Γ.Δ.
822.15 -0,21%
CENER
+1,12%
2.71
CNLCAP
0,00%
8
TITC
-0,18%
11.14
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
0,00%
0.7
ΑΒΕ
+1,04%
0.389
ΑΔΜΗΕ
+0,85%
1.906
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
-0,12%
1.688
ΑΛΦΑ
+2,60%
0.8684
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.55
ΑΝΕΚ
-3,28%
0.059
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-1,59%
4.94
ΑΣΚΟ
+2,43%
2.11
ΑΣΤΑΚ
+0,75%
8.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+0,48%
0.0845
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.924
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-2,64%
3.315
ΒΙΟΚΑ
+1,27%
1.59
ΒΙΟΣΚ
-0,99%
0.5
ΒΙΟΤ
-0,68%
0.294
ΒΙΣ
+5,19%
0.81
ΒΟΣΥΣ
+7,69%
2.24
ΒΥΤΕ
+0,69%
2.9
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.18
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
9.27
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
+2,33%
5.27
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+4,03%
0.568
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
+0,34%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-3,06%
0.698
ΕΕΕ
-1,13%
20.96
ΕΚΤΕΡ
0,00%
0.956
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,51%
0.393
ΕΛΙΝ
-1,16%
1.7
ΕΛΛ
+0,66%
15.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,23%
1.718
ΕΛΠΕ
-2,50%
6.23
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
-1,06%
1.87
ΕΛΧΑ
-2,32%
1.348
ΕΝΤΕΡ
-1,01%
3.92
ΕΠΙΛΚ
+8,33%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.58
ΕΣΥΜΒ
+1,40%
0.58
ΕΤΕ
-1,44%
2.94
ΕΥΑΠΣ
+2,34%
4.37
ΕΥΔΑΠ
+1,39%
7.3
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.66
ΕΥΡΩΒ
-1,72%
0.87
ΕΧΑΕ
-1,95%
3.26
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+2,37%
0.518
ΙΛΥΔΑ
-6,05%
0.9
ΙΝΚΑΤ
+13,40%
2.37
ΙΝΛΙΦ
+1,49%
4.08
ΙΝΛΟΤ
+1,85%
0.55
ΙΝΤΕΚ
+1,49%
3.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,54%
6.6
ΙΝΤΕΤ
+1,71%
0.834
ΙΝΤΚΑ
+10,72%
1.446
ΚΑΜΠ
-2,05%
1.915
ΚΑΡΕΛ
-1,56%
252
ΚΕΚΡ
+2,88%
1.07
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
-1,75%
0.56
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-5,88%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-2,95%
0.395
ΚΟΥΕΣ
+0,58%
4.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
-3,57%
5.4
ΚΤΗΛΑ
+1,78%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+1,71%
1.19
ΛΑΒΙ
-1,55%
0.382
ΛΑΜΔΑ
-2,95%
5.765
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
-5,30%
0.93
ΛΟΥΛΗ
+3,96%
2.1
ΛΥΚ
-0,91%
1.625
ΜΑΘΙΟ
+2,67%
0.77
ΜΕΒΑ
0,00%
2.48
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.85
ΜΕΡΚΟ
-7,84%
47
ΜΙΓ
-0,41%
0.0245
ΜΙΝ
-4,72%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+3,12%
18.17
ΜΟΝΤΑ
-1,82%
0.648
ΜΟΤΟ
+1,89%
1.89
ΜΟΥΖΚ
+5,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,35%
14.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,82%
2.053
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-1,06%
1.86
ΜΠΤΚ
0,00%
0.575
ΜΥΤΙΛ
-1,39%
14.2
ΝΑΚΑΣ
+9,84%
2.12
ΝΑΥΠ
0,00%
1.18
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-1,51%
0.1955
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-2,82%
24.1
ΟΛΠ
-1,28%
15.4
ΟΛΥΜΠ
-2,99%
1.62
ΟΠΑΠ
-2,94%
13.86
ΟΤΕ
+1,10%
16.5
ΟΤΟΕΛ
-2,10%
8.4
ΠΑΙΡ
+1,23%
0.82
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,68%
0.9618
ΠΕΤΡΟ
-1,40%
5.62
ΠΛΑΘ
0,00%
3.6
ΠΛΑΙΣ
-1,13%
3.5
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-2,63%
1.295
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-1,19%
3.33
ΡΕΒΟΙΛ
-0,93%
1.06
ΣΑΡ
0,00%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.253
ΣΙΔΜΑ
-0,77%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-1,39%
7.12
ΣΠΙ
-1,56%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-0,58%
17.14
ΤΖΚΑ
0,00%
2.15
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+7,20%
0.536
ΦΛΕΞΟ
-0,83%
6
ΦΡΙΓΟ
+3,16%
0.098
ΦΡΛΚ
-3,10%
2.97
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Νέους διεθνείς επενδυτές φέρνει στην Ελλάδα η Αττική Οδός

Η υψηλή κερδοφορία της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα λόγω των επεκτάσεων που σχεδιάζονται στο Λεκανοπέδιο, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον αρκετών διεθνών ομίλων, κάποιοι από τους οποίους εμφανίζονται για πρώτη φορά σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Η χθεσινή εκδήλωση ενδιαφέροντος από οκτώ ομίλους στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα των 70 χιλιομέτρων ήταν αναμενόμενη από τη διοίκηση του ταμείου, λόγω της κινητικότητας που είχε καταγραφεί τον τελευταίο καιρό.

