Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Οι μνηστήρες για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

Μεγάλα ονόματα από τη διεθνή οικονομική σκηνή στοχεύουν στην επέκταση της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Καθώς η ημερομηνία υποβολής ενδιαφέροντος πλησιάζει, την ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν προσεγγίσει πλείστοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται η Abertis Group που λειτουργεί διόδια σε 16 χώρες ανά τον κόσμο σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, η αυστραλιανή Macquarie Asset Management που έχει ήδη επενδύσει στη χώρα μας αποκτώντας το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, η Entrea Capital από την Βουλγαρία που ελέγχεται από την Rothchild Co., η γνωστή στη χώρα μας CVC Capital κ.ά. Η Abertis Group είναι μια εταιρεία με έσοδα της τάξης 5 δισ. ετησίως τα οποία όμως υποχώρησαν στα 4 δισ. ευρώ το 2020 , μία χρονιά με περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων. Λειτουργεί διόδια σε Ισπανία, Ιταλία, Βρετανία, Βραζιλία, Μεξικό, ΗΠΑ, Καναδά κ.ά.

Εκτός όμως από τις επενδυτικές ή στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεις, ενδιαφέρον αναμένεται να εκφράσουν και εγχώριες και ξένες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, που έχουν μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων. Μεταξύ αυτών η γαλλική Vinci, η επίσης γαλλική Egis, αλλά και μια σειρά ελληνικών επιχειρήσεων, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, η Ιντρακάτ, η ΑΒΑΞ και άλλες.

Τι αναμένουν ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση

Το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση, παρόλο που η παραχώρηση αυτή θα περιλάβει και μικρό κατασκευαστικό αντικείμενο, ποντάρουν πολύ στις επενδυτικές επιχειρήσεις προκειμένου να ανεβάσουν το τίμημα. Τα επενδυτικά funds διαθέτουν μεγάλο απόθεμα διαθεσίμων και έχοντας στραφεί σε επενδύσεις περισσότερο μεσο-μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, προκαλούν σημαντική αύξηση των υπεραξιών από τις οποίες η ελληνική πλευρά θέλει να επωφεληθεί.

Το κατασκευαστικό αντικείμενο του παραχωρησιούχου, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν οι επεκτάσεις του άξονα, υπάρχει μεν, αλλά είναι περιορισμένο. Αφορά κυρίως σε τεχνικές αστοχίες της σημερινής Αττικής Οδού, όπως π.χ. είναι η έξοδος της Μεταμόρφωσης προς Λαμία, από το ρεύμα που κινείται από την Λ. Κηφισίας μέχρι και τη Μεταμόρφωση. Επίσης αφορά σε ορισμένα σημεία που οι τρεις λωρίδες μετακίνησης γίνονται δύο π.χ. στα Μεσόγεια Αττικής και στο τελείωμα του άξονα πλησίον της Ελευσίνας.

Το χρονοδιάγραμμα και οι προσδοκίες

Σημειώνεται ότι η υποβολή προσφορών αναμένεται για τις 20 Απριλίου 2022, με στόχο η σύμβαση παραχώρησης να κλείσει όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα και να γίνει ομαλά η αλλαγή σκυτάλης από τον σημερινό παραχωρησιούχο. Η υφιστάμενη σύμβαση εκτιμάται ότι ολοκληρώνεται μέχρι τον Οκτώβριο του 2024 και επομένως στόχος είναι η νέα σύμβαση παραχώρησης να έχει υπογραφεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, δηλαδή στο τέλος του 2023 ή αρχές του 2024.

Οι προσδοκίες είναι να υπάρξει ένα τίμημα της τάξης των 2 δισ. ευρώ, κάτι που θα εξαρτηθεί από τα κατασκευαστικά έργα που θα συμπεριληφθούν στη νέα παραχώρηση και κυρίως από την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί. Η νέα σύμβαση θα κυρωθεί στην ελληνική Βουλή, όπως ακριβώς συνέβη με την  αρχική η οποία έγινε το 1996.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!