Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Κορκίδης: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ινδίας στην Ελλάδα από το 2022, στηρίζει κάθε προσπάθεια με στόχο μια ευρύτερη διμερή εμπορική και οικονομική συνεργασία της Ελλάδας με την Ινδία.

Η επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, στην Ελλάδα την Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023 και η συνάντηση με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, σηματοδοτεί την αναθέρμανση μιας ιστορικής σχέσης και την αναβάθμιση μιας στρατηγικής σημασίας συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Η έλευση Ινδού Πρωθυπουργού στη χώρα μας, μετά από 40 χρόνια, αποτελεί ορόσημο και επιβεβαιώνει τη βούληση και των δύο πλευρών να επανεκκινήσουν, να διευρύνουν και να εδραιώσουν τις ελληνο-ινδικές σχέσεις στο ανώτατο επίπεδο.

Η Ινδία, μια τεράστια χώρα με ρυθμό ανάπτυξης 7%, είναι η πέμπτη οικονομία του πλανήτη με 3,7 τρισ. δολάρια ΑΕΠ και πλέον η πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο με 1,43 δισ. πληθυσμό, ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Κίνα. Από την άλλη πλευρά όμως, η μικρή σε έκταση και πληθυσμό Ελλάδα έχει ένα ισχυρό γεωπολιτικό και οικονομικό πλεονέκτημα, αφού μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών. Μετά, μάλιστα, το Brexit η Ινδία αναζητεί εναλλακτικές οδούς προς την Ευρώπη και η θέση της Ελλάδας, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, αποτελεί την ιδανική γέφυρα προς την Ευρώπη, αλλά και την Αν. Μεσόγειο. Η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στην εντατικοποίηση των επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων, ώστε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη παρουσία ινδικών επενδυτικών ομίλων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στους τομείς των υποδομών, της υψηλής τεχνολογίας, των ΑΠΕ, του τουρισμού, αλλά και να ενισχύσει αντίστοιχα την παρουσία ελληνικών εταιρειών στην Ινδία, ιδιαίτερα στους τομείς του εμπορίου, της βιομηχανίας τροφίμων, φαρμάκων, και, βεβαίως, της ισχυρής παγκοσμίως ναυτιλίας μας. Στην πρώτη συνάντηση, συμμετείχαν 10 εκπρόσωποι μεγάλων ινδικών ομίλων που έχουν επενδύσει, ή πρόκειται να επενδύσουν στην Ελλάδα, ενώ από την ελληνική πλευρά, επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Ινδία. Είναι βέβαιο πως στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσουν νέες επαφές με στόχο να διερευνηθούν και να οικοδομηθούν επενδυτικές ευκαιρίες και εμπορικές συνεργασίες.

Από τους πρώτους στόχους της χώρας μας, το επόμενο διάστημα, θα πρέπει να είναι ο διπλασιασμός του διμερούς εμπορίου, με έμφαση τις εξαγωγές. Το 2022 οι εμπορικές συναλλαγές μπορεί να κινήθηκαν σε ύψη ρεκόρ, στο 1,32 δισ. ευρώ, αλλά σε μια τεράστια αγορά υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες αύξησης. Σημαντικός στόχος είναι η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ δύο ναυτικών χωρών στα πεδία ναυτικής εκπαίδευσης και απασχόλησης Ινδών ναυτικών στον ελληνόκτητο στόλο. Άλλωστε, μεταξύ των δύο χωρών υπάρχει απόλυτη σύμπλευση στη διατήρηση της θαλάσσιας ασφάλειας, την προσήλωση στη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, ενώ έχει αναγνωριστεί ο Ινδικός Νηογνώμονας. Σίγουρα απαιτούνται σοβαρές πρωτοβουλίες Επιμελητηρίων και φορέων για την οργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων στους τομείς του τουρισμού, της αγροδιατροφής, των φαρμάκων, της ενέργειας, της τεχνολογίας και της λιμενικής διασύνδεσης, σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων από και προς την Ινδία.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά:

«Χαιρετίζουμε το ενδιαφέρον της Ινδίας να αποκτήσει μεγαλύτερη πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά και να επενδύσει σε άλλα ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να δημιουργήσει πύλες εισόδου των εξαγωγών της προς την Ευρώπη, αλλά και να δημιουργήσει μεταποιητικές αλυσίδες συναρμολόγησης στη χώρα μας, ώστε το τελικό προϊόν να αποκτά ευρωπαϊκό διαβατήριο. Δεν είναι τυχαίο που η Ινδία, μέλος των χωρών BRICS, μετά τη Γαλλία και τη Γερμανία, επιλέγει τρίτη ευρωπαϊκή χώρα την Ελλάδα για Στρατηγική Σχέση, ως πολιτικό και οικονομικό εταίρο. Σαφώς η Ελλάδα ενδείκνυται γεωπολιτικά και μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη. Θεωρώ, αμοιβαία επωφελή και καλή πρακτική να ακολουθήσει η Ινδία τον ίδιο επιτυχημένο και ασφαλή δρόμο μέσω της Ελλάδας προς την Ευρώπη, όπως άλλωστε επέλεξε πριν χρόνια η Κίνα με την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!