Από τις συζητήσεις που θα διεξαχθούν τους επόμενους μήνες για την οριστικοποίηση της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης, αλλά και τον τελικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις επεκτάσεις (προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα, αλλά και με την προς οριστική ανάθεση επέκταση της Λεωφόρου Κύμης) θα εξαρτηθεί ο αριθμός των δεσμευτικών προσφορών. Οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το τίμημα που μπορεί να λάβει το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να κινηθεί μεταξύ δύο και τριών δισ. ευρώ.

Όπως φαίνεται για τη διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης έχουν διαμορφωθεί δύο μεγάλα στρατόπεδα, το ένα με γαλλικούς ομίλους που διεκδικούν τον οδικό άξονα μέσω τριών κοινοπραξιών και το άλλο με Αυστραλούς που συμμετέχουν σε δύο κοινοπραξίες. Έτσι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί την Αττική Οδό σε κοινοπραξία με την αυστραλιανή Igneo (μέχρι πρόσφατα First Sentier Investors), έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτές υποδομών στον κόσμο. Ένας από τους ισχυρότερους επενδυτές στις υποδομές διεθνώς είναι και η αυστραλιανή Macquarie που διεκδικεί τον οδικό άξονα σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου. Οι Αυστραλοί είναι εσχάτως αρκετά κινητικοί στην Ελλάδα αφού πριν από λίγες εβδομάδες οριστικοποίησαν την εξαγορά του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

Το γαλλικό στρατόπεδο περιλαμβάνει τρεις κοινοπραξίες. Στην πρώτη συμμετέχει ο όμιλος Vinci με τον όμιλο Mytilineos. Οι Γάλλοι γνωρίζουν όσο λίγοι της ελληνική αγορά καθώς είναι ήδη επικεφαλής των κοινοπραξιών Γέφυρα (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) και Ολυμπία Οδός (οδικός άξονας Ελευσίνα – Πύργος). Το ίδιο σχήμα είχε διεκδικήσει και τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που τελικά κέρδισε η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis. 

Η Egis έκανε την έκπληξη στο διαγωνισμό της Αττικής Οδού και δε συνεργάστηκε με τις ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ με τις οποίες συνεργάζεται σήμερα στη διαχείριση του οδικού άξονα. Αντίθετα, δημιούργησε δική της κοινοπραξία σε συνεργασία με τους ισχυρότατους επενδυτικούς ομίλους Vauban Infrastructure Partners και DIF Capital Partners. Η Vauban αποτελεί τμήμα του κολοσσού Natixis Investment Managers με υπό διαχείριση κεφάλαια άνω των 1,3 τρισ. ευρώ. Εχει παρουσία στη διαχείριση πλήθους υποδομών από μετρό (Ισπανία) μέχρι οδικούς άξονες (Γαλλία), μαρίνες και χιονοδρομικά κέντρα.

Η τρίτη γαλλική συμμετοχή είναι ο επενδυτικός όμιλος ADRIAN με τον οποίο συμφώνησαν να συνεργαστούν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ που σήμερα διαχειρίζονται την Αττική Οδό.

Αυτόνομα διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ο ισπανικός κολοσσός Abertis, ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές οδικών αξόνων παγκοσμίως με περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα υπό τον έλεγχό του. Σήμερα είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής οδικών υποδομών σε Ισπανία, Χιλή και Βραζιλία, με ισχυρή παρουσία σε Γαλλία και Ιταλία.

Εκτός από την Abertis στις νέες εμφανίσεις συγκαταλέγεται η Brisa που διαχειρίζεται σχεδόν το σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου της Πορτογαλίας. Η Brisa ελέγχεται εδώ και λίγους μήνες από το κρατικό συνταξιοδοτικό ταμείο της Νότιας Κορέας και τον όμιλο Swiss Re που επιδιώκουν να διευρύνουν τη διεθνή παρουσία της. Τέλος, ενδιαφέρον εκδήλωσε και ο ιταλικός όμιλος Gruppo Fininc στον οποίο ανήκει η INC SpA, κατασκευαστική εταιρεία που συμμετέχει και σε παραχωρήσεις υποδομών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!