Γ.Δ.
1004 +1,02%
CENER
+1,43%
3.54
CNLCAP
0,00%
7.7
DIMAND
+0,36%
14
TITC
-1,53%
14.2
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
+16,00%
5.8
ΑΒΑΞ
+1,22%
0.91
ΑΒΕ
0,00%
0.536
ΑΔΜΗΕ
-1,46%
1.886
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-10,71%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,49%
2.06
ΑΛΦΑ
+2,68%
1.188
ΑΝΔΡΟ
+2,40%
6.4
ΑΝΕΚ
0,00%
0.19
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+3,45%
6.29
ΑΣΚΟ
+2,38%
2.15
ΑΣΤΑΚ
+1,03%
7.86
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,44%
4.6
ΑΤΤ
-3,66%
0.1474
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.38
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+0,46%
4.38
ΒΙΟΚΑ
+0,63%
1.6
ΒΙΟΣΚ
+2,50%
0.696
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.31
ΒΙΣΔ
0,00%
0.7
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.08
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.2
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,83%
12.08
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+2,04%
7.245
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,52%
0.802
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,60%
0.337
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.842
ΕΕΕ
+0,32%
21.99
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.525
ΕΛΒΕ
+2,10%
4.86
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.418
ΕΛΙΝ
0,00%
1.91
ΕΛΛ
+0,89%
17
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,81%
2.18
ΕΛΠΕ
+1,23%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-0,43%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+0,91%
2.21
ΕΛΧΑ
+1,28%
1.74
ΕΝΤΕΡ
+2,37%
3.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
+0,30%
6.62
ΕΣΥΜΒ
+0,96%
0.63
ΕΤΕ
+3,75%
4.316
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.56
ΕΥΔΑΠ
+0,88%
6.85
ΕΥΡΩΒ
+1,56%
1.174
ΕΧΑΕ
+1,06%
3.82
ΙΑΤΡ
+0,60%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+0,72%
0.561
ΙΛΥΔΑ
-0,43%
1.15
ΙΝΚΑΤ
+2,28%
1.616
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
+1,05%
3.86
ΙΝΛΟΤ
+4,84%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+5,63%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+0,47%
1.07
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
1.85
ΚΑΜΠ
+0,80%
2.52
ΚΑΡΕΛ
+1,96%
312
ΚΕΚΡ
-1,08%
1.286
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.3
ΚΛΜ
-1,76%
0.67
ΚΟΡΔΕ
-3,00%
0.485
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.492
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
0,00%
6.3
ΚΤΗΛΑ
+3,75%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+0,45%
1.125
ΛΑΒΙ
+3,41%
0.455
ΛΑΜΔΑ
+5,33%
6.125
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.936
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
-0,82%
2.41
ΛΥΚ
+11,59%
2.6
ΜΑΘΙΟ
+6,43%
0.745
ΜΕΒΑ
+3,01%
2.74
ΜΕΝΤΙ
-2,70%
3.6
ΜΕΡΚΟ
-3,69%
47
ΜΙΓ
+5,88%
0.045
ΜΙΝ
0,00%
0.45
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,54%
22.1
ΜΟΝΤΑ
+0,29%
0.696
ΜΟΤΟ
+2,20%
2.32
ΜΟΥΖΚ
-0,29%
0.694
ΜΠΕΛΑ
+0,49%
16.51
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,44%
2.24
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
+3,33%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,14%
23.12
ΝΑΚΑΣ
-2,54%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+2,78%
0.222
ΞΥΛΠ
-2,80%
0.208
ΟΛΘ
+0,42%
23.9
ΟΛΠ
+0,70%
17.22
ΟΛΥΜΠ
+4,85%
2.16
ΟΠΑΠ
+1,82%
13.46
ΟΤΕ
0,00%
14.6
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.3
ΠΑΙΡ
+3,21%
0.9
ΠΑΠ
+2,48%
2.48
ΠΕΙΡ
+0,19%
1.8155
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.12
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.33
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
-3,13%
15.5
ΠΡΔ
-1,67%
0.59
ΠΡΕΜΙΑ
+0,93%
1.08
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,79%
7.95
ΠΡΟΦ
+1,22%
2.9
ΡΕΒΟΙΛ
+0,40%
1.26
ΣΑΡ
-1,96%
7.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.18
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.304
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.36
ΣΠΕΙΣ
+0,32%
6.32
ΣΠΙ
+0,95%
0.636
ΣΠΥΡ
+5,56%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,58%
20.5
ΤΖΚΑ
+0,26%
1.895
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,98%
1.03
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.22
ΦΙΕΡ
-2,23%
0.438
ΦΛΕΞΟ
-1,83%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-4,76%
0.1
ΦΡΛΚ
+2,35%
3.7
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-1,96%
0.5
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Αττική Οδός: Παραχώρηση με πρόσθετα έργα προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ

Του Φώτη Κόλλια

Με την πρόβλεψη για πρόσθετα έργα, κατά το πρότυπο της διαδικασίας για την Εγνατία Οδό, θα βγει στον αέρα μέχρι τα τέλη του χρόνου ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας.

Η μάχη για τα 70 «χρυσά χιλιόμετρα» του οδικού άξονα θα είναι σκληρή καθώς πέρυσι(πριν την καραντίνα που συμπίεσε την κίνηση) μοίρασε μερίσματα 92,6 εκατ. ευρώ.

