Γ.Δ.
1458.81 -0,42%
ACAG
+4,26%
5.63
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+0,89%
9.08
CNLCAP
+1,41%
7.2
DIMAND
+2,81%
8.42
NOVAL
+0,64%
2.35
OPTIMA
-0,63%
12.7
TITC
-1,65%
38.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,26%
1.514
ΑΒΕ
-1,54%
0.447
ΑΔΜΗΕ
-0,41%
2.415
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,12%
4.195
ΑΛΦΑ
-1,67%
1.621
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,67%
10.01
ΑΣΚΟ
-1,44%
2.73
ΑΣΤΑΚ
+5,51%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-1,17%
0.676
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.29
ΒΙΟ
-0,54%
5.5
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,68%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,47%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,39%
18.4
ΔΑΑ
-1,55%
8.02
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,26%
12.08
ΔΟΜΙΚ
+2,22%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.315
ΕΒΡΟΦ
-1,67%
1.47
ΕΕΕ
-0,30%
33.5
ΕΚΤΕΡ
+0,53%
1.528
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
+0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.85
ΕΛΠΕ
-1,89%
7
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.848
ΕΛΧΑ
-1,76%
1.894
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,73%
1.135
ΕΤΕ
-0,08%
7.74
ΕΥΑΠΣ
+0,62%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-1,37%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,22%
2.245
ΕΧΑΕ
-0,89%
4.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,12%
0.3225
ΙΛΥΔΑ
+0,78%
1.935
ΙΝΚΑΤ
-0,42%
4.75
ΙΝΛΙΦ
+4,28%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,92%
0.983
ΙΝΤΕΚ
+0,84%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+1,03%
2.94
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
+0,40%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,71%
0.427
ΚΟΥΑΛ
-2,65%
1.176
ΚΟΥΕΣ
-1,21%
5.72
ΚΡΙ
-0,33%
15.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,45%
0.746
ΛΑΜΔΑ
-1,93%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,31%
1.33
ΛΟΥΛΗ
-1,04%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,96%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-3,85%
40
ΜΙΓ
+0,52%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,29%
20.46
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.63
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,43%
32.72
ΝΑΚΑΣ
-1,91%
3.08
ΝΑΥΠ
-0,23%
0.87
ΞΥΛΚ
-2,22%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,83%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,80%
14.82
ΟΤΟΕΛ
-1,52%
10.36
ΠΑΙΡ
+6,70%
1.035
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.84
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+3,99%
8.34
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.83
ΠΛΑΚΡ
-0,69%
14.3
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,47%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-2,73%
1.605
ΣΑΡ
-0,93%
10.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.34
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-2,03%
5.8
ΣΠΙ
+1,12%
0.542
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,66%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+0,84%
0.24
ΦΡΛΚ
+1,07%
3.785
ΧΑΙΔΕ
-8,47%
0.54

Black Friday 2024: Οι τάσεις σε σούπερ μάρκετ και είδη τεχνολογίας

Συνεχίζεται η ανοδική πορεία του τζίρου της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με ρυθμό +3,8% στο εννεάμηνο του 2024 (στοιχεία YTD έως 29 Σεπτεμβρίου 2024), αύξηση που, σύμφωνα με τη Nielsen IQ, οδηγείται το τρέχον έτος από τους πωλούμενους όγκους και όχι από τις τιμές, όπως συνέβαινε το 2023.

Σε επίπεδο κατηγοριών, η τάση αυτή οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+4,5%), όσο και τα τυποποιημένα (+4,3%), με τα bazaar προϊόντα να εμφανίζουν την πιο μετριοπαθή ανάπτυξη, στο +1,8%, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγάλες FMCG κατηγορίες της οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση των πωλήσεών τους σε αξία, στο -1,0%, ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής στο σύνολό τους αναπτύσσονται κατά 2,4%. Και στις δύο μεγάλες αυτές κατηγορίες του μη τρόφιμου παρουσιάζονται αποπληθωριστικές τάσεις, ενώ στον αντίποδα, τα τρόφιμα και ποτά είναι αυτά στα οποία φαίνεται αυξημένη η μέση πωλούμενη τιμή, σε σχέση με το 2023.

Αυτό που διαφαίνεται από τη συστηματική μελέτη των στοιχείων της αγοράς είναι ότι η Ελλάδα ακολουθεί την παγκόσμια τάση, όπου η κατανάλωση είναι αυτή που οδηγεί την αύξηση του τζίρου, ενώ οι τιμές συνεχίζουν σταθερά να αποκλιμακώνονται. Σύμφωνα, μάλιστα, και με τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας Consumer Outlook της NielsenIQ, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν βελτιωμένη ψυχολογία και να νιώθουν πως υπάρχει μεγαλύτερη σταθερότητα, σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Παρ’ όλα αυτά, παραμένουν ακόμη διστακτικοί όσον αφορά τις δαπάνες τους, ενώ η άνοδος στις τιμές των τροφίμων παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία για τους καταναλωτές, σε όλες τις ηπείρους.

Οι διστακτικοί καταναλωτές και η ιδιωτική ετικέτα

Αυτή η διστακτικότητα, σε συνδυασμό με τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, έχει, μεταξύ άλλων, συμβάλει στο γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να καταλαμβάνουν το ¼ του καλαθιού του μέσου νοικοκυριού (YTD μερίδιο αγοράς: 24,7%). Μάλιστα, οι όγκοι για τα Private Label αυξάνονται με περισσότερο γοργούς ρυθμούς σε σχέση με το σύνολο των FMCGs (+5,7% vs. +3,6%), πιθανότατα λόγω της αρνητικής τάσης που εμφανίζει η μέση τιμής πώλησής τους, στο -1,1%.

