Γ.Δ.
1423.36 -0,45%
ACAG
-0,51%
5.85
BOCHGR
+5,99%
4.78
CENER
-1,54%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-3,16%
9.19
NOVAL
-1,34%
2.585
OPTIMA
+0,78%
12.92
TITC
-1,18%
33.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-1,49%
1.454
ΑΒΕ
+0,41%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.355
ΑΚΡΙΤ
-1,97%
0.745
ΑΛΜΥ
-1,66%
2.96
ΑΛΦΑ
+0,57%
1.4985
ΑΝΔΡΟ
+1,22%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-0,38%
10.38
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-30,00%
1.715
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΙΟ
-0,36%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+4,59%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-0,66%
1.51
ΒΙΟΤ
-7,41%
0.25
ΒΙΣ
+6,06%
0.14
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.16
ΔΑΑ
+0,13%
7.51
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,26%
11.53
ΔΟΜΙΚ
+0,81%
3.125
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,36%
0.29
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
-1,89%
32.14
ΕΚΤΕΡ
+5,51%
1.648
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,11%
1.862
ΕΛΠΕ
0,00%
7.05
ΕΛΣΤΡ
+0,76%
1.995
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.664
ΕΛΧΑ
0,00%
1.826
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΣΥΜΒ
+1,29%
1.175
ΕΤΕ
-1,38%
7.596
ΕΥΑΠΣ
-0,94%
3.17
ΕΥΔΑΠ
-0,36%
5.52
ΕΥΡΩΒ
-0,68%
1.968
ΕΧΑΕ
0,00%
4.44
ΙΑΤΡ
+0,68%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-3,30%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+3,31%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,84%
4.81
ΙΝΛΙΦ
-1,36%
4.36
ΙΝΛΟΤ
+0,18%
1.102
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
+0,87%
1.16
ΙΝΤΚΑ
-0,67%
2.97
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-2,49%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-2,23%
1.535
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.392
ΚΟΥΑΛ
-0,82%
1.216
ΚΟΥΕΣ
-0,59%
5.08
ΚΡΙ
-0,38%
13
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,04%
0.96
ΛΑΒΙ
+2,44%
0.798
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.5
ΛΑΜΨΑ
-1,57%
37.6
ΛΑΝΑΚ
+2,78%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,74%
1.34
ΛΟΥΛΗ
-3,02%
2.57
ΜΑΘΙΟ
-6,93%
0.698
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-2,19%
2.23
ΜΕΡΚΟ
-10,00%
39.6
ΜΙΓ
-0,90%
3.295
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,19%
21.08
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.67
ΜΟΤΟ
-2,06%
2.615
ΜΟΥΖΚ
-2,82%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
25.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,18%
33.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,80%
0.76
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,83%
21.4
ΟΛΠ
-0,73%
27.3
ΟΛΥΜΠ
-0,83%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,10%
0.808
ΟΤΕ
-0,19%
15.7
ΟΤΟΕΛ
-0,75%
10.64
ΠΑΙΡ
0,00%
0.99
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,56%
3.734
ΠΕΡΦ
-3,06%
6.33
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
7.98
ΠΛΑΘ
-0,81%
3.695
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,13%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,17%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
-2,33%
1.675
ΣΑΡ
+0,56%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,59%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-1,21%
1.63
ΣΠΕΙΣ
-2,87%
6.1
ΣΠΙ
+1,94%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.53
ΤΖΚΑ
0,00%
1.26
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,75%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.594
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,38%
7.35
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.286
ΦΡΛΚ
-0,52%
3.86
ΧΑΙΔΕ
+11,38%
0.685

Οι οκτώ συμβάσεις που κλείνει το ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο 2024

Η πρώτη αποκρατικοποίηση του νέου χρόνου θα είναι η ολοκλήρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης του Λιμένα Καβάλας και η τελευταία εκείνη της Αττικής Οδού. Για το 2024 το ΤΑΙΠΕΔ έχει δρομολογήσει την υπογραφή 8 συμβάσεων παραχώρησης/υποπαραχώρησης περιουσιακών στοιχείων, εκ των οποίων οι τέσσερις αφορούν λιμένες, οι δύο μαρίνες και οι δύο τελευταίες οδικούς άξονες.

Ειδικότερα, το αποκαλούμενο Asset Development Plan (ADP) των περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τον νέο χρονοπρογραμματισμό, έχει διαμορφωθεί ως εξής:

