Γ.Δ.
1434.87 0,00%
ACAG
0,00%
6
CENER
0,00%
7.4
CNLCAP
0,00%
7.75
DIMAND
0,00%
9.94
OPTIMA
0,00%
7.7
TITC
0,00%
26
ΑΑΑΚ
0,00%
7.9
ΑΒΑΞ
0,00%
1.688
ΑΒΕ
0,00%
0.504
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.995
ΑΛΜΥ
0,00%
2.73
ΑΛΦΑ
0,00%
1.774
ΑΝΔΡΟ
0,00%
7.04
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.8
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
11.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.2
ΑΤΤ
0,00%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.31
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.05
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.88
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.25
ΒΙΟΤ
0,00%
0.4
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.8
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
14.4
ΔΑΑ
0,00%
8.715
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
0,00%
11.8
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.47
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.352
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.7
ΕΕΕ
0,00%
28.7
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.97
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
0,00%
2.38
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.66
ΕΛΠΕ
0,00%
8.11
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.61
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.98
ΕΛΧΑ
0,00%
2.255
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.5
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.145
ΕΤΕ
0,00%
7.27
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.56
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.934
ΕΧΑΕ
0,00%
5.61
ΙΑΤΡ
0,00%
1.76
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.512
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.47
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.55
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.22
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.48
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.335
ΙΝΤΚΑ
0,00%
4
ΚΑΜΠ
0,00%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.57
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
0,00%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.618
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.888
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.77
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.922
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.308
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.93
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
4.02
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.09
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
0,00%
4.32
ΜΙΝ
0,00%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.66
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.835
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.56
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.8
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΞΥΛΚ
0,00%
0.38
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
25.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.82
ΟΠΑΠ
0,00%
17.31
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.909
ΟΤΕ
0,00%
13.74
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.32
ΠΑΠ
0,00%
2.42
ΠΕΙΡ
0,00%
4.218
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.82
ΠΛΑΘ
0,00%
4.175
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.342
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.62
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.735
ΣΑΡ
0,00%
9.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.053
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.415
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.39
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.78
ΣΠΙ
0,00%
0.656
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
16.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.7
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.688
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.392
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.33
ΦΡΛΚ
0,00%
4.26
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.785

ΙΕΛΚΑ: Σχεδόν 350 ευρώ εξοικονομούν τα νοικοκυριά από τις προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ

Τα ελληνικά νοικοκυριά γλίτωσαν 350 ευρώ από προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2020 σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2021, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Οι Έλληνες, στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, κερδίζοντας σημαντικά οφέλη.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 13%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη όπως φαίνεται στο σχήμα 1

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 350 ευρώ ετησίως για το 2020, με τη μέση ετήσια εξοικονόμηση τα τελευταία χρόνια να είναι πάνω από 300 ευρώ. Η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετησία βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.100 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 7 χρόνια πλησιάζει τα 9 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2020 έχει διαμορφωθεί σε 20%. Αυτή η εξέλιξη είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα.

Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 44% το 2020, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σουπερμάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!