προσπάθεια Ελλάδας – Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική παράκαμψη Βοσπόρου

Νέα προσπάθεια ώστε να ξεκολλήσει το φιλόδοξο έργο σιδηροδρομικής διασύνδεσης τριών ελληνικών λιμανιών (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνα, Ρούσε) συμφώνησαν να κάνουν οι δύο χώρες.

Στις επαφές που είχε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής με τον Βούλγαρο ομόλογό του στη Λιουμπλιάνα, στα μέσα του Σεπτεμβρίου, συμφωνήθηκε να συνεχιστεί η ωρίμανση του έργου.

Η Ελλάδα και η Βουλγαρία προσδοκούν οικονομικά και γεωπολιτικά οφέλη από ένα έργο που θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή για τις εμπορευματικές ροές από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας σε σχέση με τα Στενά του Βοσπόρου.

Η προώθηση της διασύνδεσης ελληνικών και βουλγαρικών λιμένων (Sea2Sea) στηρίζει και το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών για τα έξι νέα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που ετοιμάζεται να προκηρύξει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Η χρηματοδότηση για τα έξι νέα έργα δεν είναι εξασφαλισμένη και αναζητούνται διάφορες πηγές, από το επόμενο ΕΣΠΑ

Όπως υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου, ένα τμήμα της χρηματοδότησης, που αναζητείται, μπορεί να προέλθει από τα ευρωπαϊκά κονδύλια για το Sea2Sea και από μηχανισμούς όπως το CEF (Connecting Europe Facility). Ούτως ή άλλως δύο από τα έξι έργα που εντάσσονται στο νέο πακέτο είναι τμήμα του φιλόδοξου σχεδίου διασύνδεσης των ελληνικών και βουλγαρικών λιμανιών. Η ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία και το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Η αρνητική εμπειρία με τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα (μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί περίπου 5,5 δισ. ευρώ χωρίς να έχει παραδοθεί πλήρως ένα τμήμα!) οδηγεί αρκετούς στο συμπέρασμα πως και αυτό το σύνθετο, διακρατικό, έργο θα μείνει στα χαρτιά.

Όμως, λειτουργούν θετικά οι εν εξελίξει διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Καβάλας που έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον του αμερικανικού παράγοντα. Ήδη οι Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ χρησιμοποιούν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και το σιδηροδρομικό δίκτυο για μεταφορά εξοπλισμού και μονάδων.

Η κυβέρνηση θεωρεί το έργο ελκυστικό και βιώσιμο, ενώ υπάρχει και η στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σήμερα, οι εμπορευματικές ροές από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας διέρχονται μέσα από τα στενά του Βοσπόρου. Πρόκειται για διαδρομή που έχει σοβαρά μειονεκτήματα όπως το υψηλό της κόστος (εξαιτίας των υψηλών τελών διέλευσης και του χρόνου μεταφοράς) και η μεγάλη επικινδυνότητα εν μέσω φόβων για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από ένα ατύχημα. Ο εναλλακτικός διάδρομος δεν αναζητείται μόνο για την αποσυμφόρηση των στενών του Βοσπόρου, αλλά και για να υπάρχει μια ασφαλής διαδρομή στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Ωστόσο η υλοποίηση της διακρατικής συμφωνίας με την Βουλγαρία, που είχε υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, καθυστερεί. Οι δύο χώρες είχαν συμφωνήσει την ίδρυση διακρατικής εταιρείας που μέχρι σήμερα έχει μείνει στα χαρτιά.

Τα σχέδια που είχαν παρουσιαστεί στο παρελθόν προέβλεπαν πως το έργο θα προχωρήσει σε τέσσερις διακριτές φάσεις. Στην πρώτη φάση θα υλοποιηθεί η διασύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Φιλιππούπολη που θα είναι και το κύριο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου. Στη δεύτερη θα γίνει η διασύνδεση με το Μπουργκάς, ώστε να αρχίσει η λειτουργία της παράκαμψης Βοσπόρου. Στην τρίτη θα ενταχθεί το λιμάνι της Βάρνας και στο τέταρτη το παραδουνάβιο λιμάνι του Ρούσε καθώς και το λιμάνι της Καβάλας. Το συνολικό κόστος του έργου μπορεί να φτάσει και τα 3,5 – 4 δισ. ευρώ. Αντίστοιχο έργο διασύνδεσης των χωρών της Βαλτικής με την Πολωνία προωθείται εδώ και δύο δεκαετίες από τη διακρατική εταιρεία Rail Baltica, με εθνικά και κοινοτικά κονδύλια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!