Γ.Δ.
928.13 -0,52%
CENER
-1,94%
3.795
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
-1,12%
14.18
ΑΑΑΚ
0,00%
9.7
ΑΑΑΠ
0,00%
3.56
ΑΒΑΞ
-1,36%
0.945
ΑΒΕ
+0,65%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-1,39%
2.485
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-16,94%
0.515
ΑΛΜΥ
-0,48%
2.09
ΑΛΦΑ
-0,78%
1.28
ΑΝΔΡΟ
0,00%
7.8
ΑΝΕΚ
0,00%
0.094
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
+0,93%
5.4
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.19
ΑΣΤΑΚ
+5,68%
9.3
ΑΤΕΚ
+8,80%
0.47
ΑΤΤ
0,00%
0.1686
ΑΤΤΙΚΑ
+0,89%
1.135
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.372
ΒΙΟ
-0,83%
4.76
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.5
ΒΙΟΣΚ
-1,82%
0.646
ΒΙΟΤ
-1,72%
0.57
ΒΙΣ
0,00%
1
ΒΟΣΥΣ
-1,02%
1.94
ΒΥΤΕ
-2,16%
3.62
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.24
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,94%
9.24
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,40%
8.63
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+0,26%
0.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.29
ΔΡΟΜΕ
+3,25%
0.413
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.94
ΕΕΕ
-1,01%
29.4
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.22
ΕΛΒΕ
-1,65%
5.95
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.49
ΕΛΙΝ
+1,57%
1.94
ΕΛΛ
0,00%
18.92
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,38%
1.23
ΕΛΠΕ
-0,30%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-2,02%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,57%
1.75
ΕΛΧΑ
+0,21%
1.954
ΕΝΤΕΡ
+1,48%
5.48
ΕΠΙΛΚ
+1,67%
0.244
ΕΠΣΙΛ
-0,87%
4.55
ΕΣΥΜΒ
+1,65%
0.615
ΕΤΕ
+1,21%
3.34
ΕΥΑΠΣ
-1,94%
4.55
ΕΥΔΑΠ
-1,05%
7.56
ΕΥΠΙΚ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,74%
0.9714
ΕΧΑΕ
-0,38%
3.935
ΙΑΤΡ
-1,38%
1.79
ΙΚΤΙΝ
-1,43%
0.757
ΙΛΥΔΑ
-1,34%
1.475
ΙΝΚΑΤ
+0,49%
2.06
ΙΝΛΙΦ
-2,23%
4.38
ΙΝΛΟΤ
-1,56%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-1,16%
3.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
7.1
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.916
ΙΝΤΚΑ
-0,58%
1.716
ΚΑΜΠ
-1,42%
2.08
ΚΑΡΕΛ
0,00%
282
ΚΕΚΡ
+1,06%
1.9
ΚΕΠΕΝ
0,00%
3
ΚΛΜ
0,00%
0.68
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-1,00%
0.494
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.45
ΚΟΥΕΣ
-0,94%
18.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.17
ΚΡΙ
+1,20%
8.4
ΚΤΗΛΑ
+0,57%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+1,95%
1.57
ΛΑΒΙ
+1,39%
0.73
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21
ΛΑΝΑΚ
-2,80%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.38
ΛΕΒΠ
+9,56%
0.298
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.19
ΛΟΓΟΣ
+2,70%
1.14
ΛΟΥΛΗ
+3,33%
2.48
ΛΥΚ
+1,97%
1.55
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.58
ΜΕΒΑ
0,00%
2
ΜΕΝΤΙ
+1,07%
4.73
ΜΕΡΚΟ
-0,41%
48
ΜΙΓ
0,00%
0.033
ΜΙΝ
-4,58%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,07%
14.53
ΜΟΝΤΑ
-3,17%
0.61
ΜΟΤΟ
+0,45%
2.22
ΜΟΥΖΚ
-2,10%
0.654
ΜΠΕΛΑ
-1,20%
13.2
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
15.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
1.1
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
0,00%
0.246
ΞΥΛΠ
+24,80%
0.312
ΟΛΘ
-0,77%
25.8
ΟΛΠ
-0,80%
17.28
ΟΛΥΜΠ
-1,56%
1.772
ΟΠΑΠ
-0,38%
13.12
ΟΤΕ
-0,12%
17.185
ΟΤΟΕΛ
-1,35%
9.53
ΠΑΙΡ
0,00%
1.17
ΠΑΠ
-0,37%
2.71
ΠΕΙΡ
-0,89%
1.456
ΠΕΤΡΟ
+0,27%
7.44
ΠΛΑΘ
+0,16%
6.26
ΠΛΑΙΣ
-0,75%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
18.1
ΠΡΔ
+0,56%
0.36
ΠΡΕΜΙΑ
-0,61%
1.63
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
9
ΠΡΟΦ
-1,48%
6.66
ΡΕΒΟΙΛ
-1,60%
1.23
ΣΑΡ
-0,45%
8.77
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.49
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.066
ΣΕΝΤΡ
-0,66%
0.302
ΣΙΔΜΑ
-1,60%
2.46
ΣΠΕΙΣ
-4,91%
9.3
ΣΠΙ
0,00%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.204
ΤΕΝΕΡΓ
-1,87%
12.58
ΤΖΚΑ
0,00%
2.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΥΑΛΚΟ
+19,71%
0.164
ΦΙΕΡ
0,00%
0.588
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.6
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.173
ΦΡΛΚ
-1,14%
4.34
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Νέα προσπάθεια Ελλάδας – Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική παράκαμψη Βοσπόρου