Και ενώ για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τις τιμές, προσπαθώντας να περιορίζει τη μέση δαπάνη ανά αγοραστικό ταξίδι, στον κλάδο της τεχνολογίας και των διαρκών αγαθών δείχνει μια διαφορετική συμπεριφορά, η οποία σε σημαντικό βαθμό επηρεάζεται από τις σύγχρονες lifestyle τάσεις, αλλά και το prestige που του προσδίδει η κάθε συσκευή.

Οι τάσεις στα είδη τεχνολογίας και οι τιμές

Η NielsenIQ, έπειτα από τον στρατηγικό της συνδυασμό με την GfK, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει την πλήρη εικόνα της αγοράς (The Full View™ ) και να ερμηνεύσει τις τάσεις της αγοράς, τόσο στο κομμάτι των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, όσο και στο κομμάτι της τεχνολογίας και των διαρκών αγαθών.

Έτσι, λοιπόν, για το ίδιο χρονικό διάστημα του εννιαμήνου ο κλάδος των Tech & Durables, ενώ παραμένει μια αγορά της τάξης των 2,1 δισ. ευρώ και βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 3 ετών, κινείται αρνητικά, τόσο σε αξία, στο -6,1%, όσο και σε τεμαχιακές πωλήσεις (-1,9%). Καθοριστική για τις τάσεις αυτές είναι η κυβερνητική δράση «Αλλάζω Συσκευή», που έλαβε χώρα το 2022 και το 2023, με τις κατηγορίες των μεγάλων λευκών συσκευών (MDA) και του κλιματισμού (Air Conditioning) να έχουν επηρεαστεί καθοριστικά, σημειώνοντας αρνητική πορεία μέσα στο 2024, -19,4% & -26,4% σε αξίες, αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, ο τομέας της τηλεπικοινωνίας, που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς των T&D στην Ελλάδα (33,4%), παρουσιάζει την πιο θετική ανάπτυξη, στο +7.5% σε αξία, ενώ τον αμέσως πιο μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών (SDA), στο +5,1%. Καθώς οι μικροσυσκευές εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών, φαίνεται ότι αυτές που ξεχωρίζουν και αναπτύσσονται με τους πιο ταχείς ρυθμούς είναι προϊόντα ευκολίας, όπως τα  handsticks vacuum cleaners, προϊόντα που ενδεχομένως έχουν προωθηθεί έντονα μέσα από τα social media, όπως τα hair stylers, ή ακόμη και συσκευές που υποστηρίζουν τον πιο υγιεινό τρόπο μαγειρικής, όπως είναι τα air fryers.

Όσον αφορά το κομμάτι των τιμών, η μέση τιμή για τις κατηγορίες του T&D συνεχίζει την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών, επηρεασμένη και από εξωγενείς παράγοντες, όπως είναι ο πληθωρισμός, το κόστος παραγωγής και μεταφοράς προϊόντων, αλλά και από μια συνεχιζόμενη τάση του καταναλωτή προς περισσότερα premium προϊόντα.

Προσδοκίες για την Black Friday

Ωστόσο, όπως κάθε χρόνο άλλωστε, το μεγάλο παιχνίδι στην αγορά των Tech & Durables θα γίνει και φέτος τους προσεχείς μήνες, καθώς το τελευταίο τρίμηνο κάθε έτους έχει τη μεγαλύτερη συμμετοχή στον τζίρο των T&D παγκοσμίως, κυρίως λόγω της Black Friday.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Νίκος Καμπάς, Industry Sales Manager, «με βάση τις μετρήσεις των προηγούμενων ετών, η εβδομάδα της Black Friday είναι υπερδιπλάσια σε πωλήσεις σε σχέση με μια μέση εβδομάδα κατά τη διάρκεια του έτους, ενώ τα 2 τελευταία χρόνια έχει αυξήσει τη σημαντικότητά της. To γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια αφενός παραμένει ιδιαίτερα σημαντική και δημοφιλής για το ελληνικό αγοραστικό κοινό, αφετέρου ότι η διάρκεια των προωθητικών ενεργειών γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Σημαντική θέση στις προωθητικές ενέργειες της Black Friday έχουν κυρίως τα premium προϊόντα, που οι εκπτωτικές ενέργειες έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην τσέπη του καταναλωτή. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια η μέση τιμή των κατηγοριών που πωλούνται κατά την διάρκεια της Black Friday, όπως είναι τα smart phones, οι τηλεοράσεις ή οι σκούπες, είναι υψηλότερη σε σχέση με τη μέση τιμή της χρονιάς, γεγονός που ερμηνεύεται λόγω της μεγαλύτερης συμμετοχής στις πωλήσεις premium προϊόντων και μαρκών κατά τη διάρκεια του εν λόγω προωθητικού event».

Διαβάστε επίσης            

Επίδομα θέρμανσης 2024: Άνοιξε η πλατφόρμα, οι δικαιούχοι

People: Ιδού ο πιο σέξι άνδρας εν ζωή για το 2024

Ρεύμα: Το ράλι της χονδρικής φέρνει αυξήσεις στα τιμολόγια Δεκεμβρίου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!