  1. Λιμένας Καβάλας: H υπο-παραχώρηση του λιμένα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον μήνα που διανύουμε. Εκκρεμεί η κύρωση της σύμβασης υπο-παραχώρησης του λιμένα από το Ελληνικό Δημόσιο και προς τον σκοπό αυτόν αναμένεται η κατάθεσή της από το επισπεύδον υπουργείο Ναυτιλίας στη Βουλή και η κύρωσή της. Αυτή αναμένεται να λάβει χώρα μέσα στον Ιανουάριο, έτσι ώστε να γίνει το οικονομικό κλείσιμο της υπο-παραχώρησης του Λιμένα Καβάλας «Φίλιππος Β’» στον οριστικό προτιμητέο επενδυτή, την εταιρεία Σάρισα Υπο-παραχώρηση Λιμένα Καβάλας Φίλιππος ΙΙ ΑΕ.
  2. Λιμένας Ηρακλείου: Όπως και στον λιμένα Καβάλας, εκκρεμεί κι εδώ η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα από το επισπεύδον υπουργείο Ναυτιλίας. Εκτιμάται ότι η κατάθεση και η ψήφιση της νέας αναθεωρημένης σύμβασης στη Βουλή θα ολοκληρωθούν μέσα στον Φεβρουάριο. Η κύρωση θα σημάνει και την ολοκλήρωση της πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΗ στον όμιλο Grimaldi αντί 80 εκατ. ευρώ.
  3. Εγνατία Οδός: Η νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024, με επισπεύδον υπουργείο το Υποδομών και Μεταφορών. Παράλληλα, μέχρι τότε αναμένεται και το “πράσινο φως” από το Ελεγκτικό Συνέδριο για το καλώς έχειν της διαγωνιστικής διαδικασίας που υλοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ με την ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως του οριστικού προτιμητέου επενδυτή για την ανάθεση της σχετικής σύμβασης παραχώρησης. Η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα στη Βουλή αναμένεται επίσης μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024.
  4. Λιμένας Βόλου: Η έγκριση της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης του λιμένα αναμένεται μέσα στο β’ τρίμηνο του 2024. Όπως και με τις άλλες συμβάσεις παραχώρησης περιφερειακών λιμένων, η νέα σύμβαση απαιτεί κύρωση από την Ελληνική Βουλή. Υπενθυμίζεται ότι κατά των αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, o όμιλος Goldair. Εκτιμάται ότι μέχρι τότε το ΣτΕ θα έχει απορρίψει την αίτηση προσφυγής που έχει κατατεθεί. Προτιμητεός επενδυτής για το 67% του ΟΛΒ έχει ανακηρυχθεί ο ΟΛΘ, με τίμημα 51 εκατ. ευρώ.
  5. Λιμένας Κέρκυρας: Εκκρεμεί η έγκριση της σύμβασης υπο-παραχώρησης του δικαιώματος κατασκευής και εκμετάλλευσης της μαρίνας μεγάλων σκαφών ενός του λιμένα της Κέρκυρας. Και η σύμβαση αυτή, όπως συμβαίνει με την υπο-παραχώρηση του προβλήτα στο λιμένα Καβάλας, απαιτεί κύρωση από τη Βουλή. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ανακηρύξει ήδη τη Lamda Marinas (Lamda Development) προτιμητέο επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος έναντι τιμήματος 89 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της σύμβασης υπο-παραχώρησης αναμένεται μέχρι τον Ιούνιο του 2024 και την ολοκλήρωση της συναλλαγής μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Marinas. Επισπεύδον υπουργείο είναι το Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
  6. Μαρίνα Πύλου: Η σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη της Μαρίνας Πύλου αναμένεται να κυρωθεί μέσα στο β’ τρίμηνο του 2024. Επισπεύδον υπουργείο είναι το υπουργείο Τουρισμού και προτιμητέος επενδυτής έχει ανακηρυχθεί η D-Marinas Hellas, μια σύμπραξη των ομίλων Κωνσταντακόπουλου και D-Marine (CVC).
  7. Μαρίνα Αργοστολίου: Η σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη της Μαρίνας Αργοστολίου αναμένεται μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2024. Επισπεύδων φορέας της σύμβασης παραχώρησης είναι το υπ. Τουρισμού και η σχετική κύρωση της σύμβασης παραχώρησης θα οδηγήσει σε ολοκλήρωση της συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με τη μοναδική ενδιαφερόμενη για το έργο, Α1 Yacht Trading.
  8. Αττική Οδός: Το γ’ τρίμηνο του 2024 αναμένεται το κλείσιμο της νέας 25ετούς παραχώρησης του οδικού άξονα. Επισπεύδον υπουργείο για τη νέα σύμβαση παραχώρησης είναι το υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ ανέδειξε ως προτιμητέο επενδυτή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, η Vinci, προσέφυγε στο ΣτΕ κατά των αποφάσεων αυτών της αναθέτουσας αρχής. Η διαδικασία αυτή δεν προκαλεί καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της ανάθεσης της σύμβασης, καθώς ταυτόχρονα εξελίσσεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας χρηματοδότησης του προτιμητέου επενδυτή, ενώ επίσης εκκρεμεί και η έγκριση της διαγωνιστικής διαδικασίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οι νέες συμβάσεις αυτές ανέρχονται σε περίπου 5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,7 δισ. ευρώ αφορούν τις παραχωρήσεις των δύο οδικών αξόνων, της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού. Σε επίπεδο αποκρατικοποιήσεων αναμένεται ακόμη μέσα στον Φεβρουάριο η διάθεση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ, που εκτιμάται ότι θ’ αποφέρει επιπλέον 700 έως 800 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!