Γ.Δ.
1439.91 -0,16%
ACAG
+1,20%
5.89
CENER
+2,24%
8.67
CNLCAP
-0,64%
7.75
DIMAND
-0,58%
8.51
OPTIMA
+1,38%
11.74
TITC
+1,31%
30.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,48%
1.496
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.17
ΑΚΡΙΤ
+7,01%
0.84
ΑΛΜΥ
-1,64%
2.705
ΑΛΦΑ
-2,42%
1.575
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+1,12%
11.76
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
+3,81%
7.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
-0,48%
8.34
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,66%
6.18
ΒΙΟΚΑ
-0,37%
2.66
ΒΙΟΣΚ
-0,38%
1.32
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
+0,84%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+1,64%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,58%
16.72
ΔΑΑ
-0,24%
8.21
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
+1,07%
11.29
ΔΟΜΙΚ
+2,83%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,53%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-1,54%
1.6
ΕΕΕ
-2,75%
31.12
ΕΚΤΕΡ
+0,76%
3.99
ΕΛΒΕ
+3,96%
5.25
ΕΛΙΝ
+2,18%
2.34
ΕΛΛ
-1,07%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,78%
2.48
ΕΛΠΕ
-0,12%
8.29
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-1,10%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,15%
1.89
ΕΝΤΕΡ
+0,26%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.24
ΕΤΕ
+0,05%
8.12
ΕΥΑΠΣ
+0,96%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.89
ΕΥΡΩΒ
+0,74%
2.035
ΕΧΑΕ
-1,10%
4.945
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.59
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.403
ΙΛΥΔΑ
-1,20%
1.64
ΙΝΚΑΤ
+1,56%
5.2
ΙΝΛΙΦ
-1,01%
4.88
ΙΝΛΟΤ
-1,77%
1.11
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,19%
4.46
ΙΝΤΕΤ
-2,48%
1.18
ΙΝΤΚΑ
-3,27%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+1,76%
1.445
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,94%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+1,59%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-1,33%
1.19
ΚΟΥΕΣ
+0,94%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,82%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
-0,37%
1.34
ΛΑΒΙ
+0,33%
0.924
ΛΑΜΔΑ
-0,30%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+0,55%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+4,44%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.31
ΛΕΒΠ
-4,43%
0.302
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,44%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.988
ΜΕΒΑ
+2,12%
3.86
ΜΕΝΤΙ
+2,46%
2.92
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,97%
3.88
ΜΙΝ
-3,92%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,60%
26.7
ΜΟΝΤΑ
-4,05%
3.55
ΜΟΤΟ
-0,17%
2.87
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,73%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.39
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-0,65%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
+0,75%
0.27
ΞΥΛΠ
-0,52%
0.38
ΟΛΘ
+2,33%
22
ΟΛΠ
+1,04%
24.25
ΟΛΥΜΠ
-1,85%
2.65
ΟΠΑΠ
-0,61%
14.72
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.918
ΟΤΕ
-0,29%
13.71
ΟΤΟΕΛ
+0,84%
12
ΠΑΙΡ
0,00%
1.115
ΠΑΠ
+0,42%
2.4
ΠΕΙΡ
-0,25%
3.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.76
ΠΛΑΘ
-1,94%
4.045
ΠΛΑΚΡ
+1,95%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,00%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,36%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,84%
0.356
ΣΙΔΜΑ
+0,27%
1.87
ΣΠΕΙΣ
+2,24%
7.3
ΣΠΙ
-1,75%
0.674
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+1,05%
18.31
ΤΖΚΑ
-3,77%
1.53
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,83%
1.682
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-0,83%
0.24
ΦΡΛΚ
+0,75%
4.03
ΧΑΙΔΕ
-3,70%
0.65

ΕΒΕΠ: Προτείνει πλαφόν στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων 

Επιστολή στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και το οικονομικό επιτελείο, έστειλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), «προκειμένου να ληφθούν μέτρα για την αποφυγή υπέρμετρων επιβαρύνσεων σε εμπορεύματα εξ αιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει εξακοντίσει τα κόστη διαμετακόμισης προς την Ευρώπη».

