Γ.Δ.
891.41 +0,46%
CENER
-1,54%
3.2
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
+1,11%
12.7
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
6.65
ΑΒΑΞ
-1,10%
0.811
ΑΒΕ
-1,20%
0.41
ΑΔΜΗΕ
+0,44%
2.26
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
-1,04%
1.9
ΑΛΦΑ
+1,37%
0.9934
ΑΝΔΡΟ
+3,70%
7
ΑΝΕΚ
0,00%
0.065
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
+0,58%
5.21
ΑΣΚΟ
0,00%
2.15
ΑΣΤΑΚ
+3,75%
8.3
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+3,90%
0.08
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.934
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-0,87%
3.98
ΒΙΟΚΑ
+1,37%
1.48
ΒΙΟΣΚ
+0,79%
0.639
ΒΙΟΤ
0,00%
0.324
ΒΙΣ
0,00%
1
ΒΟΣΥΣ
-2,01%
1.95
ΒΥΤΕ
-0,51%
2.93
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.145
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.9
ΔΑΙΟΣ
+1,23%
3.28
ΔΕΗ
-3,29%
6.18
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.608
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.252
ΔΡΟΜΕ
-3,03%
0.32
ΕΒΡΟΦ
+1,67%
0.85
ΕΕΕ
-1,58%
20.53
ΕΚΤΕΡ
-0,95%
1.04
ΕΛΒΕ
0,00%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,46%
0.438
ΕΛΙΝ
0,00%
1.65
ΕΛΛ
0,00%
15.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
1.688
ΕΛΠΕ
+1,05%
6.76
ΕΛΣΤΡ
+1,29%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-1,58%
1.865
ΕΛΧΑ
-0,62%
1.616
ΕΝΤΕΡ
-0,21%
4.67
ΕΠΙΛΚ
+3,03%
0.17
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6
ΕΣΥΜΒ
+1,40%
0.578
ΕΤΕ
+3,15%
3.6
ΕΥΑΠΣ
+0,23%
4.29
ΕΥΔΑΠ
+0,43%
7.08
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.54
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.02
ΕΧΑΕ
+0,81%
3.73
ΙΑΤΡ
+3,65%
1.56
ΙΚΤΙΝ
-0,18%
0.558
ΙΛΥΔΑ
+3,07%
1.175
ΙΝΚΑΤ
-1,79%
2.19
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.2
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
0.525
ΙΝΤΕΚ
+1,67%
3.66
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.95
ΙΝΤΕΤ
-1,14%
0.87
ΙΝΤΚΑ
-4,35%
1.584
ΚΑΜΠ
+1,44%
2.11
ΚΑΡΕΛ
+0,76%
266
ΚΕΚΡ
+1,81%
1.126
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+1,67%
0.61
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+1,59%
0.512
ΚΟΥΑΛ
+1,51%
0.404
ΚΟΥΕΣ
-1,18%
5.03
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.15
ΚΡΙ
0,00%
6.44
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+7,33%
1.245
ΛΑΒΙ
+1,33%
0.456
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.35
ΛΑΜΨΑ
+1,96%
20.8
ΛΑΝΑΚ
+2,30%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.02
ΛΟΥΛΗ
-0,45%
2.21
ΛΥΚ
-0,30%
1.675
ΜΑΘΙΟ
+14,78%
0.66
ΜΕΒΑ
0,00%
2.3
ΜΕΝΤΙ
-0,87%
3.4
ΜΕΡΚΟ
-2,59%
56.5
ΜΙΓ
+1,51%
0.0269
ΜΙΝ
-1,74%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,93%
16.25
ΜΟΝΤΑ
-1,43%
0.69
ΜΟΤΟ
+7,92%
2.18
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.6
ΜΠΕΛΑ
+0,39%
15.56
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,51%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.57
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
17.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.1
ΝΑΥΠ
+1,39%
1.095
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-1,35%
0.22
ΞΥΛΠ
0,00%
0.24
ΟΛΘ
+0,39%
25.6
ΟΛΠ
+1,11%
16.38
ΟΛΥΜΠ
-0,29%
1.72
ΟΠΑΠ
+1,05%
13.5
ΟΤΕ
+1,39%
17.47
ΟΤΟΕΛ
+4,32%
9.18
ΠΑΙΡ
+2,77%
0.89
ΠΑΠ
-2,36%
2.48
ΠΕΙΡ
-0,17%
1.16
ΠΕΤΡΟ
+1,88%
6.5
ΠΛΑΘ
+0,67%
4.53
ΠΛΑΙΣ
+0,26%
3.81
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.38
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+2,90%
6.75
ΡΕΒΟΙΛ
-0,87%
1.14
ΣΑΡ
+5,60%
7.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.19
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.03
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.283
ΣΙΔΜΑ
+0,25%
1.985
ΣΠΕΙΣ
+5,11%
9.46
ΣΠΙ
+2,09%
0.684
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-0,17%
18.04
ΤΖΚΑ
+3,81%
2.45
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+3,40%
0.608
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.2
ΦΡΙΓΟ
-2,45%
0.0995
ΦΡΛΚ
-1,23%
3.22
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+4,55%
0.575
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Οι μνηστήρες για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

