Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Αττική Οδός: Προχωρά στη δεύτερη φάση η διαγωνιστική διαδικασία

Προχωρά ο διαγωνισμός της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Την περασμένη Πέμπτη το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα και εξουσιοδοτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, να «ανοίξει» το VDR  για τους ενδιαφερόμενους.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι ενδιαφερόμενοι, συνολικά οκτώ, αναμένεται να δουν το νέο σχέδιο σύμβασης μέσα στην επόμενη εβδομάδα, πιθανώς την Τρίτη ή την Τετάρτη. έτσι ουσιαστικά θα ξεκινήσει η β’ φάση του διαγωνισμού, στην οποία οι οκτώ ενδιαφερόμενοι, θα κληθούν να υποβάλλουν τις δεσμευτικές του προσφορές.

Οι αποφάσεις του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ της περασμένης Πέμπτης, ουσιαστικά σηματοδοτούν την διευθέτηση δύο σημαντικών αγκαθιών. Ειδικότερα σηματοδοτούν:

  • πρώτον, ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να καθυστερήσει τη διαδικασία της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού, π.χ. λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργούν οι διεθνείς αναταράξεις (επιβραδυνση της ανάπτυξης, αύξηση κόστους δανεισμού κ.λπ.)., και
  • δεύτερον, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει εξουσιοδοτηθεί από την κυβέρνηση κατάλληλα για να χειριστεί την τιμολογιακή πολιτική του οδικού άξονα στη νέα περίοδο παραχώρησης.

Τόσο ο χρόνος υλοποίησης της νέας παραχώρησης, όσο και η τιμολογιακή πολιτική ήταν τα δύο κρίσιμα ζητήματα που αντιμετώπιζε η κυβέρνηση. Αναφορικά με το πρώτο, η ανάρτηση του σχεδίου σύμβασης την επόμενη εβδομάδα, αν και γίνεται με καθυστερηση περίπου δύο μηνών από τον αρχικό χρονοπρογραμματισμό, εν τούτοις αυτή είναι διαχειρίσιμη. Σημιεώνεται ότι αρχικά, το σχέδιο σύμβασης προγραμματίζονταν να δοθεί στους ενδιαφερόμενους τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ωστόσο η δίμηνη αυτή καθυστέρηση δεν θεωρείται πρόβλημα στην αποκρατικοποίηση. Η υφιστάμενη παραχώρηση σύμφωνα με την Hill International, σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ στο θέμα αυτό, λήγει την Οκτώβριο του 2024. Υπάρχει έτσι αρκετός χρόνος ώστε η νέα παραχώρηση να είναι έτοιμη μέχρι το καλοκαίρι –αν όχι και νωρίτερα- του ίδιου έτους.

Ιδανικά, το ΤΑΙΠΕΔ θα επιθυμούσε μέχρι το β’ τρίμηνο του 2023 (π.χ. Απρίλιο) να γίνει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τα οκτώ ενδιαφερομένα επενδυτικά σχημάτα, έτσι ώστε μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες να γίνει η ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή. Αν συμβεί αυτό, τότε θα υπάρχει μια περίοδος 12 μηνών που είναι επαρκής για το οριστικό κλείσιμο της νέας σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα.

Το δεύτερο ζήτημα που αντιμετωπίστηκε με την ολοκλήρωση του σχεδίου για τη νέα σύμβαση παραχώρηση είναι αναμφισβήτητα η νέα τιμολογιακή πολιτική. Το ΤΑΙΠΕΔ ανέμενε από την κυβέρνηση να απαντήσει σχετικά με την πολιτική της κυμαινόμενης χρέωσης, η οποία ουσιαστικά θα σημάνει, έστω και για ορισμένες ώρες της ημέρας, μια σημαντική αύξηση πάνω από το σημερινό όριο των 2,8 ευρώ ανά διέλευση.

Είναι άγνωστο τι απάντησε η κυβέρνηση και το υπ. Υποδομών στο αίτημα αυτό του ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο είναι κάτι που θα μαθευτεί πολύ γρήγορα, μόλις οι ενδιαφερόμενοι δουν το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!