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης στην επιστολή του, στην παρούσα συγκυρία, το «ντόμινο» της αύξησης των ναύλων, της επιβολής επίναυλου, του κόστους των καθυστερήσεων παράδοσης και των τελικών ανατιμήσεων των αγαθών, θα κληθεί να πληρώσει και πάλι ο τελικός καταναλωτής. Οι τιμές των εισαγόμενων και όχι μόνο, καταναλωτικών προϊόντων θα «εξακοντιστούν» στα ύψη σε μια ήδη πολύ επιβαρυμένη από τον πληθωρισμό ευρωπαϊκή αγορά, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της Ευρωζώνης, αλλά και το σύνολο του ευρωπαϊκού εμπορίου.

Το επιμελητήριο, υπενθυμίζει στην επιστολή του πως, σύμφωνα με το άρθρο 71 του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα, στη δασμολογητέα αξία προστίθενται α) τα ναύλα και β) ασφάλιστρα των εμπορευμάτων, δηλαδή τιμές CIF. Η διάταξη αυτή βασίζεται στη Συμφωνία για την Εφαρμογή του ‘Αρθρου VII της Γενικής Συμφωνίας Δασμών και Εμπορίου (GATT). Εφαρμόζοντας τον κανόνα αυτόν, είναι βέβαιο ότι η δασμολογητέα αξία θα ανέβει υπερβολικά, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι χρεώσεις. Έχοντας δε υπόψη ότι οι δασμοί προστίθενται στη  φορολογητέα αξία για τον ΦΠΑ, είναι βέβαιο ότι η τελική αξία των εμπορευμάτων θα ανέλθει σε υπερβολικά επίπεδα και θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα.

Το επιμελητήριο θεωρεί ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε με τις κατάλληλες οδηγίες να επιτραπεί στα εμπορεύματα που μεταφέρονται με πλοία από την Ασία προς την Ευρώπη που κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, να μην επιβάλλονται δασμολογικές και φορολογικές επιβαρύνσεις στο 100% των σημερινών και συνεχώς αυξανόμενων ναύλων, αλλά να μειωθεί σε ποσοστό που θα αντιστοιχεί στα μέσα επίπεδα των ναύλων που θα καταβάλλονταν όταν τα πλοία διέρχονται κανονικά από τη Διώρυγα του Σουέζ, εφαρμόζοντας ένα «είδος πλαφόν» στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων, με βάση τις τιμές της 12ης Δεκεμβρίου 2023 για όσο διαρκεί η εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Στην επιστολή του ΕΒΕΠ στα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και στο υπουργείο Ανάπτυξης, προτείνεται η παρέμβαση της ελληνικής κυβέρνησης στην ΕΕ με το αίτημα να εκδοθούν άμεσα οδηγίες που θα επιτρέπουν προσωρινά στα κράτη μέλη να μην προσαυξάνουν την αξία των εμπορευμάτων με τις επιπλέον επιβαρύνσεις στα ναύλα των θαλάσσιων μεταφορών από Ασία.

Οι μηνιαίες αυξήσεις στα ναύλα, δείχνουν, ήδη, τριπλασιασμό ή διπλασιασμό

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που κοινοποίησαν διεθνείς και ελληνικοί ναυτιλιακοί οίκοι για το πρώτο δεκαπενθήμερο του 2024, όπως υπενθυμίζει το ΕΒΕΠ, οι μηνιαίες αυξήσεις στα ναύλα, δείχνουν ήδη τριπλασιασμό για τα λιμάνια της Μεσογείου και διπλασιασμό  για τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης. Τέλος για το λιμάνι του Πειραιά τα στοιχεία του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιανουαρίου 2024 δείχνουν μειώσεις σε όλα τα επίπεδα, με -45% στα έμφορτα εμπορευματοκιβώτια εισαγωγής, -14% στα έμφορτα εξαγωγής και -20% στις μεταφορτώσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!