Μεγάλα ονόματα από τη διεθνή οικονομική σκηνή στοχεύουν στην επέκταση της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Καθώς η ημερομηνία υποβολής ενδιαφέροντος πλησιάζει, την ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν προσεγγίσει πλείστοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται η Abertis Group που λειτουργεί διόδια σε 16 χώρες ανά τον κόσμο σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, η αυστραλιανή Macquarie Asset Management που έχει ήδη επενδύσει στη χώρα μας αποκτώντας το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, η Entrea Capital από την Βουλγαρία που ελέγχεται από την Rothchild Co., η γνωστή στη χώρα μας CVC Capital κ.ά. Η Abertis Group είναι μια εταιρεία με έσοδα της τάξης 5 δισ. ετησίως τα οποία όμως υποχώρησαν στα 4 δισ. ευρώ το 2020 , μία χρονιά με περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων. Λειτουργεί διόδια σε Ισπανία, Ιταλία, Βρετανία, Βραζιλία, Μεξικό, ΗΠΑ, Καναδά κ.ά.

Εκτός όμως από τις επενδυτικές ή στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεις, ενδιαφέρον αναμένεται να εκφράσουν και εγχώριες και ξένες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, που έχουν μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων. Μεταξύ αυτών η γαλλική Vinci, η επίσης γαλλική Egis, αλλά και μια σειρά ελληνικών επιχειρήσεων, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, η Ιντρακάτ, η ΑΒΑΞ και άλλες.

Τι αναμένουν ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση

Το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση, παρόλο που η παραχώρηση αυτή θα περιλάβει και μικρό κατασκευαστικό αντικείμενο, ποντάρουν πολύ στις επενδυτικές επιχειρήσεις προκειμένου να ανεβάσουν το τίμημα. Τα επενδυτικά funds διαθέτουν μεγάλο απόθεμα διαθεσίμων και έχοντας στραφεί σε επενδύσεις περισσότερο μεσο-μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, προκαλούν σημαντική αύξηση των υπεραξιών από τις οποίες η ελληνική πλευρά θέλει να επωφεληθεί.

Το κατασκευαστικό αντικείμενο του παραχωρησιούχου, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν οι επεκτάσεις του άξονα, υπάρχει μεν, αλλά είναι περιορισμένο. Αφορά κυρίως σε τεχνικές αστοχίες της σημερινής Αττικής Οδού, όπως π.χ. είναι η έξοδος της Μεταμόρφωσης προς Λαμία, από το ρεύμα που κινείται από την Λ. Κηφισίας μέχρι και τη Μεταμόρφωση. Επίσης αφορά σε ορισμένα σημεία που οι τρεις λωρίδες μετακίνησης γίνονται δύο π.χ. στα Μεσόγεια Αττικής και στο τελείωμα του άξονα πλησίον της Ελευσίνας.

Το χρονοδιάγραμμα και οι προσδοκίες

Σημειώνεται ότι η υποβολή προσφορών αναμένεται για τις 20 Απριλίου 2022, με στόχο η σύμβαση παραχώρησης να κλείσει όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα και να γίνει ομαλά η αλλαγή σκυτάλης από τον σημερινό παραχωρησιούχο. Η υφιστάμενη σύμβαση εκτιμάται ότι ολοκληρώνεται μέχρι τον Οκτώβριο του 2024 και επομένως στόχος είναι η νέα σύμβαση παραχώρησης να έχει υπογραφεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, δηλαδή στο τέλος του 2023 ή αρχές του 2024.

Οι προσδοκίες είναι να υπάρξει ένα τίμημα της τάξης των 2 δισ. ευρώ, κάτι που θα εξαρτηθεί από τα κατασκευαστικά έργα που θα συμπεριληφθούν στη νέα παραχώρηση και κυρίως από την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί. Η νέα σύμβαση θα κυρωθεί στην ελληνική Βουλή, όπως ακριβώς συνέβη με την  αρχική η οποία έγινε το 1996.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!