Νέα προσπάθεια ώστε να ξεκολλήσει το φιλόδοξο έργο σιδηροδρομικής διασύνδεσης τριών ελληνικών λιμανιών (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνα, Ρούσε) συμφώνησαν να κάνουν οι δύο χώρες.

Στις επαφές που είχε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής με τον Βούλγαρο ομόλογό του στη Λιουμπλιάνα, στα μέσα του Σεπτεμβρίου, συμφωνήθηκε να συνεχιστεί η ωρίμανση του έργου.

Η Ελλάδα και η Βουλγαρία προσδοκούν οικονομικά και γεωπολιτικά οφέλη από ένα έργο που θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή για τις εμπορευματικές ροές από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας σε σχέση με τα Στενά του Βοσπόρου.

Η προώθηση της διασύνδεσης ελληνικών και βουλγαρικών λιμένων (Sea2Sea) στηρίζει και το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών για τα έξι νέα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που ετοιμάζεται να προκηρύξει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Η χρηματοδότηση για τα έξι νέα έργα δεν είναι εξασφαλισμένη και αναζητούνται διάφορες πηγές, από το επόμενο ΕΣΠΑ

Όπως υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου, ένα τμήμα της χρηματοδότησης, που αναζητείται, μπορεί να προέλθει από τα ευρωπαϊκά κονδύλια για το Sea2Sea και από μηχανισμούς όπως το CEF (Connecting Europe Facility). Ούτως ή άλλως δύο από τα έξι έργα που εντάσσονται στο νέο πακέτο είναι τμήμα του φιλόδοξου σχεδίου διασύνδεσης των ελληνικών και βουλγαρικών λιμανιών. Η ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία και το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Η αρνητική εμπειρία με τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα (μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί περίπου 5,5 δισ. ευρώ χωρίς να έχει παραδοθεί πλήρως ένα τμήμα!) οδηγεί αρκετούς στο συμπέρασμα πως και αυτό το σύνθετο, διακρατικό, έργο θα μείνει στα χαρτιά.

Όμως, λειτουργούν θετικά οι εν εξελίξει διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Καβάλας που έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον του αμερικανικού παράγοντα. Ήδη οι Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ χρησιμοποιούν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και το σιδηροδρομικό δίκτυο για μεταφορά εξοπλισμού και μονάδων.

Η κυβέρνηση θεωρεί το έργο ελκυστικό και βιώσιμο, ενώ υπάρχει και η στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σήμερα, οι εμπορευματικές ροές από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας διέρχονται μέσα από τα στενά του Βοσπόρου. Πρόκειται για διαδρομή που έχει σοβαρά μειονεκτήματα όπως το υψηλό της κόστος (εξαιτίας των υψηλών τελών διέλευσης και του χρόνου μεταφοράς) και η μεγάλη επικινδυνότητα εν μέσω φόβων για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από ένα ατύχημα. Ο εναλλακτικός διάδρομος δεν αναζητείται μόνο για την αποσυμφόρηση των στενών του Βοσπόρου, αλλά και για να υπάρχει μια ασφαλής διαδρομή στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Ωστόσο η υλοποίηση της διακρατικής συμφωνίας με την Βουλγαρία, που είχε υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, καθυστερεί. Οι δύο χώρες είχαν συμφωνήσει την ίδρυση διακρατικής εταιρείας που μέχρι σήμερα έχει μείνει στα χαρτιά.

Τα σχέδια που είχαν παρουσιαστεί στο παρελθόν προέβλεπαν πως το έργο θα προχωρήσει σε τέσσερις διακριτές φάσεις. Στην πρώτη φάση θα υλοποιηθεί η διασύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Φιλιππούπολη που θα είναι και το κύριο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου. Στη δεύτερη θα γίνει η διασύνδεση με το Μπουργκάς, ώστε να αρχίσει η λειτουργία της παράκαμψης Βοσπόρου. Στην τρίτη θα ενταχθεί το λιμάνι της Βάρνας και στο τέταρτη το παραδουνάβιο λιμάνι του Ρούσε καθώς και το λιμάνι της Καβάλας. Το συνολικό κόστος του έργου μπορεί να φτάσει και τα 3,5 – 4 δισ. ευρώ. Αντίστοιχο έργο διασύνδεσης των χωρών της Βαλτικής με την Πολωνία προωθείται εδώ και δύο δεκαετίες από τη διακρατική εταιρεία Rail Baltica, με εθνικά και κοινοτικά κονδύλια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!