Εκτός από τις ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ που ελέγχουν σήμερα την Αττική Οδό ΑΕ, ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλωθεί από αρκετούς ξένους και ελληνικούς ομίλους.

Η σημερινή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024και το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προχωράει τη διαδικασία για μια νέα πολυετή σύμβαση, με τον ανάδοχο να δεσμεύεται για πρόσθετα έργα.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών έχει ανακοινώσει πως θα δημοπρατήσει ξεχωριστά, ως δημόσιο έργο, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό.

Στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού, οι οικονομικές προσφορές για την σύμβαση παραχώρησης της οποίας κατατίθενται στις 1 Απριλίου, ο επενδυτής αναλαμβάνει και σειρά έργων στους κάθετους οδικούς άξονες.

Αλλά και στην Αττική Οδό απαιτούνται έργα για την ομαλή λειτουργία της καθώς πριν την πανδημία υπήρχαν προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κεντρικό της τμήμα, μεταξύ των κόμβων Δουκίσσης Πλακεντίας και Μεταμόρφωσης (στην εθνική οδό).

Το συγκεκριμένο τμήμα είναι μήκος 8χιλιομέτρων και περιλαμβάνει έξι ανισόπεδους κόμβους (Α/Κ). Μερικά από τα πρόσθετα έργα που είχαν προταθεί στο παρελθόν, χωρίς να είναι γνωστό αν θα ενταχθούν στη νέα σύμβαση παραχώρησης είναι η κατασκευή νέας ράμπας εξόδου στον Α/Κ Μεταμόρφωσης καθώς σήμερα είναι μόλις μία λωρίδα!

Η πλέον φιλόδοξη πρόταση περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού άξονα της Αττικής Οδού από τρεις σε τέσσερις λωρίδες, στο κεντρικό τμήμα, με υπογειοποίηση της γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Για την περαιτέρω βελτίωση της κατάστασης απαιτούνταικαι ανισόπεδες αναστροφές στους Α/Κ Λεονταρίου και Παλλήνης.

Παραμένει ωστόσο άγνωστη η τύχη ορισμένων επεκτάσεων που είχαν σχεδιαστείκαι ανακοινωθεί στο παρελθόν χωρίς να προχωρήσουν.

Πριν από αρκετούς μήνες η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε ανακοινώσει πως θα προχωρήσουν ως ξεχωριστά δημόσιαέργα τόσο η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, όσο και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Στην πορεία, ωστόσο, η επέκταση προς την Βουλιαγμένης (με αστική σήραγγα στο μεγαλύτερο τμήμα) χάθηκε από το κάδρο πιθανώς επειδή δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες και το κόστος είναι πολύ υψηλό.

Προ ημερών στην Βουλή ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως μέχρι
τα τέλη του 2021 θα προκηρυχθεί μόνο ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό.

Οι συχνοί χρήστες του οδικού άξονα θα διαπιστώσουν πως απουσιάζει ο Α/Κ 3καθώς από εκεί θα περνούσε ο αναβαθμισμένος οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη.

Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου έργου προωθείται εδώ και χρόνια, πάλι με σύμβαση παραχώρησης, και έχει ενταχθεί στο διαμόρφωση Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών. ]Όμως δεν φαίνεται να αποτελεί προτεραιότητα, για λόγους που συνδέονται με τις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης και το κόστος, για την κυβέρνηση.

Ο κόμβος 3 δεν είναι ο μοναδικός που λείπει από την Αττική Οδό. Απουσιάζει και ο κόμβος 19 στον οποίο θα συνδέονταν η περίφημη σήραγγα Υμηττού η οποία, σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών (επί ΥΠΕΧΩΔΕ) θα ένωνε απ’ ευθείας το Λεκανοπέδιο με τα Μεσόγεια επιτρέποντας ταχεία μετάβαση από μεγάλο μέρος του Λεκανοπεδίου προς το αεροδρόμιο και τα νότια παράλια της Αττικής.

Στο διαγωνισμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που είχε προκηρυχθεί επί Γ. Σουφλιά στο ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά στη συνέχεια ακυρώθηκε, προβλέπονταν πως η μεγάλη σήραγγα Υμηττού θα είχε δύο ξεχωριστούς κλάδους (έναν για κάθε κατεύθυνση), θα άρχιζε αμέσως μετά τον Α/Κ Σακέτα της περιφερειακής Υμηττού, θα είχε μήκος 4 χιλιόμετρα., (3.915 μ.) και θα αναδύονταν στην περιοχή Κορωπίου στις ανατολικές υπώρειες του Υμηττού. Κατά καιρούς το συγκεκριμένο σχέδιο επανεμφανίζεται.

Τον τελικό λόγο για τα πρόσθετα έργα και τις επεκτάσεις που θα ενταχθούν στη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού θα έχουν οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ. Η προηγούμενη σύμβαση είχε υπογραφεί τον Μάιο του 1996 με κοινοπραξία 14 ελληνικών τεχνικών εταιρειών και της γαλλικής Transroute InternaVonal S.A. (σήμερα Egis S.A.).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!